printlogo


کد خبر: 293112تاریخ: 1403/7/25 00:00
اخبار

تیم‌ملی فوتبال ایران با درخشش آزمون با 4 گل از سد قطر گذشت
سردار ستاره
تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین دیدار مرحله مقدماتی خود برابر قطر به پیروزی رسید تا شانس صعودش به جام‌جهانی ۲۰۲۶ افزایش یابد. این برد با ۲ نمایش متفاوت در ۲ نیمه از تیم‌ ملی به دست آمد.
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر ساعت 30:19 سه‌شنبه در هفته چهارم از گروه A انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه راشد شهر دوبی امارات برگزار شد که با برتری ۴ بر یک ایران به پایان رسید. معز علی(۱۷) برای قطر و سردار آزمون(۴۲ و ۴۸) و محمد محبی(۶۵ و 8+90) برای ایران گلزنی کردند. با این برد شانس ایران برای صعود به جانم جهانی 2026 بسیار زیاد شد. درخشش سردار آزمون که 2 گل زد و یک پاس گل داد، نقش بسزایی در این پیروزی داشت.
***
حضور مربی رومانیایی در استقلال منتفی شد
حضور لارنسیو رگکامپ، مربی رومانیایی در استقلال منتفی شد. در روزهای گذشته شایعاتی مبنی بر حضور رگکامپ در استقلال شنیده می‌شد اما ایسنا مطلع شده است مدیران این باشگاه به این نتیجه رسیدند که مربی رومانیایی در این برهه نمی‌تواند به استقلال کمک کند و قرار است با سایر مربیان مورد نظر خارجی مذاکراتی انجام شود. به گفته مدیران استقلال تا ۴۸ ساعت آینده مربی خارجی استقلال انتخاب و اعلام خواهد شد.
***
آمریکا به سرمربی والیبال نشسته ایران ویزا نداد
ویزای آمریکا برای هادی رضایی، سرمربی تیم‌ ملی والیبال نشسته مردان ایران، برای شرکت در مراسم تالار مشاهیر فدراسیون جهانی صادر نشد. اوایل آوریل اسامی ۲۳ کاندیدای ورود به تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال اعلام شد که نام هادی رضایی، سرمربی تیم‌ ملی والیبال نشسته ایران، به عنوان نخستین ایرانی از سوی فدراسیون جهانی والیبال در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی اضافه شد. هر سال 6 نفر برای ورود به این تالار انتخاب می‌شوند. قرار است ۲۷ تا ۲۹ مهر اعضای جدید این تالار در آمریکا معرفی شوند. هادی رضایی قرار بود برای شرکت در این مراسم سه‌شنبه ۲۴ مهر عازم بوستون آمریکا شود که به دلیل صادر نشدن ویزایش امکان حضور در این مراسم را نخواهد یافت.
***
حسن یزدانی راهی اردوی تیم‌ ملی کشتی آزاد می‌شود
دارنده ۱۰ مدال جهان و المپیک ۲۷ روز پس از انجام موفق عمل جراحی در فرانسه قصد دارد به اردوی تیم‌ ملی کشتی آزاد برود. به گزارش ایسنا، حسن یزدانی، چهره شاخص و عنوان‌دار کشتی جهان و المپیک، پس از جراحی چند ماه پیش کتفش در ایران، در فینال المپیک ۲۰۲۴ بار دیگر از ناحیه کتف دچار آسیب‌ شدیدی شد و نتوانست به مدال طلای المپیک برسد. او پس از این اتفاق از سوی فدراسیون کشتی راهی فرانسه شد و در بیمارستانی در شهر نیس زیر نظر یکی از بهترین جراحان کتف جهان جراحی شد و در حال حاضر نیز مشغول فیزیوتراپی است و قصد دارد چند ماه دیگر برای بررسی وضعیت کتفش راهی فرانسه شود. در شرایطی که تیم‌ ملی کشتی آزاد زیر نظر پژمان درستکار خود را آماده حضور در رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی می‌کند، یزدانی پس از صحبت با سرمربی تیم‌ ملی قصد دارد عازم اردو شود تا دیداری با سرمربی تیم‌ ملی و کشتی‌گیران حاضر در اردو داشته باشد.
***
قانون عجیب؛ موبایل در NBA قدغن شد!
بر اساس قانون جدید لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا، بازیکنان و مربیان حاضر در این رقابت‌ها از این پس حق استفاده از تلفن همراه در زمان برگزاری بازی‌ را نخواهند داشت. طبق اعلام رسانه‌های آمریکایی، NBA به‌تازگی قانون جدیدی را اجرایی خواهد که بر اساس آن بازیکنان و مربیان هیچ تیمی اجازه استفاده از تلفن همراه در زمان برگزاری بازی را نخواهند داشت.
تاکنون بازیکنان بسکتبال NBA روی نیمکت یا لحظاتی قبل از بازی اجازه استفاده از موبایل‌های‌شان را داشتند ولی از این به بعد از یک ساعت قبل بازی تا پایان آن هیچ مربی و بازیکنی اجازه استفاده از موبایلش را نخواهد داشت.
دلیل وضع این قانون طبق ادعاهای برخی رسانه‌ها، احترام به مخاطب و بالا رفتن تمرکز بازیکنان هنگام بازی عنوان شده است تا کیفیت این رقابت‌ها نیز افزایش یابد.
***
تاج‌گذاری کره‌جنوبی در گروه دوم
کره‌ جنوبی در هفته چهارم دور سوم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ به سختی توانست از سد عراق عبور کند. ژاپن و استرالیا هم به تساوی یک - یک و تقسیم امتیازها بسنده کردند. در چهارمین دور از مسابقات مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا و در گروه سوم، ژاپن و استرالیا به مصاف هم رفتند که این دیدار برنده‌ای نداشت و ۲ تیم با ۲ گل به خودی به تساوی یک - یک رضایت دادند. در این دیدار ابتدا تانیگوچی به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و استرالیا را پیش انداخت اما در نیمه دوم، کامرون بارگس دروازه استرالیا را به اشتباه باز کرد و کار را برای ژاپن به تساوی کشاند. ژاپن در گروه سوم با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و استرالیا با 5 امتیاز و یک بازی بیشتر نسبت به عربستان و بحرین در رده دوم قرار دارد. در دیگر دیدار مهم سه‌شنبه کره‌جنوبی و عراق به مصاف هم رفتند که کره‌ای‌ها در دیداری پرگل با نتیجه ۳ بر ۲ حریف را شکست دادند و به‌ تنهایی در صدر جدول گروه دوم قرار گرفتند. در جدول گروه دوم، کره‌جنوبی با ۱۰ امتیاز صدرنشین است و عراق با 7 امتیاز در رده دوم قرار دارد.

Page Generated in 0/0061 sec