printlogo


کد خبر: 293097تاریخ: 1403/7/24 00:00
اپوزیسیون جمهوری اسلامی می‌خواهد از همکاری با دشمن برای حمله به ایران قبح‌زدایی کند
خیانت مبتذل

گروه سیاسی: به نظر می‌رسد اکنون ماموریتی که رژیم صهیونیستی بر عهده برخی چهره‌ها و گروه‌های اپوزیسیون وابسته به خود گذاشته است، قبح‌زدایی از پذیرش حمله نظامی به ایران و همین طور توجیه خیانت صورت‌گرفته در این زمینه است. همین چند روز پیش بود که «جاناتان کانریکس» یکی از عوامل موساد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به صراحت اعتراف کرد: «با کمک کارشناسانی چون بهنام طالبلو، سعید قاسمی‌نژاد (مشاوران و دستیاران ربع پهلوی) و چند خارجی دیگر حمله به اهدافی در ایران را آنالیز و تحلیل کرده‌ایم». 
مهدی نصیری، روزنامه‌نگار سابق و از چهره‌های تندروی اپوزیسیون که به شکل علنی خود را برانداز معرفی می‌کند، در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی نه تنها از حمایت بخشی از اپوزیسیون از حمله اسرائیل به ایران دفاع کرد، بلکه سعی کرد آن را موضوعی طبیعی جلوه دهد! 
وی در پاسخ به این پرسش که «الان بحث بزرگ‌تری از زاویه ناسیونالیسم مطرح می‌شود که ایران مهم است و اگر اولویت ایران باشد، آیا می‌شود با توجه به تهدید خارجی با جمهوری اسلامی کنار آمد؟» در پاسخ گفت: «من فکر می‌کنم مهم‌ترین خطر وجودی برای ایران، جمهوری اسلامی و نوع حاکمیتش در این 45 سال است. هیچ خطری بالاتر از این نیست!».
نصیری ادامه داد: «اینکه عده‌ای بخشی از اپوزیسیون را متهم می‌کنند که شما خلاف ملی‌گرایی دارید عمل می‌کنید یا از حمله خارجی دفاع، استقبال و تشویق می‌کنید، ادعایی دروغ است. مقصر جمهوری اسلامی است نه اپوزیسیون».
وی تاکید می‌کند: « نکته دیگری را من بگویم. آیا از خارجی می‌توان کمک گرفت یا نه؟ همه اینها تابع منافع ملی یک ملت است (در اینجا مجری ‌پرسید: شما گفتید مهم‌ترین خطر وجودی جمهوری اسلامی است. آیا از نظر شما که خطر وجودی برای ایران را جمهوری اسلامی می‌دانید، می‌شود برای کنار رفتن این نظام به هر وسیله‌ای متوسل شد، حتی حمله خارجی؟) پاسخ می‌دهد: «همانطور که اپوزیسیون عراق از آمریکایی‌ها خواستند به عراق حمله کنند ما هم باید از اسرائیل و آمریکا بخواهیم به ایران حمله کنند! امیدوارم رضا پهلوی بتواند خلأ قدرت را پر کند».
نصیری به همین صراحت از قلب تهران، با جریان اپوزیسیون وطن‌فروش خواهان حمله بیگانه به ایران، همراهی می‌کند و سعی دارد استقبال از حمله یک قدرت خارجی به کشور را توجیه کند. دو روز پیش نیز رضا تقی‌زاده، رئیس دفتر فرح دیبا در اظهاراتی وطن‌فروشانه در قالب یک گفت‌وگوی تصویری با بیژن فرهودی، مجری سابق صدای آمریکا، بیان کرد: «می‌گویند تاسیسات نفتی ایران را نزنید، تاسیسات هسته‌ای را هم نزنید، پس کجا را بزنند؟» فرهودی در پاسخ می‌گوید: «من هم در این رابطه داشتم با یکی از دوستان شوخی می‌کردم که حتما در جنوب ابرقو یک پل، آن هم یک پل باریک را باید بزنند». 
در ادامه تقی‌زاده این سوال را مطرح کرد: «شما اگر جای نتانیاهو بودید، اول سراغ منبع درآمد ایران نمی‌رفتید (که به آن حمله کنید) طبیعتا درآمد جمهوری اسلامی از نفت است، بنابراین می‌رفتید به سمت خارک تا جمهوری اسلامی را دست‌کم برای یک سال از درآمدش دور کنید. یا برای ضمانت بیشتر آیا سراغ تاسیسات اتمی‌اش نمی‌رفتید؟
رئیس دفتر فرح دیبا، رسما و علنا اعلام می‌کند اگر اسرائیل می‌خواهد ایران را حداقل یک سال از درآمدش محروم کند باید به خارک حمله کند! اگر هم می‌خواهد مصونیت بیشتری برای خودش درست کند باید به تاسیسات هسته‌ای کشورمان ضربه بزند. این اظهارات دقیقا در تایید سخنان جاناتان کانریکس، عامل موساد است که می‌گوید با بهنام طالبلو و سعید قاسمی‌نژاد (مشاوران و دستیاران ربع پهلوی) نشسته و همراه یکدیگر حمله به اهدافی در ایران را آنالیز و تحلیل کرده‌‌اند».
جالب اینجاست که سعید قاسمی‌نژاد که از او به عنوان دست راست ربع پهلوی یاد می‌شود، اخیرا در یک مصاحبه تایید کرد که با موساد برای طراحی حمله به ایران همکاری کرده است. او در پاسخ به این سوال که شما را متهم به همکاری با اسرائیل برای حمله به ایران می‌کنند، گفت: «از من خواستند تحلیل شما چی هست اگر اسرائیل بخواهد به ایران حمله کند. چه اهدافی را مدنظر داشته باشد و چرا؟ و تحلیل ما در بنیاد دفاع از دموکراسی این بود که این اهداف وجود دارد. هر کسی، هر کارشناسی در واقع می‌تواند تحلیل خود را ارائه دهد که این اهداف هستند و اگر به آنها حمله شود، چنین بازخوردی خواهد داشت».
به نظر می‌رسد این بخش از اپوزیسیون اکنون نه تنها در شوق حمله نظامی اسرائیل به ایران لحظه‌شماری می‌کند، بلکه قصد دارد به آرامی و رفته رفته همکاری با دشمن برای این حمله را با کمک امثال مهدی نصیری و اظهارنظرهای جسته و گریخته عادی‌سازی کند. آنها حتی برای فردای حمله و کنار رفتن نظام اسلامی نیز فکر کرده‌اند و اطمینان می‌دهند که خلأ قدرت در ایران به وجود نخواهد آمد! چرا که چند روز پیش رضا پهلوی در صفحه ایکس خود نوشته بود او حاضر است این خلأ قدرت را پر کند! 
اما در ورای تلاش‌های خائنانه این عده از گروه‌های اپوزیسیون، برخی چهره‌های علمی و کارشناسان ایرانی خارج از کشور به صراحت با حمله نیروی بیگانه به ایران مخالفت می‌کنند. سینا عضدی، پژوهشگر شورای آتلانتیک و استاد امور بین‌الملل در مدرسه الیوت دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا، درباره قبح‌زدایی برخی اپوزیسیون از حمله یک نیروی خارجی به ایران می‌گوید: «تا 20 سال پیش قبحی درباره تحریم اقتصادی ایران وجود داشت ولی این گروه‌ها آهسته آهسته و به تدریج این قبح را از بین بردند. الان نیز در تلاش هستند بازی با کلمات بگویند «جمهوری اسلامی» با «ایران» فرق دارد و حمله به جمهوری اسلامی، حمله به ایران نیست».
عضدی می‌افزاید: «این گروه‌ها سعی دارند قبح جنگ را نیز از بین ببرند. همین که برخی ایرانیان در خارج از کشور این مباحث را مطرح می‌کنند به معنای این است در جایی خطرناک از تاریخ ایران قرار داریم. این افراد ادعای ایرانی بودن دارند ولی منافع آنها با منافع کشورهای خارجی عجین شده و تصور می‌کنند با حمله خارجی و با سرباز خارجی می‌توانند نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهند. وی تاکید می‌کند: «این دیدگاه کاملا غلط است. این افراد می‌گویند اگر اسرائیل به پالایشگاهی در ایران حمله کند به منافع جمهوری اسلامی صدمه زده است، نه منافع مردم ایران. این استدلال‌ها، بازی با کلمات است و فریبی بیش نیست. اگر حمله‌ای بخواهد به ایران صورت گیرد این حکومت است که باید پاسخ بدهد. موشکی که به ایران شلیک شود بین طرفدار نظام جمهوری اسلامی و مخالف آن تفاوتی قائل نمی‌شود و ممکن است به غیرنظامیان صدمه بزند. مسلما این افراد دارند در کشتی کشورهای خارجی پارو می‌زنند.

Page Generated in 0/0060 sec