printlogo


کد خبر: 293079تاریخ: 1403/7/24 00:00
۱۲ سارق حرفه‌ای قاپ‌زن که در اتوبان‌های تهران اقدام به سرقت گوشی می‌کردند دستگیر شدند
موبایل‌قاپان به دام افتادند

سارقان حرفه‌ای قاپ‌زن به دام افتادند؛ دزدان بی‌رحمی که علاوه بر سرقت موبایل‌ها، گردنبند زنان را به زور از گردن‌شان می‌ربودند. این افراد که در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند معلوم نیست غیر از این جرائم، مرتکب چه جنایاتی شده‌اند که البته در بازجویی‌هایی که از آنها می‌شود همه چیز برملا خواهد شد و قانون آنها را به سزای اعمال‌شان می‌رساند. در این باره رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: ۱۲ سارق حرفه‌ای گوشی‌قاپ را در عملیات ضربتی شناسایی و دستگیر کردیم که ۵۵ گوشی مسروقه و چندین گردنبند کشف و ضبط شد. سردار علی ولی‌پورگودرزی دیروز اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ نفر از سارقان حرفه‌ای قاپ‌زن که در اتوبان‌های تهران اقدام به سرقت گوشی شهروندان می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. از روز گذشته تاکنون، ۵۵ دستگاه گوشی مسروقه در بازرسی از منازل این افراد کشف و ضبط شده است. 
همچنین، ۴ نفر مالخر که با این سارقان در ارتباط بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند. امیدواریم بتوانیم اموال بیشتری از این افراد کشف کنیم و تمام اموال مسروقه را به مالباختگان بازگردانیم. وی گفت: شگرد این افراد به این صورت بوده که 2 نفر با یک موتور به‌سرعت به سمت هدف حرکت کرده و شخصی دیگر که همراه آنها بوده و وظیفه اسکورت را برعهده داشت، با موتور دیگری در پشت سر آنها حرکت می‌کرد. در صورت نیاز به کمک، نفر سوم وارد عمل می‌شد تا بتوانند فرار کنند. خوشبختانه، تمام این افراد با هماهنگی قضایی دستگیر شدند و ده‌ها فقره سرقت از آنها کشف شده است. مالباختگان نیز برای شناسایی سارقان دعوت شده و سارقان را شناسایی کرده‌اند. همچنان با جدیت پیگیر کشف بقیه اموال هستیم تا در اسرع وقت آنها را به مالباختگان تحویل دهیم. رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان کرد: یکی از روش‌های این سارقان این بود که از شیشه‌های پایین خودرو‌ها سوءاستفاده می‌کردند و در لحظه غفلت مردم، گوشی یا گردنبند‌های نمایان را به‌سرعت سرقت می‌کردند. تعدادی گردنبند نیز کشف شده که به‌زودی به مالباختگان تحویل خواهد شد. وی گفت: از همکاری همه نیرو‌ها تشکر می‌کنیم و امیدواریم با ادامه تلاش‌ها، تمام اموال سرقتی بازگردانده شود. رئیس پلیس آگاهی تهران، در ادامه از دستگیری ۱۰ سارق و مالخر کابل ‌برق از بهشت زهرا خبر داد و گفت: با برآورد اولیه ارزش ریالی سرقت این باند بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال طی مدت ۴ ماه است. 
سردار ولی‌پور در توضیح  این خبر افزود: اواسط شهریور امسال یک فقره پرونده سرقت کابل ‌برق به همراه یک نفر سارق از کلانتری ۲۰۵ بهشت زهرا به پایگاه دهم پلیس آگاهی واصل شد. وی افزود: ماموران کلانتری حین گشت‌زنی در محدوده بهشت زهرا متوجه می‌شوند جوانی حدودا ۳۰ ساله در حال سرقت کابل‌ برق است که بلافاصله با اقدامات پلیسی دستگیر می‌شود. این مقام ارشد انتظامی ابراز داشت: در تحقیقات مقدماتی از سارق جوان، وی ضمن اعتراف به سرقت گفت: به اتفاق ۵ نفر دیگر از همدستانم اقدام به سرقت از دکه‌های سوپرمارکت، سیم و کابل برق و ترانس از بهشت زهرا می‌کردیم. رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: کارآگاهان با توجه به اطلاعات به دست آمده سریعاً با هماهنگی قضایی طی یک عملیات همزمان و در یک روز ۵ سارق و همدست سرکرده باند را در محدوده «باقرشهر» تهران دستگیر کردند. 
وی گفت: در بازجویی‌های پلیسی هر ۴ سارق به سرقت معترف شدند و گفتند ما در ساعات خلوت اقدام به سرقت می‌کردیم، سپس اموال را به ۴ مالخر می‌فروختیم و پول حاصله را بین خودمان تقسیم می‌کردیم. وی ابراز داشت: به دنبال اعترافات اعضای باند سرقت، بلافاصله کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به دستگیری هر ۴ نفر خریدار اموال مسروقه در جنوب تهران شدند و در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کردند.

Page Generated in 0/0057 sec