printlogo


کد خبر: 293104تاریخ: 1403/7/25 00:00
اخبار

۷۰ میلیارد دقیقه بازدید طی 6 ماه درآپارات
با قدرت گرفتن شبکه‌های اجتماعی و افزایش قابلیت‌های مرتبط با فعالیت در فضای مجازی، حالا بخشی از اقداماتی که شاید تا همین یک دهه قبل، صرفا صورت تفریح و تفنن به خود می‌گرفت به ‌صورت کاملا هویت‌مند تبدیل به «شغل» شده است. 
بر اساس گزارش‌های رسمی منتشرشده، سایت آپارات سال ۱۴۰۳ به‌طور میانگین در هر روز میزبان بازدید بالغ ‌بر 8.5 میلیون کاربر بود و به تعبیر دیگر در طول هر روز، از هر ۱۰ ایرانی حداقل یک نفر به این سایت سر ‌زده است!  
در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ تعداد کل ویدئوهای بارگذاری شده در آپارات، نزدیک به ۲.۵ میلیون ویدئو بوده است. در این مقطع زمانی این سایت با بیش از ۹ میلیارد و ۶۳۰ میلیون مراجعه از سوی کاربران مواجه بوده که ماحصل آن ثبت رکورد قابل‌توجه ۷۰ میلیارد دقیقه بازدید از مجموع ویدئوهای بارگذاری‌شده در آن بوده است.  این تعداد بارگذاری ویدئو، توسط نزدیک به ۲۵۰ هزار کاربر فعال در این سایت به اشتراک گذاشته شده است. یکی از دلایل افزایش کاربران فعال در این سایت، مربوط به توسعه زیرساخت‌های مرتبط با درآمدزایی است که در این بخش هم اعداد و ارقام حکایت از ثبت اتفاقاتی ویژه دارد.
همچنین بد نیست بدانید در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ بالغ ‌بر ۴۳ هزار کاربر آپارات از قابلیت «پخش زنده» در این بستر استفاده کرده‌اند که ماحصل آن ثبت ۴۳۹ میلیون دقیقه پخش زنده با بیش از ۵۵ میلیون بازدید بوده است.
***
آلبوم «در انتظار باران» به‌زودی منتشر می‌شود
حمید بهروزی‌نیا آهنگساز، نوازنده و مدرس موسیقی از انتشار آلبوم جدید خود خبر داد.
وی گفت: آلبوم جدیدم با عنوان «در انتظار باران» که از ٣ سال پیش مشغول آهنگسازی و تنظیم آن هستم در مراحل نهایی قرار دارد و روز جمعه ۲۷ مهر رونمایی می‌شود.
این هنرمند با اشاره به اینکه این آلبوم بی‌کلام است، تاکید کرد: این اثر شامل ۹ قطعه است که در هر قطعه ساز تار یا سه‌تار با توجه به حال و هوای ملودی با ساز یا سازهای دیگر ترکیب شده است، همچنین هر کدام از قطعات در برهه‌ای از زندگی من ضبط شده که مسائل و دغدغه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در این آلبوم تاثیرگذار بوده است. البته قطعه 7 این آلبوم با عنوان «حدیث آشنایی» اثر جاودانه مرحوم حبیب‌الله بدیعی است.
این آهنگساز با اعلام اینکه آلبوم «در انتظار باران» توسط مجموعه «شکیبا مهربان» و مدیریت ملک مسعودی منتشر می‌شود، گفت: تفاوت این اثر با آلبوم‌های قبلی این است که هر قطعه مستقل است و ارتباطی به قطعه قبل و بعد خود ندارد. همچنین سازبندی در هر ترک متفاوت است چون به طور معمول در آلبوم‌ها یک سازبندی ثابت برای تمام آلبوم استفاده می‌شود.
***
«سیزده سالگی» اقتباسی سینمایی از دهه 40
فیلم کوتاه «سیزده سالگی» به کارگردانی و نویسندگی محمد اسفندیاری و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر با حضور در 2 بخش مسابقه اصلی و بخش کتاب و سینما چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راهی پردیس سینمایی ملت می‌شود.
این فیلم کوتاه بر اساس کتاب «باران گرفته است» نوشته احمد یوسف‌زاده ساخته شده و روایتی از دهه 40 ایران را به تصویر می‌کشد.
«سیزده سالگی» برشی از حال و روز ایران اواخر دهه 40 را روایت می‌کند و در این اثر تلاش شده تا سینمای آن دوران برای مخاطب به درستی تداعی شود. این فیلم کوتاه نخستین اکران خود را در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تجربه می‌کند و جمعه ۲۷ مهر در پردیس سینمایی ملت روی پرده می‌رود؛ با نزدیک شدن به آغاز جشنواره از پوستر رسمی این اثر رونمایی شد. فیلم کوتاه «سیزده سالگی» دومین همکاری محمد اسفندیاری و مهدی مطهر پس از فیلم کوتاه «قضاوت» است که در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت توانست تندیس جایزه ویژه بخش آثار کوتاه داخلی را از آن خود کند.
***
مسترکلاس پارسا پیروزفر و کارگردان برنده نخل طلای کن در تهران
اولین دوره‌ مسترکلاس «شکوه سینما» روزهای ۲۹ و ۳۰ مهرماه در هتل آزادی تهران برگزار می‌شود. این مسترکلاس 2 روزه با حضور ۴ مدرس به صورت حضوری برگزار می‌شود.
در این دوره نوری بیلگه جیلان کارگردان شهیر سینمای ترکیه و جهان و برنده نخل طلای کن، پرویز شهبازی نویسنده و کارگردان صاحب‌نام ایرانی، سِلیم اِوجی کارگردان سینمای مستقل ترکیه و پارسا پیروزفر بازیگر مشهور سینمای ایران به عنوان مدرس حضور دارند.
برنامه این مسترکلاس 2 روزه از این قرار است که در روز اول سلیم اوجی سینمای مستقل ترکیه را معرفی می‌کند و درباره مختصات آن حرف خواهد زد. سپس پرویز شهبازی درباره‌ «فضاسازی در سینما» سخن خواهد گفت. پس از آن فیلمی از سلیم اوجی پخش می‌شود.
در روز دوم پارسا پیروزفر تجربیات سینمایی خود را در قالب «ورود بازیگر به دنیای نقش» ارائه خواهد کرد. آنگاه نوری بیلگه جیلان درباره خاستگاه‌، ویژگی‌ها و مولفه‌های سینمای خود صحبت می‌کند و به پرسش‌ها نیز پاسخ می‌دهد.
پس از آن یادبودی صمیمی برای عباس کیارستمی فیلمساز فقید ایرانی برگزار خواهد شد و نوری بیلگه جیلان، محمد ییلماز و چند سینماگر ایرانی در این مراسم صحبت خواهند کرد. پایان بخش این رویداد پخش یکی از فیلم‌های نوری بیلگه جیلان خواهد بود.

Page Generated in 0/0066 sec