printlogo


کد خبر: 293070تاریخ: 1403/7/24 00:00
امشب تیم ‌ملی فوتبال ایران در دوبی به مصاف قطر می‌رود
وقت انتقام

تیم ملی فوتبال کشورمان در چهارمین دیدار خود در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی باید به مصاف قطر برود. در چارچوب هفته چهارم انتخابی نهایی جام‌جهانی در منطقه آسیا از گروه A، تیم ‌ملی ایران در شهر دوبی امارات میزبان تیم ‌ملی قطر است. این مسابقه که قرار بود به میزبانی ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شود، با توجه به نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا در ورزشگاه راشد شهر دوبی برگزار خواهد شد تا شاگردان امیر قلعه‌نویی در کشوری سوم از رقیب قطری پذیرایی کنند. تیم ملی از ۳ بازی قبلی خود موفق به کسب ۲ برد اقتصادی برابر قرقیزستان و امارات و یک تساوی بدون گل برابر ازبکستان شده و شاید نکته مثبت اصلی این ۳ دیدار، گل نخوردن شاگردان قلعه‌نویی در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی است. با این وجود، ملی‌پوشان با توجه به گل ‌زده کمتر و با 7 امتیاز پس از ازبکستان در رده دوم جدول قرار گرفته‌اند. در سمت مقابل تیم ‌ملی قطر به عنوان قهرمان آسیا حضور دارد. عنابی‌پوشان پس از باخت غیرمنتظره‌ای که در هفته اول برابر امارات در خانه خود داشتند و بازی دوم را هم مقابل کره‌شمالی مساوی کردند، در بازی قبلی با برد برابر قرقیزستان دوباره به جدول بازگشته‌اند و با ۳ امتیاز اختلاف نسبت به ازبکستان و ایران در رده سوم جا دارند و در صورت کسب برد در این بازی می‌توانند به برابری امتیاز با تیم ‌ملی برسند. آخرین رویارویی ۲ تیم به جام ملت‌های آسیا بازمی‌گردد که تیم ‌ملی در دیدار نیمه‌نهایی مغلوب عنابی‌پوشان قطری شد تا رویای رسیدن به فینال جام ملت‌های آسیا همچنان بر دل فوتبال‌دوستان ایرانی بماند؛ مسابقه‌ای که با نتیجه ۳ بر ۲ به پایان رسید تا چهارمین شکست یوزهای ایرانی برابر این تیم حاشیه خلیج‌فارس رقم بخورد. به همین دلیل، امیر و شاگردانش انگیزه زیادی برای کسب نتیجه در بازی امشب دارند تا انتقام آن شکست تلخ در جام ملت‌ها را از حریف‌شان بگیرند. در این میان برتری آماری تاریخ رویارویی‌های ۲ تیم به نفع تیم ‌ملی است و یوزهای ایرانی موفق شده‌اند ۱۵ بار مقابل عنابی‌پوشان پیروز باشند، ۴ مسابقه با نتیجه تساوی به پایان رسیده و ۴ بازی هم با برد قطر همراه بوده است. حال باید دید نتیجه بازی امشب چه خواهد شد.
* عزت‌اللهی: بازی با قطر یک جنگ است
هافبک تیم ‌ملی فوتبال ایران می‌گوید همه بازیکنان منتظر بازی با قطر هستند. سعید عزت‌اللهی قبل از شروع تمرین تیم ‌ملی ایران در دوبی امارات برای آمادگی هرچه بیشتر برای بازی مقابل قطر گفت: فکر می‌کنم شرایط تیمی خوب است. بازی سختی مقابل تیم ازبکستان داشتیم. از قبل هم پیش‌بینی  می‌کردیم با توجه به پیشرفتی که این تیم در سال‌های اخیر داشته، کار برای ما سخت می‌شود. عزت‌اللهی درباره دیدگاه مهدی طارمی مبنی بر عملکرد خط‌حمله تیم ‌ملی که چندان باب میل نبوده است، تصریح کرد: خط حمله تیم ‌ملی ما بازیکنان نامدار آسیا هستند و طبیعی است که در هر بازی روی آنها تمرکز زیادی از سوی حریفان باشد. بازی با ازبکستان را هم آنالیز کردیم و امیدوارم کارشناسان هم دوباره دقت کنند تا تا ببینند 5 دفاع آخر آنها در زمین خودشان بودند. وقتی ۱۰ نفره بودیم هم این ترس در وجودشان بود و کار مقابل چنین تیم‌هایی که اینقدر روی مهاجمان ما تمرکز و دفاعی بازی می‌کنند، ساده نیست. بازیکن تیم ‌ملی ایران تاکید کرد: تمام توان‌مان را به کار می‌گیریم تا روزنه‌ای به دروازه حریفان پیدا کنیم. به هر حال سخت است ولی آنچه مسلم است بازی به بازی سعی می‌کنیم نقطه ضعف‌های خود را برطرف کنیم. تمام تیم‌ها نقاط ضعف و قوت دارند و ما هم آنالیز می‌کنیم تا بهتر شویم. عزت‌اللهی درباره عدم برگزاری بازی در ایران و میزبانی در امارات هم گفت: قطعا این موضوع تأثیرگذار است. دوست داشتیم در کشور خودمان میزبانی کنیم و کنار مردم خودمان باشیم اما آگاهی داریم ایرانیان مقیم دوبی هم ما را تنها نمی‌گذارند و خواهند آمد تا به آنها هم نشان دهیم باخت در نیمه‌نهایی جام ملت‌ها یک اتفاق بوده است و تیم ‌ملی ایران به مراتب بالاتر از آن می‌تواند باشد. وی درباره انگیزه برای پیروزی مقابل قطر با توجه به شکست در نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا گفت: تک‌تک بازیکنان حاضر در همان تورنمنت و حتی هواداران منتظر این لحظه بودند تا بار دیگر بازی کنیم. در این ۲ روز تمام تمرکز خودمان را روی این بازی گذاشتیم تا با 100 درصد قوا آماده این بازی شویم، چون این یک جنگ است و مطمئن باشید با تمام وجود بازی می‌کنیم تا پیروز شویم. عزت‌اللهی در پایان درباره نبود سامان قدوس به عنوان زوج او در میانه میدان هم خاطرنشان کرد: به هر حال فکر می‌کنم در بحث ملی این موضوعات مطرح نیست. تک‌تک بازیکنانی که در تیم ‌ملی هستند بهترین‌های پست خودشان هستند. روز بازی هم مطمئن هستم هر کس که سرمربی صلاح بداند می‌آید و عملکرد خوبی خواهد داشت.
***
تغییرات ایران نسبت به بازی آخر مقابل قطر
تیم ملی فوتبال ایران نسبت به بازی آخر خود مقابل قطر تغییرات محسوسی داشته است.
تیم ملی فوتبال ایران چهارمین بازی خود در مرحله سوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ را مقابل قطر برگزار می‌کند. از نکات قابل توجه نسبت به دیدار اخیر ۲ تیم در جام ملت‌های آسیا که با برتری ۳ بر ۲ عنابی‌ها پایان یافت، کاهش میانگین سنی تیم ‌ملی است. در جام ملت‌های اخیر ایران با میانگین سنی ۲۹ سال، دومین تیم مسن جام لقب گرفت اما پس از پایان تورنمنت نفرات جوان و جدیدی به جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی دعوت شدند تا این میانگین برای اردوی فعلی یک سال و نیم نسبت به جام ملت‌های قطر کمتر شود. امید ابراهیمی 36 ساله پس از پایان آن تورنمنت از تیم ‌ملی خداحافظی کرد و احسان حاج صفی 33 ساله هم دیگر به تیم ‌ملی دعوت نشد. رامین رضاییان، دفاع راست 34 ساله هم در اردوهای اخیر حضور نداشته است. دعوت نشدن این 3 نفر که در ترکیب اصلی دیدار با قطر حضور داشتند و کریم انصاری‌فرد 33 ساله از مهم‌ترین دلایل کاهش میانگین سنی تیم ایران است. در حال حاضر امین حزباوی، محمدمهدی زارع، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد و امیرحسین حسین‌زاده بازیکنان ۲۳ و زیر ۲۳ سالی هستند که برخلاف جام ملت‌ها در اردوی تیم ملی حضور دارند تا در این اردو میانگین سنی تیم ‌ملی به 27.4 سال برسد.

 


Page Generated in 0/0069 sec