printlogo


کد خبر: 293111تاریخ: 1403/7/25 00:00
در ادامه سلسله عملیات‌های استشهادی، روز دوشنبه یک افسر صهیونیست در شهرک اشدود به هلاکت رسید
جبهه جدید عملیات‌های استشهادی

رسانه‌های عبری روز سه‌شنبه از وقوع عملیات استشهادی در شهر اشغالی اشدود در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند. طبق این گزارش‌ها روز دوشنبه طی یک عملیات استشهادی در بزرگراه چهارم شهر اشدود در 2 نقطه تیراندازی رخ داد. بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، این تیراندازی ابتدا در منطقه «نیر جالیم» رخ داد و پس از آن عامل این عملیات استشهادی به منطقه «مفرق یفنی» در اشدود واقع در جنوب فلسطین اشغالی رفت. طبق اعلام مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی، طی این عملیات استشهادی یک افسر پلیس رژیم صهیونیستی به هلاکت رسید و 5 شهرک‌نشین زخمی شدند. رسانه‌های رژیم همچنین از شهادت عامل این عملیات استشهادی خبر دادند. پلیس و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی چند ساعت پس از این عملیات با بالگرد به گشت‌زنی در منطقه پرداخته و به دنبال سایر مجریان این عملیات استشهادی بودند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی هویت عامل استشهادی را نامشخص اعلام کردند. طبق اعلام برخی منابع عبری، مبارز استشهادی فلسطینی قبل از توفان الاقصی و آغاز جنگ از شمال نوار غزه و اردوگاه جبالیا موفق به نفوذ به سرزمین‌های اشغالی شده و روز سه‌شنبه از کنار بزرگراه به شهرک‌نشینان صهیونیست تیراندازی کرده است. عملیات استشهادی روز دوشنبه در ادامه سلسله عملیات‌های استشهادی مبارزان فلسطینی ساکن کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی انجام شد و منجر به هلاکت چند صهیونیست شهرک‌نشین و نظامی شده است. این عملیات‌ها همچنین مورد تمجید و تاکید گروه‌های مقاومت قرار گرفته است. گروه‌های مقاومت طی بیانیه‌های خود این عملیات ضدصهیونیستی را تبریک گفته و آن را حامل پیام قوی برای صهیونیست‌ها دانستند. کمیته‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کردند: عملیات قهرمانانه تیراندازی را در شرق شهر اشدود اشغالی که در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی انجام شد، تبریک می‌گوییم. در این بیانیه آمده است: عملیات استشهادی در اشدود، حامل پیامی جدید برای افکار عمومی صهیونیست‌ها بود؛ مبنی بر اینکه مقاومت قدرت زیادی در هدف قرار دادن عمق راهبردی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی دارد.
کمیته‌های مقاومت فلسطین در ادامه تاکید کردند: از همه مردم آزاده فلسطین می‌خواهیم مقاومت ضداشغالگران را تشدید کرده، به انجام این عملیات‌های قهرمانانه ادامه دهند، شرط‌بندی‌ها و توهمات شکست‌خورده دشمن را از بین ببرند و انتقام خون شهدای فلسطین و لبنان را بگیرند. جنبش «مجاهدان فلسطین» هم با صدور بیانیه‌ای درباره این عملیات ضدصهیونیستی اعلام کرد عملیات قهرمانانه تیراندازی را که منجر به هلاکت و زخمی شدن شماری از صهیونیست‌های غاصب در شهر اشغالی اشدود شد، تبریک می‌گوییم. این جنبش فلسطینی افزود: عملیات قهرمانانه اشدود، پاسخی طبیعی از جانب ملت ما به تجاوزات مستمر دشمن صهیونیست علیه فلسطین و لبنان بود. 
عملیات اشدود در ادامه عملیات‌های استشهادی‌ ماه اکتبر بود که روند افزایشی داشته است و رژیم صهیونیستی را در شوک‌های امنیتی پیاپی فرو برده است. رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات «توفان الاقصی» بارها به تقویت امنیت شهر‌های صهیونیست‌نشین پرداخته و تعداد زیادی از شهرک‌نشینان را مسلح کرده است اما این اقدامات مانع عملیات فلسطینیان ساکن شهرک‌های اشغالی نشده است. ایتامار بن گویر، وزیر افراطی امنیت قومی رژیم صهیونیستی پس از عملیات روز دوشنبه گفت طی ۸ ماه اخیر بیش از ۱۷۰ هزار قبضه سلاح میان شهرک‌نشینان توزیع شده است؛ اقدامی که منجر به افزایش اذیت و آزار شهرک‌نشینان علیه ساکنان فلسطینی کرانه باختری و نفرت‌پراکنی علیه آنها شده است و در نهایت فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری نیز در واکنش به این اقدامات و جنایات رژیم در نوار غزه دست به عملیات‌های استشهادی می‌زنند. رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته بارها در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان خود علیه فلسطینیان کرانه باختری سکوت اختیار کرده است. افراط در کشتار فلسطینیان کرانه باختری، کار را به جایی رسانده که حتی در برخی موارد منجر به انتقاد ارتش جنایتکار و کودک‌کش رژیم از پلیس و وزیر امنیت قومی شده و آنها را بابت باز گذاشتن دست صهیونیست‌های شهرک‌نشین افراطی در آسیب رساندن به فلسطینیان کرانه باختری و اعراب ساکن سرزمین‌های اشغالی سرزنش کرده‌اند. در نهایت نیز سیاست بن گویر در افزایش سلاح در دستان شهرک‌نشینان و صهیونیست‌ها اثر معکوس بر جا گذاشته و منجر به عملیات‌های استشهادی بیشتر در سرزمین‌های اشغالی شده است؛ عملیات‌هایی که جبهه جدیدی را علیه رژیم صهیونیستی در دل سرزمین‌های اشغالی گشوده و تهدیدات امنیتی این رژیم را افزایش داده است.

Page Generated in 0/0070 sec