printlogo


کد خبر: 293071تاریخ: 1403/7/24 00:00
باشگاه استقلال همچنان به دنبال به خدمت گرفتن سرمربی خارجی است
گزینه‌های دم‌دستی

زهره فلاح‌زاده: باشگاه استقلال همچنان در حال بررسی و مذاکره با گزینه‌های خارجی برای هدایت تیم فوتبال خود است.‌ البته آبی‌ها پس از استعفای جواد نکونام ۱۵ روزی است در انتظار سرمربی خارجی هستند اما هنوز خبری از او نیست!
این شرایط در حالی است که آبی‌ها بازی‌های فشرده‌ داخلی و خارجی را پیش رو دارند و هر ۴ روز باید به مصاف حریفان خود بروند.‌ از بازی با ذوب‌آهن در لیگ برتر و سپس رفتن به دوبی برای بازی با النصر، تا بازی‌های بعدی این تیم و حتی روبه‌رو شدن با الهلال قدرتمند در عربستان!
طبق شنیده‌های خبرنگار «وطن امروز» باشگاه استقلال پس از دریافت جواب رد پل لوگن فرانسوی که می‌توانست پرافتخارترین مربی خارجی لیگ برتر لقب بگیرد، با چند گزینه خارجی دیگر مذاکراتش را آغاز کرد. در این بین حتی با یک مربی آلمانی هم صحبت شد اما با توجه به وضعیت منطقه غرب آسیا این گزینه هم پاسخ منفی داد. حالا ۲ گزینه روی میز استقلال است؛ یک گزینه از رومانی و دیگری از اروگوئه.
هر چند گفته می‌شود باشگاه استقلال به دنبال گزینه‌های بهتری نسبت به این دو است و به همین دلیل است که مدیران کمی صبر پیشه کرده‌اند که شاید گزینه‌های بهتری معرفی شوند که برای آمدن عذر و بهانه‌ای هم نداشته باشند اما تا این لحظه این ۲ مربی اهل اروپا و آمریکای جنوبی مشکلی بابت آمدن به ایران ندارند.
هر چند اسامی زیادی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که باشگاه استقلال با این گزینه‌ها مذاکره‌ای هم نکرده اما شیطنت‌ها همچنان ادامه دارد. به نظر می‌رسد این اتفاق تنها برای آبی‌ها رخ می‌دهد که برخی دلالان با همکاری چند خبرنگار و رسانه روزی چند گزینه را مطرح می‌کنند که باشگاه را تحت فشار بگذارند و گزینه خود را به مدیران این تیم تحمیل کنند.
به هر حال استقلالی‌ها باید ۳ روز دیگر در شهر قدس میزبان ذوب‌آهن باشند و یک هفته دیگر با النصر خارج از تهران بازی کنند اما هنوز تکلیف نیمکت‌شان مشخص نیست و‌ به نظر می‌رسد همای سعادت بر دوش سهراب بختیاری‌زاده لانه کرده و قصد ندارد پر بزند و برود! با این شرایط بختیاری‌زاده که قرار بود یک بازی میهمان استقلالی‌ها باشد تا سرمربی خارجی هدایت تیم را بر عهده بگیرد، حداقل یک بازی دیگر هم روی نیمکت استقلال خواهد نشست. این از خوش‌اقبالی این مربی است که با وجود خواسته‌های بزرگی که هواداران از مدیران باشگاه برای انتخاب مربی دارند، او همچنان نفر اول نیمکت استقلال است. البته هواداران از وی استقبال گرمی نکردند و حتی حاضر نشده‌اند به او اجازه خودنمایی دهند. این در حالی است که پیشکسوتان تیم هم بختیاری‌زاده را حتی برای یک نیم فصل هم نمی‌خواهند و خواستار حضور هر چه سریع‌تر یک مربی خارجی هستند. در واقع تنها حامی بختیاری‌زاده، احمد شهریاری، رئیس هیات‌مدیره و رفیق او در دوران بازی در صباباتری است که همچنان پای این مربی ایستاده است.
با این شرایط باید دید سرانجام تکلیف سرمربی استقلال چه می‌شود. هر چه هست مدیران باشگاه تاکید زیادی به انتخاب یک مربی خارجی دارند و قصد ندارند تیم‌شان را به یک مربی ایرانی بسپارند. البته بسیار بعید است یک مربی معتبر و کارنامه‌دار روی نیمکت استقلال بنشیند و مدیران در نهایت دست روی مربی‌ای خواهند گذاشت که مصداق آن مثل شود که  «به مرگ بگیرند تا هوادار به تب راضی شود».

Page Generated in 0/0069 sec