printlogo


کد خبر: 293115تاریخ: 1403/7/25 00:00
پدر بنیامین فرجی پس از درخشش پسرش:
باورش برای من هم سخت بود

پدر نابغه تنیس روی میز می‌گوید بنیامین اتفاق بزرگی را رقم زد و بردن نفر اول جهان باورش برای خود من هم سخت بود. رضا فرجی، پدر بنیامین فرجی که موفق شد نفر اول جهان و قهرمان المپیک پاریس را شکست دهد، گفت: از آنجا که او علاقه زیادی به تنیس روی میز دارد، از همان سنین پایین شروع کرد و همیشه در حال تمرین است. خدا را شکر که در قهرمانی آسیا خوش درخشید و توانست نفر اول جهان و قهرمان المپیک را شکست دهد. این یک اتفاق خیلی بزرگ است و خود من هم به سختی باور کردم. 
* بنیامین گفت روش بردن بزرگان را یاد گرفته است
وی ادامه داد: اینکه یک بچه 14 ساله قهرمان جهان و المپیک را ببرد، واقعا باورش سخت است اما از آنجا که از روحیات بنیامین خبر دارم 3-2 دقیقه بعد از پیروزی‌اش مقابل «وانگ چوکین» چینی گفت راهش را یاد گرفته‌ام و تازه اول راه است. با همین یک جمله مرا روشن کرد و حس عجیبی را در من به وجود آورد.
* 9 بار قهرمانی در کانتندرهای جهانی در یک سال
پدر و مربی بنیامین فرجی درباره روندی که پسرش طی کرده است، عنوان کرد: بنیامین از حاشیه امنیت خیلی خوبی برخوردار است. خودم بازیکن و مربی تیم ‌ملی بوده‌ام و راه را می‌شناسم. علاوه بر آن از حمایت اسپانسرهای درجه یک برخوردار است. مربیان تیم‌ ملی و مسؤولان فدراسیون هم همه‌جوره تلاش می‌کنند این استعداد هر روز ارتقا یابد. سال 2023 توانست 9 بار قهرمان کانتندرهای جهان شود. حتی یک بار با وجود اینکه 13 سالش بود در رده جوانان قهرمان شد.
* اعتماد به نفس؛ دلیل اصلی پیروزی مقابل نفر اول جهان
 فرجی ادامه داد: وقتی پس از مسابقه با سرمربی تیم‌ ملی صحبت کردم گفت مهم‌ترین دلیل پیروزی بنیامین در این بازی اعتماد به نفس بالایش بود و انگار نه انگار که در رده بزرگسالان بازی می‌کند و مقابل چه حریفانی قرار می‌گیرد. علاوه بر این خود من همیشه با او صحبت می‌کنم که همواره اخلاق را مدنظر داشته باشد و حتما به حریفش احترام بگذارد و ادب را رعایت کند.
* استعداد زیاد است، باید شناسایی و پرورش داده شوند
وی با اشاره به اینکه بنیامین جدا از اینکه پسر من باشد، یک استعداد برتر است، گفت: از این استعدادها در کشور زیاد است و فقط باید شناسایی و پرورش داده شوند. خوشبختانه فدراسیون تنیس روی میز هم در این موارد برنامه‌های خوبی دارد.

Page Generated in 0/0065 sec