printlogo


کد خبر: 293121تاریخ: 1403/7/25 00:00
اخبار

درخواست سازمان غذا و دارو برای ایجاد ذخایر شیر خشک
مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، از تولیدکنندگان شیر خشک خواست با همکاری شرکت‌های پخش، ذخایر استراتژیک 3 ماهه‌ای از محصولات خود ایجاد کنند. دکتر علیرضا رستمی با بیان این مطلب گفت: تأکید کرده‌ایم تولید یا واردات شیر خشک باید فراتر از برنامه‌های اعلام‌شده باشد و شرکت‌ها ملزم به رعایت دقیق شرایط کیفی و جلوگیری از کاهش مدت مصرف محصولات هستند. بنا بر اعلام سازمان غذا و دارو، وی اضافه کرد: بر اساس این درخواست، شرکت‌های تولیدکننده باید تا ۲۲ مهر ۱۴۰۳ پاسخ مکتوب خود را ارائه دهند. رستمی گفت: در صورت عدم همکاری، ایجاد این ذخایر به سایر شرکت‌ها واگذار خواهد شد. به گفته وی، این اقدام با هدف اطمینان از تأمین پایدار بازار و جلوگیری از دسترسی دشوار احتمالی شیر خشک در کشور انجام می‌شود.
***
رئیس پلیس آگاهی فراجا اعلام کرد
لزوم استفاده از نرم‌افزارهای چهره‌نگاری برای ارتقای کشف جرم
رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه نمونه‌برداری‌های ژنتیکی از صحنه‌های وقوع جرم باید به صورت کاملا علمی پیگیری شود، گفت: نرم‌افزارهای چهره‌نگاری جدید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا شاهد ارتقای کشف علمی جرم در جامعه باشیم. سردار محمد قنبری در جلسه شور معاونان پلیس آگاهی فراجا اظهار داشت: جهت پیشبرد اهداف و دسترسی به مجرمان باید به سمت اقدامات علمی حرکت کنیم، چرا که امروز در دنیا توسعه نیروی انسانی بدون توجه به فناوری‌های هوشمند معنایی ندارد و باید گفت در این باره اقدامات اولیه خوبی در پلیس انجام شده است. وی با بیان اینکه نمونه‌برداری‌های ژنتیکی از صحنه‌های وقوع جرم باید به صورت کاملا علمی پیگیری شود، افزود: نرم‌افزارهای چهره‌نگاری جدید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا شاهد ارتقای کشف علمی جرم در جامعه باشیم. رئیس پلیس آگاهی فراجا ضمن تاکید به کنترل مجرمان با استفاده از سامانه‌های هوشمند، گفت: تیم‌های بررسی صحنه جرم باید آموزش‌های تخصصی و به روز ببینند و این موضوع در رسیدگی به پرونده‌ها و کشف جرائم کمک مطلوبی می‌کند. سردار قنبری با اشاره به ایجاد روابط راهبردی با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، خاطرنشان کرد: از ظرفیت مراکز دانشگاهی استفاده و ایده‌ها و طرح‌های تحقیقاتی از سراسر کشور احصا و پیگیری شود تا با استفاده از آنها در جهت پیشبرد اهداف سازمانی اقدامات موثری به عمل آید.
***
فعالیت ۸۰۰۰ خانه هلال شهری و روستایی در کشور
مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور گفت: ۸۰۰۰ خانه هلال روستایی و شهری در سراسر کشور در حال فعالیت هستند. عباس احدپور در حاشیه برگزاری دوره توان‌افزایی روسای خانه‌های هلال، افزود: از بین ۸۰۰۰ خانه هلال روستایی و شهری، ۲۰ خانه هلال نیز تخصصی هستند که این خانه‌های هلال در مجموعه‌های خاص مثل دانشگاه‌ها و حوزه‌های تاثیرگذار در جامعه فعالیت می‌کنند. وی بیان کرد: خانه‌های هلال با هدف بالا بردن سطح تاب‌آوری جوامع محلی در کنار تمام حوزه‌های هلال‌احمر اعم از جوانان، امدادونجات، آموزش و پژوهش، داوطلبان و بهداشت و درمان و توانبخشی اقدام به ارائه خدمات می‌کنند. مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور گفت: اعضای خانه‌های هلال که در نقاط حادثه‌خیز هستند در حوادث و سوانح با بهره‌مندی آموزش‌های لازم قبل از رسیدن نیروهای امدادی و درمانی اقدام به ارائه خدمات‌ امدادی جهت نجات انسان‌ها می‌کنند. احدپور با توجه به نقش بسیار مهم دیده‌بانی خانه‌های هلال در امداد و نجات، افزود:  این اهمیت به خاطر این است که اگر  زمانی حادثه‌ای رخ دهد قطعا با نخستین تلفن و ارائه اطلاعات کامل و درست، میزان خرابی و میزان تیم‌های مورد نیاز امداد و نجات مشخص و این امر منجر به کاهش میزان هزینه و خسارت می‌شود.
***
واکنش به خبر نظافت مدرسه توسط مادر یکی از دانش‌آموزان
اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران پیرو خبر منتشر شده در فضای مجازی درباره نظافت مدرسه توسط یک مادر بابت نداشتن شهریه، اطلاعیه‌ای صادر کرد. پیرو انتشار بروز تخلف در یکی از مدارس دولتی شهرستان قدس از توابع آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران، بلافاصله نماینده‌ای از سوی وزارت آموزش‌و‌پرورش و اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران در محل مدرسه مدنظر حاضر شدند و با مدیر مدرسه و ولی دانش‌آموز گفت‌وگو کردند. بر اساس بررسی انجام شده، آنچه تاکنون محرز شده، با مطلب منتشر شده در فضای مجازی فاصله معناداری دارد. بی‌شک اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران رعایت حقوق کامل دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان را محور تمام فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات خود دانسته و در صورت تأیید هرگونه تخلف از سوی مدیر مدرسه یا هر یک از ارکان ذی‌ربط، مطابق قوانین و مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد. اداره کل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه از مخاطبان خواست اخبار صحیح آموزش‌و‌پرورش را صرفاً از پایگاه اطلاع‌رسانی این اداره‌کل و کانال اطلاع‌رسانی آوای تعلیم به نشانی https://shad.ir/ava_teo دریافت کنند. لازم به ذکر است پیش از این خبری در فضای مجازی مبنی بر اینکه مادری شهر قدسی در ازای هزینه ثبت‌نام فرزند خود در مدرسه دولتی مجبور به نظافت آن مدرسه شده است، منتشر شد.

Page Generated in 0/0075 sec