printlogo


کد خبر: 293130تاریخ: 1403/7/25 00:00
اخبار

امانی: بزودی به لبنان بازمی‌گردم
دستیار رهبر انقلاب به عیادت مجتبی امانی سفیر ایران در لبنان رفت. امانی در این دیدار از بازگشت قریب‌الوقوع خود به لبنان خبر داد. 
به گزارش تسنیم، محمد مخبر مشاور و دستیار مقام معظم رهبری با حضور در منزل سفیر ایران در لبنان ضمن عیادت از مجتبی امانی، از خدمات او قدردانی کرد.
مخبر در این دیدار، آخرین وضعیت سلامتی وی را جویا شد و برای بازگشت به مسؤولیت خطیر سنگر دیپلماسی ایران در منطقه مقاومت برای وی از درگاه خداوند متعال ‌طلب سلامتی عاجل و کامل کرد.
وی اظهار داشت: اگر چه مصدومیت و شهادت به دست قسی‌ترین و شقی‌ترین انسان‌های روی زمین افتخار بزرگی است اما صهیونیست‌ها با این اقدام‌های تروریستی نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنایات مختلف و غیرانسانی صهیونیست‌ها، اظهار داشت: در تاریخ بشر هیچ نوع جنایتی وجود ندارد که صهیونیست‌ها آن را مرتکب نشده باشند.
مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز با اشاره به این جنایت بزرگ صهیونیست‌ها اظهار کرد: متاسفانه تعدادی از این وسایل ارتباطی حتی در اختیار شهروندان عادی و مدنی بود.
وی با اشاره به همکاری سرویس‌های جاسوسی غربی در این اقدام تروریستی تاکید کرد: به‌ رغم تلاش‌های همه‌جانبه آنها، هم‌اکنون سفارت ایران در لبنان مثل گذشته کاملا فعال است و من نیز در آینده‌ نزدیک‌ به بیروت باز خواهم گشت.
***
سردار نائینی: 
شهادت فرماندهان مقاومت حزب‌الله را قدرتمندتر کرد
سخنگوی سپاه اظهار کرد: بعد از شهادت علامه سیدحسن نصرالله، شهید سرلشکر نیلفروشان و فرماندهان مقاومت، جبهه لبنان و حزب‌الله قدرتمندتر شد و عملیات‌هایی را انجام داد که بی‌سابقه بود.
مراسم تشییع پیکر سردار شهید سرلشکر سیدعباس نیلفروشان در تهران با حضور مردم و همرزمان آن شهید برگزار شد. در حاشیه این مراسم سردار علی‌محمد نائینی سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فارس گفت: روشن است جنایت‌های رژیم صهیونیستی در به ‌شهادت‌ رساندن زنان، کودکان و خبرنگاران و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و انبارهای دارویی به‌شدت محکوم است اما این جنایات و تغییر صحنه‌های جنگ به نفع رژیم صهیونی نخواهد بود.
وی افزود: چنانکه شاهد بودیم بعد از شهادت علامه نصرالله و سرلشکر شهید نیلفروشان و فرماندهان مقاومت، جبهه لبنان و حزب‌الله قدرتمندتر شد و عملیات‌هایی را انجام داد که بی‌سابقه بود.
***
درخواست ۷۰ نماینده برای اجرای قانون شفافیت آرا در مجلس
۷۰ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس خواستار اجرای قانون شفافیت قوای سه‌گانه در پارلمان شدند.
متن نامه بیش از ۷۰ نماینده مجلس شورای اسلامی خطاب به هیات رئیسه مجلس به این شرح است: «با عنایت به تصویب و ابلاغ قانون «شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها» و عطف به ماده ۳ این قانون که مجلس شورای اسلامی را مکلف به شفافیت آرای نمایندگان در صحن علنی و کمیسیون‌ها می‌کند، ما نمایندگان امضاکننده نامه درخواست اجرای ماده فوق و ایجاد سامانه مرتبط با قابلیت دسترسی عموم مردم را داریم.
همچنین خواهشمندیم تا زمان اجرایی شدن قانون فوق یا در صورتی که ملاحظاتی مانع اجرایی شدن آن شده است، سامانه شفافیت داوطلبانه که در دوره قبلی مجلس فعال شده است و متاسفانه در دوره جدید غیرفعال و معلق شده، مجددا فعال شود تا هر یک از نمایندگان بتوانند آرای خود را به صورت داوطلبانه برای موکلان خود شفاف کنند».
***
امیر واحدی:
نیروهای مسلح ایران قوت قلب تمام مستضعفان عالم هستند
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: امروز ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به قوت قلبی برای جهان اسلام و تمام مستضعفان عالم تبدیل شده است.
امیر حمید واحدی افزود: هیچ‌گاه رشادت‌ها و فداکاری‌های روحانیان و کارکنان عقیدتی - سیاسی ارتش در دوران جنگ تحمیلی و تقدیم ۲۸ شهید روحانی و بالغ بر 100 شهید غیرروحانی از یادها فراموش نخواهد شد.
وی با اشاره به پیوند عاطفی مردم با ارتش در طول سالیان بعد از انقلاب اسلامی ایران افزود: ارتش و کارکنان غیور این نهاد، پیوند عاطفی عمیقی با مردم دارند، وقتی ملتی را عاشقانه دوست داشته باشید، برایش از جان می‌گذرید، این در نهاد و فطرت پاک ارتشیان عزیز است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: ارتش همواره شعارش در پیوند با ملت، ارتش فدای ملت بوده و این شعار را در عمل ثابت کرده است. تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید ارتشی به ملت، یکی از نتایج پیوند عاطفی ارتشیانی است که عاشقانه در خدمت ملت قرار دارند.
امیر واحدی در ادامه با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های اداره عقیدتی - سیاسی نهاجا نیز تصریح کرد: اقداماتی در زمینه فعالیت‌های قرآنی، برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن و احکام و تحکیم باورها و اعتقادات کارکنان پایور و وظیفه، اجرای برنامه‌های فرهنگی - آموزشی متعدد در حوزه جوانان و خانواده‌ها، برگزاری جشنواره‌های مختلف مانند همایش زوج‌های جوان و فرزند اولی‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مطابق با طرح‌های مصباح، تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های سازنده این نهاد است.

Page Generated in 0/0052 sec