printlogo


کد خبر: 293137تاریخ: 1403/7/25 00:00
حضور سردار اسماعیل قاآنی در مراسم تشییع پیکر شهید عباس نیلفروشان پس از 10 روز داستان‌سرایی رسانه‌های صهیونیست
رودست

گروه سیاسی: صبح دیروز مراسم تشییع پیکر سرلشکر شهید عباس نیلفروشان در حالی در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد که حضور سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه در این مراسم توجهات را به خود جلب کرد. قاآنی بامداد دیروز همزمان با فرود هواپیمای حامل پیکر شهید نیلفروشان در فرودگاه مهرآباد حاضر شد تا جواب قاطعی به تمام شایعاتی بدهد که طی روزهای اخیر توسط رسانه‌های معاند بویژه شبکه تلویزیونی اینترنشنال منتشر شده بود. 
به گزارش «وطن امروز»، دیروز خیابان‌های تهران و میدان نام‌آشنای امام حسین(ع) میزبان پیکر شهیدی بود که به گفته خودش از کودکی آرزوی نابودی اسرائیل را داشت و عاقبت نیز جانش را در مسیر نیل به این هدف مقدس فدا کرد. سردار شهید سرلشکر عباس نیلفروشان روز 6 مهر همراه شهید سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در واقعه بمباران شدید منطقه‌ای در ضاحیه لبنان به شهادت رسید. او رزمنده‌ای بود که از نوجوانی در جبهه‌های دفاع‌مقدس جنگیده بود و تا سال‌ها پس از اتمام جنگ تحمیلی نیز در صف اول جهاد ماند و در نهایت خون خود را نثار راه آزادی قدس شریف کرد و توسط شقی‌ترین دشمنان به شهادت رسید. دیروز خیابان‌های منتهی به میدان امام حسین(ع) تهران مملو از اقشار مختلف مردم بود که برخی از آنها ساعتی قبل از شروع مراسم خود را به این میدان رسانده بودند تا پیکر شهید نیلفروشان را در میان آوای تکبیر و شعارهای «مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا» تشییع کنند. در میان جمعیت، خانواده تعدادی از شهدای مدافع حرم مثل همسر سردار شهید حاج‌حسین همدانی، خانواده سردار شهید سیدحمید تقوی‌فر و البته خانواده سردار شهید عباس نیلفروشان دیده می‌شدند. همرزمان قدیمی شهید هم به میدان امام حسین علیه‌السلام آمده بودند تا با او وداع کنند. سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی کل قوا، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، سردار علی‌محمد نائینی معاون روابط عمومی کل سپاه، محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه در دوران دفاع‌مقدس و جمعی از دیگر همرزمان شهید نیلفروشان در این مراسم حضور داشتند.
در این میان وقتی مردم متوجه حضور سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم شدند، با شعار «حیدر حیدر» به استقبال ایشان رفتند. طی روزهای اخیر، حضور نیافتن سردار قاآنی در مقابل دوربین‌ها، باعث سوءاستفاده برخی رسانه‌های معاند شده بود که دیروز با حضور ایشان در مراسم تشییع شهید نیلفروشان، به تمام شایعات خاتمه داده شد. 
دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه‌قضائیه، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی - اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم، سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران،‌ سردار ایرج مسجدی معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس سپاه و سردار حسین نجات جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله علیه‌السلام تهران از دیگر چهره‌هایی بودند که در این مراسم حضور یافتند. 
* رفیق سیدحسن
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در این مراسم با بیان اینکه شهید نیلفروشان برای سیدحسن نصرالله رفیق و پشتوانه بود، اظهار کرد: شهید نیلفروشان کسی بود که با تایید رهبر انقلاب برای یاری سیدحسن نصرالله در میدان حاضر شد و در اوج درگیری‌ها حاضر بود. او رفیق نیمه راه سیدحسن نشد ‌و تا شهادت با وی ماند. وی افزود: دشمن بداند اگر ما را بکشد، مکتب مقاومت جان بیشتری می‌گیرد. امروز جبهه مقاومت با قدرت بیشتری به راه خود ادامه می‌دهد و تا نابودی دشمن لحظه‌ای کوتاه نخواهد آمد.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران یادآور شد: شهادت، آرزوی رزمندگان است. دشمن اگر می‌خواهد مکتب آنان را از بین ببرد بداند که با شهادت، مکتب شهدا زنده‌تر می‌شود. وی تصریح کرد: شهید نیلفروشان علمدار سیدحسن نصرالله بود. ما با رهبری پیمان می‌بندیم همان‌گونه که نماز جمعه اول در تهران به امامت ایشان برگزار شد، نماز جمعه دوم را در بیت‌المقدس و مسجدالاقصی به امامت ایشان با حضور میلیون‌ها رزمنده برگزار کنیم.
* خاکسپاری در اصفهان
با پایان سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، پیکر شهید نیلفروشان از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا تشییع شد. آنطور که از سوی مجریان برنامه اعلام شد، پس از برگزاری مراسم وداع با پیکر شهید نیلفروشان در شامگاه دیروز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه فاطمه الزهرا(س)، پیکر شهید به مشهد و در نهایت اصفهان می‌رود.
سردار شهید سرلشکر عباس نیلفروشان ۶ مهر در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت به همراه سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید و 2 هفته بعد روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز ۲۰ مهر از کشف پیکر وی خبر داد. سپس پیکر شهید دوشنبه 23 مهر از بیروت به بغداد منتقل شد و پس از تشییع در شهرهای مقدس کربلا و نجف، بامداد دیروز به تهران آمد و در نهایت مراسم خاکسپاری شهید عصر فردا (پنجشنبه ۲۶ مهر) در اصفهان برگزار می‌شود.
سردار نیلفروشان سال 1345 در اصفهان متولد شد. 14 ساله بود که با دستکاری شناسنامه‌اش ۲ سال سن خودش را بالا ‌برد تا بتواند به جبهه برود. در ابتدا کار خود را با فرماندهی دسته در لشکر 14 امام حسین(ع) شروع کرد و تا سال 62 در همین لشکر ‌ماند. بعد از سال 62 به لشکر 8 نجف اشرف رفت و همرزم شهید کاظمی ‌شد و با پایان دفاع‌مقدس مسؤولیت عملیات لشکر 8 نجف اشرف را بر‌عهده گرفت. وی از سال 84 به نیروی زمینی رفت و معاون عملیات این نیرو ‌شد. پس از آن در 2 مقطع به ‌عنوان مسؤول عملیات سپاه در لبنان ایفای نقش کرد و پس از آن برای دوره‌ای فرماندهی دانشگاه فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به ‌عهده گرفت اما پس از مدتی به معاونت‌ کل عملیات سپاه رفت و جانشین معاون عملیات ‌شد. با تشکیل قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) با حفظ سمت، جانشین فرمانده‌ کل سپاه در قرارگاه امام حسین‌(ع) شد و پس از انتصاب سردار سلامی به فرماندهی ‌کل سپاه، سردار عباس نیلفروشان از سال 1398 به معاونت عملیات کل سپاه منصوب ‌شد. پس از شهادت سردار زاهدی در 13 فروردین امسال، وی به ‌عنوان فرمانده سپاه لبنان منصوب شد و در همین سمت به فیض شهادت نائل آمد.
***
سردار فدوی: اراده کنیم تمام صهیونیست‌ها را از بین می‌بریم
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه تشییع شهید نیلفروشان گفت: سرزمین‌های اشغالی از لحاظ جغرافیایی به اندازه یکی از استان‌های کوچک ایران است و اگر ما اراده کنیم، می‌توانیم تمام صهیونیست‌ها را از بین ببریم. سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه تشییع پیکر پاک شهید نیلفروشان، در جمع خبرنگاران گفت: همه جبهه مقاومت به آنچه خدا گفته باور دارند. در آیات  قرآن با صراحت گفته شده هیچگاه حزب شیطان پیروز نیست و همیشه حزب خدا پیروز است. وی افزود: رزمندگان جبهه مقاومت به سخن خدا باور دارند و این باور دلیل پیروزی آنها است. همه خبیثان عالم در جبهه مقابل جمع هستند اما نمی‌توانند پیروز شوند. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: اصلی‌ترین مشخصه یک مسلمان، یک شیعه، یک رزمنده جبهه‌ مقاومت، یک پاسدار انقلاب اسلامی و یک بسیجی باورمندی به وعده الهی است؛ آن هم وعده‌هایی که صریح و واضح در قرآن آمده است. این دلیل قبراقی سربازان جبهه مقاومت است. سردار فدوی گفت: شهادت آرزوی رزمندگان است. آرزوی کسانی که ۴۵ سال در این راه قدم برداشته‌اند، شهادت است. آنهایی که باقی می‌مانند شهادت را نقطه پیروزی می‌دانند. احمق‌های دنیا یعنی اسرائیل و آمریکا شهادت سیدحسن نصرالله را پایان حزب‌الله اعلام کردند، اما دیدند حزب‌الله خیلی قوی‌تر از گذشته در حال فعالیت است. 
***
پاتک فرمانده به دشمن 
اما در میان چهره‌های شاخصی که در مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان حاضر شده بودند، حضور سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه جالب توجه بود. از 13 مهر که اسرائیل با بمباران ساختمانی در ضاحیه بیروت اعلام کرد هدف از این اقدام تروریستی به شهادت رساندن سیدهاشم صفی‌الدین، معاون اجرایی حزب‌الله لبنان بوده، شایعات پیرامون حضور سردار قاآنی در محل انجام این ترور و شهادت یا مجروحیت ایشان از سوی رسانه‌های معاند و صهیونیست شدت گرفت. شبکه صهیونیستی اینترنشنال که پیشگام رسانه‌های شایعه‌ساز است، در این باره گوی رقابت را از دیگر رسانه‌های معاند ربود و در 10 روزی که سردار قاآنی مقابل دوربین‌ها حاضر نشده بود، تقریبا هر روز یک شایعه جدید برای ایشان طرح می‌کرد! این شایعات از شهادت ایشان شروع شد و بعد به مجروحیت و حتی بازداشت(!) سردار قاآنی توسط سپاه و سکته او در حین بازجویی نیز کشیده شد!
در همین باره اسکای‌نیوز عربی نوشته بود: «ژنرال اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، زنده و سالم است اما تحت مراقبت به سر می‌برد و مورد بازجویی قرار می‌گیرد». اینترنشنال نیز گامی جلوتر نهاد و از سکته قلبی سردار قاآنی در این بازجویی‌های خیالی خبر داد!
هر چند باید دروغ‌پردازی‌های این رسانه‌ها را در ادامه جنگ روانی دشمن قلمداد کرد اما جدیتی که برخی از این رسانه‌ها در شاخ و برگ دادن عجیب و غریب به این شایعات داشتند، چیزی فراتر از یک جنگ روانی به نظر می‌رسید. در همین باره برخی کارشناسان معتقد بودند انتشار اخبار و شایعاتی از این دست، به صورت کاملا هدفمند به این دلیل انجام می‌شود که افراد مطلع در ایران را وادار به واکنش کنند تا اطلاعات دقیق‌تری درباره سرنوشت سوژه تحت نظارت برای ترور، منتشر کنند؛ حربه‌ای که با خونسردی و مدیریت مسؤولان ذی‌ربط کمرنگ شد و در نهایت با حضور سردار اسماعیل قاآنی در مراسم استقبال و سپس تشییع پیکر سردار شهید سرلشکر سیدعباس عباس نیلفروشان، کاملا با شکست روبه‌رو شد. 
اما اصرار رسانه‌های بیگانه در طرح شایعات بی‌پایه و اساس و گاه خنده‌دار درباره سردار قاآنی، پس از حضور ایشان در مراسم تشییع شهید نیلفروشان، واکنش‌های طنزآلودی را نیز از سوی کاربران فضای مجازی دریافت کرد. 
یک کاربر با کنایه به شایعات متعدد رسانه‌های معاند نوشت: «سردار قاآنی پس از یک دوره شهادت، جاسوسی برای اسرائیل و فرار به تل‌آویو، یک دوره بازداشت و شکنجه و بازجویی، به میهن بازگشت!»
کاربر دیگری نیز با تمسخر سناریوی بازداشت سردار قاآنی نوشت: «با کنار هم گذاشتن عکس قبل و بعد از بازداشت سردار قاآنی فشار شکنجه و تهدید و بازجویی و... وزارت اطلاعات به ‌وضوح قابل‌ مشاهده است! اینجاست که به بی‌بی‌سی و اینترنشنال یا دیگر رسانه‌های عبری ایمان می‌آوریم. اینها از اول می‌گفتند بازداشت هست؛ ما باور نمی‌کردیم».
کاربر دیگری هم نوشت: «خب! خدا رو شکر سردار قاآنی عزیز بعد از اینکه در لبنان شهید شد و در ایران اسیر، امروز چشم‌مان به جمال این بزرگوار در مراسم استقبال از سردار شهید نیلفروشان روشن شد».

 


Page Generated in 0/0080 sec