printlogo


کد خبر: 293068تاریخ: 1403/7/24 00:00
اخبار

حمایت ایران از فلسطین در مجمع کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا
رئیس فدراسیون تنیس روی میز ایران از فدراسیون کشور فلسطین در مجمع کنفدراسیون آسیا حمایت کرد. 
به‌ گزارش  سایت فدراسیون تنیس روی میز، در جلسه‌ای که پس از پایان مسابقات قهرمانی آسیا با حضور پترا سورلینگ رئیس فدراسیون جهانی، خلیل المهندی رئیس کنفدراسیون آسیا و اعضای کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا در قزاقستان برگزار شد، مهرداد علی‌قارداشی، رئیس فدراسیون ایران از حمایت کشورمان از فدراسیون تنیس روی میز فلسطین خبر داد. 
علی‌قارداشی ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم غاصب صهیونست، بر لزوم خروج این رژیم جعلی از کشورهای عضو فدراسیون جهانی تأکید کرد و در نشستی با رئیس فدراسیون جهانی و رئیس کنفدراسیون آسیا حمایت تمام‌قد ایران از ورزشکاران مظلوم فلسطینی و لزوم برخورد فدراسیون جهانی با رژیم منحوس صهیونیستی را مورد تأکید قرار داد. 
وی در این جلسه با ردوان الشریف، رئیس فدراسیون کشور فلسطین دیدار کرد و ضمن گفت‌وگویی صمیمانه با رئیس فدراسیون فلسطین، به برادری ایران و فلسطین در تمام وجهات بویژه ورزش اشاره کرد. 
***
شکست دزد طلای «رحمان بی‌رحم» در بوندس‌لیگا
کوتارو کیوکا قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پاریس در نخستین مبارزه‌ رسمی‌اش بعد از المپیک در یک مصاف میلی‌متری برابر رقیب روس خود باخت. کوتارو کیوکا که توانست در المپیک پاریس با شکست رحمان عموزاد قهرمان شود، در نخستین مبارزه بعد از بازی‌های المپیک در بوندسلیگا برابر ناچین کولار از روسیه شکست خورد. کیوکا درباره دلیلش برای حضور در بوندسلیگا گفت: من اصلا تجربه‌ای در خارج از ژاپن نداشتم به همین خاطر تصمیم گرفتم راهی آلمان شوم. از الان به چهار سال آینده (المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس) فکر می‌کنم و می‌خواهم چالش‌های جدیدی را در این راه تجربه کنم. اکنون کسب تجربه مهم است. یک هفته بعد از پایان المپیک تمریناتم را شروع کردم و آماده رقابت هستم. ترجیح می‌دهم خودم را به چالش بکشم. در مسابقات رسمی می‌توانم تکنیک‌ها را سریع‌تر یاد بگیرم و فکر می‌کنم با مبارزه، نقاط ضعف و چالش‌ها را راحت‌تر پیدا می‌کنم. قرار است این کشتی‌گیر ژاپنی در بوندسلیگا ۶ مبارزه داشته باشد که در نخستین مبارزه شکست خورد. این مبارزه جذاب در نهایت با نتیجه ۸ بر ۸ به پایان رسید و کشتی‌گیر روس در ثانیه پایانی توانست امتیاز بگیرد و با احتساب امتیاز آخر پیروز این مبارزه شد. 
***
هادی چوپان: رأی داوران یعنی برو و گُنده بیا
هادی چوپان پس از نایب‌قهرمانی در مسابقات
مستر المپیا اظهار داشت: نمی‌دانم مستر المپیا چه چیزی از ورزشکاران می‌خواهد. هادی چوپان که مانند سال گذشته به مقام نایب‌قهرمانی مسابقات مستر المپیا رسید به انتقاد از داوری پرداخت و اظهار داشت: رای داوران یعنی اینکه هادی چوپان برو و گنده بیا! وی ادامه داد:‌ فکر می‌کردیم مستر المپیا یک بدن تفکیکی و زیبا می‌خواهد و نمی‌دانستم فقط باید بزرگ باشید و وزن بیشتری داشته باشید. چوپان گفت: واقعا گیج شدیم و نمی‌دانیم مستر المپیا چه چیزی از ورزشکاران می‌خواهد. تا جایی که می‌دانیم بدنسازی کات‌، زیبایی و تفکیک بوده است و الان معیارها دارد عوض می‌شود. او تصریح کرد: من از خودم راضی هستم چون سعی و تلاش کردم و ناراحت نیستم که نظر داوران با من متفاوت است. این‌طور که داوران رای می‌دهند یعنی هادی چوپان برو و گنده بیا. 
***
غیبت یزدانی به خاطر جراحی و فرصت به گلادیاتور در ۸۶ کیلوگرم
با غیبت حسن یزدانی به خاطر جراحی کتف، کامران قاسم‌پور این فرصت را دارد تا در ۸۶ کیلوگرم روی تشک برود. با جراحی دوباره کتف حسن یزدانی این آزادکار کشورمان مدت‌ها از میادین بین‌المللی دور خواهد ماند و این امکان را نخواهد داشت تا روی تشک برود. اما این عمل جراحی حسن یزدانی فرصتی برای کامران قاسم‌پور است تا بتواند در وزن ۸۶ کیلوگرم خود را نشان داده و شانسش را در این وزن امتحان کند‌. کامران قاسم‌پور که گزینه جدی جانشینی یزدانی در صورت عدم حضور او در المپیک محسوب می‌شد، نتوانست به بازی‌های پاریس برسد به همین دلیل قرار شد در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی دوباره در وزن ۹۲ کیلوگرم روی تشک برود اما حالا با غیبت حسن یزدانی قرار است او در وزن ۸۶ کیلوگرم مبارزه کند. تیم‌های کشتی آزاد ایران و روسیه آذرماه امسال مسابقه دوستانه‌ای را ترتیب داده‌اند که در مسکو برگزار خواهد شد و طبق اعلام سایت فدراسیون کشتی روسیه نماینده کشورمان در وزن ۸۶ کیلوگرم کامران قاسم‌پور است. قاسم‌پور قبل از این هم رقیب حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم بود اما در انتخابی‌ها نتوانست او را شکست دهد به همین دلیل تغییر وزن داد و در ۲ دوره مسابقات جهانی هم در 92 کیلو طلا گرفت. با شرایط جدید او می‌تواند بار دیگر در وزن ۸۶ کیلوگرم مبارزه کند و توانایی‌های خود را بسنجد. 
***
گاریدو به ایران بازگشت سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس وارد ایران شد.
به گزارش ایسنا، خوان کارلوس گاریدو سرمربی اسپانیایی تیم فوتبال پرسپولیس که در روزهای فیفادی برای استراحت و مرخصی، راهی کشورش شده بود، وارد ایران شد و  در محل تمرین سرخپوشان حاضر شد. 
در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر برنگشتن گاریدو به ایران وجود داشت اما او پنجشنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با ایسنا با رد این شایعات گفت: امکان ندارد پاسخ تمام حرف‌های احمقانه را بدهم. 

Page Generated in 0/0074 sec