printlogo


کد خبر: 293076تاریخ: 1403/7/24 00:00
اخبار

متولدان دهه ۹۰ می‌توانند «بدون فیش» به عمره بروند
متولدان دهه ۹۰ که والدین‌شان دارای فیش عمره باشند، می‌توانند بدون داشتن فیش، به عمره مشرف شوند. به گزارش تسنیم، اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده پس از 9 سال انتظار سال جاری آغاز شد و در دور جدید اعزام‌ها که از 28 شهریورماه شروع شد، بیش از 14 هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی مشرف شدند. در این دوره از اعزام‌ها، اولویت نخست برای ثبت‌نام به افرادی داده شده است که سال گذشته اقدام به ثبت‌نام و تکمیل وجه کرده بودند اما به دلیل لغو اعزام‌ها، وجه پرداختی به آنان عودت داده شد. علاوه بر این، اولویت‌های یک تا 180 نیز در مرحله بعدی ثبت‌نام قرار دارند و متقاضیان می‌توانند بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام‌شده در هر استان و پس از نام‌نویسی در کاروان‌ها، مطابق با اطلاعیه‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به این سفر معنوی مشرف شوند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، متولدان دهه 90 هجری شمسی تا سال 1403 و بعد از آن، که والدین‌شان دارای فیش عمره هستند، می‌توانند بدون داشتن فیش، پس از ثبت‌نام در کاروان‌ها و ارائه مدارک مورد نیاز، همراه با خانواده به این سفر مشرف شوند. فیش عمره مفرده افرادی که طی سالیان گذشته درگذشته‌اند نیز از طریق انحصار وراثت تعیین تکلیف می‌شود و در نهایت خانواده آنها تصمیم می‌گیرند فردی از خانواده به سفر اعزام شود یا فیش را به فرد دیگری واگذار کنند.
***
11 درصد خانوارهای کشور تحت پوشش بهزیستی
سرپرست سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه ایجاد پرونده سلامت اجتماعی برای بهبود وضعیت سلامت روان جامعه امری ضروری و لازم است، گفت: ۱۱ درصد خانوارهای کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند اما 2.04 درصد بودجه کشور به این سازمان اختصاص یافته که می‌طلبد با توجه به وسعت جامعه هدف، بودجه بیشتری برای خدمات موثرتر این سازمان انسانی اختصاص یابد. دکتر سیدجواد حسینی با اشاره به اینکه پرداخت‌های سازمان در نهایت شفافیت انجام شد، گفت: اولویت‌بخشی به پرداخت‌های مددجویی در مقابل سایر پرداخت‌‌ها همچون گذشته در اولویت است.  وی با بیان اینکه ساختار سازمان بهزیستی به‌تازگی تغییر یافته است، گفت: باید جلسات مشترک معاونت‌ها و حوزه‌ها با معاونت توسعه برای بررسی مجدد و در صورت نیاز برای تغییرات و بهبود وضعیت برگزار شود. حسینی افزود: ۳۰ درصد جمعیت کشور را در سال ۱۴۳۰ سالمندان تشکیل می‌دهند، در حالی که برنامه‌ریزی و ساختار مناسبی برای مواجهه با این موضوع در کشور وجود ندارد. وی با اعلام اینکه باید به دنبال ایجاد منابع جدید در سازمان بهزیستی باشیم، گفت: سازمان بهزیستی نزد مردم دارای وجاهت است و به عنوان یک سازمان انسانی شناخته می‌شود و ایجاد منابع جدید با بهره‌گیری از مشارکت عمومی مردم بر اساس مبنای شرعی باید در دستور کار قرار گیرد.
***
جمع‌آوری ۸۶۱۵ دستگاه استخراج رمز ارز
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از جمع‌آوری ۸ هزار و ۶۱۵ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز از ابتدای سال تاکنون خبر داد. سردار حسین رحیمی با اشاره به اینکه در بهار و تابستان امسال با توجه به افزایش بی‌سابقه دما در کشورهای مختلف و از جمله ایران، موضوع برق و مدیریت شبکه توزیع و جلوگیری از قطع برق به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت، عنوان داشت: در این رابطه با توجه به اینکه برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از برق شهری برای فعال کردن ماینرها و... موجبات اخلال در شبکه توزیع برق کشور را ایجاد می‌کنند، لذا در این رابطه با همکاری شرکت توانیر طرح‌های مختلفی اجرا شد. وی با تاکید بر اینکه پلیس امنیت اقتصادی برای حمایت از اقتصاد کشور با همه مظاهر و مصداق‌های فسادها و جرائم اقتصادی برخورد می‌کند، بیان کرد: در این رابطه با تشکیل تیم‌های مشترک پلیس امنیت اقتصادی و شرکت توانیر، اقدامات لازم درباره جمع‌آوری ماینرها و عاملان تهیه و استخراج از آنها انجام شد. رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه برابر برآورد انجام‌شده حدود ۲۰۰۰ مگابایت مصرف رمزارزهای غیرمجاز و غیرقانونی در کشور است که این رقم برابر مصرف برق نیروگاه اتمی بوشهر است، گفت: در ۶ ماهه امسال تعداد ۸ هزار و ۶۱۵ دستگاه استخراج رمز ارز شناسایی و جمع‌آوری شده است.
***
ضرورت تأسیس و راه‌اندازی صندوق ملی تغییر اقلیم در کشور
رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور تاسیس و راه‌اندازی صندوق ملی تغییر اقلیم در کشور را به عنوان یک نهاد مالی اختصاصی ملی با هدف توسعه راه‌های نوآورانه برای پیوند منابع مالی بین‌المللی با استراتژی‌های سرمایه‌گذاری ملی این حوزه ضروری دانست. «مهدی رهنما» با تشریح وضعیت اقلیمی ایران گفت: تغییر اقلیم در حال حاضر به عنوان یک مساله مهم در سطح جهان مطرح است. مطالعات نشان داده به‌طور کلی بخش بزرگی از مخاطرات طبیعی در دنیا را مخاطرات جوی و اقلیمی تشکیل می‌دهد که تلفات و خسارات زیادی را در پی دارد. وی اضافه‌ کرد: ایران با توجه به وضعیت اقلیمی موجود و نیز پیش‌نشانگرهایی که در گزارش‌های مختلف وضعیت اقلیمی منطقه آسیا آمده است، به عنوان یکی از کشورهای با بیشترین آسیب‌پذیری در برابر مخاطرات جوی و اقلیمی است؛ به همین علت برنامه‌ریزی برای افزایش تاب‌آوری و کاهش آسیب‌پذیری در برابر اثرات ناشی از تغییر اقلیم در سطح ملی و در قالب یک برنامه یکپارچه ضروری است. وی موفقیت در اجرای برنامه‌های اقدام عمل در برابر اثرات ناشی از تغییر اقلیم را در گرو تامین منابع مالی مورد نیاز این برنامه‌ها دانست و بر ضرورت تاسیس صندوق ملی تغییر اقلیم تاکید کرد.

Page Generated in 0/0075 sec