printlogo


کد خبر: 293139تاریخ: 1403/7/25 00:00
سومین سخنرانی شیخ نعیم قاسم پس از شهادت سیدحسن نصرالله
معادله جدید میدان
* لبنان از فلسطین جداشدنی نیست/ * حزب‌الله لبنان در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به بیروت، تل‌آویو و حیفا را هدف قرار داد

گروه بین‌الملل: معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان دیروز (سه‌شنبه) برای سومین بار از زمان شهادت آیت‌الله سیدحسن نصرالله در سخنانی تاکید کرد تشکیلات نظامی حزب‌الله توانسته مجددا خود را سازماندهی کند و به پیروزی در میدان نبرد اطمینان دارد.  حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان دیروز در سخنانی که به صورت زنده از شبکه‌های خبری پخش شد، درباره تحولات جنگ با رژیم صهیونیستی صحبت کرد. شیخ نعیم قاسم در ابتدای سخنانش گفت: ما در مقاومت به دست علامه سیدحسن نصرالله، رهبر بزرگ تربیت شدیم، موضع‌گیری‌های ایشان دستور کار ما است و سخنان او نور راه ما و مسیر ما است. سیدحسن نصرالله ما را ترک نکرد و رزمندگان با قاطعیت مبارزه می‌کنند و مردم در عشق او ثابت‌قدم هستند و امید ما به پیروزی حد و مرزی ندارد. سایه سیدحسن نصرالله هم دشمنان را می‌ترساند و دستور او نافذ است و ما دشمنان را شکست خواهیم داد و آنها را از سرزمین‌مان ریشه‌کن می‌کنیم. وی ادامه داد: اسرائیل و آنهایی که پشتش هستند، در حال آدم‌کشی و ارتکاب کشتار هستند و ما باید در برابر این اقدامات موضعی را اتخاذ کنیم. این رژیم همچنان مرتکب کشتارهایی در حق غیرنظامیان می‌شود. اسرائیل روی جنایاتی که دیگران را می‌ترساند و پذیرش مطلق آن از سوی آمریکا حساب می‌کند.
* لبنان بخشی از طرح توسعه‌طلبانه اسرائیل است
معاون دبیرکل حزب‌الله افزود: هدف توفان الاقصی رساندن این پیام به جهانیان است که ۷6 سال از اشغالگری، کشتارها و حملات گذشت. توفان الاقصی حق مشروع فلسطینی‌ها و تمام کسانی است که با آنها همراه هستند و نمی‌توان لبنان یا منطقه را از فلسطین جدا کرد. رژیم اشغالگر تنها با مقاومت از لبنان خارج می‌شود و کشور ما بخشی از طرح توسعه‌طلبانه اسرائیل است. کمک ما به فلسطینی‌ها در واقع کمک به جبهه حق است، چراکه آنها صاحب حق هستند و به این ترتیب دامنه طرح توسعه‌طلبانه اسرائیل را محدود می‌کنیم. وی ادامه داد: اگر شیطان بزرگ آمریکا نبود اسرائیل نمی‌توانست چنین کنترلی پیدا کند و آمریکا به دنبال خاورمیانه جدید است. کشتارهایی که اسرائیل و آمریکا انجام می‌دهند، به معنای آن است که در ایجاد خاورمیانه جدید به روش اسرائیل شریک هستند. قاسم تصریح کرد: از ما خواسته شد جنگ را متوقف کنیم و بیش از ۱۰ کیلومتر از مرزها دور شویم تا اقدام تحریک‌آمیزی علیه اسرائیل انجام نداده باشیم اما ما بر آتش‌بس در غزه اصرار کردیم. ما به خواسته آنها برای جدا کردن لبنان از غزه تن ندادیم و طرح کنونی طرحی توسعه‌ای است و کسانی که مبارزه می‌کنند، فلسطینی‌ها هستند و ما به آنها کمک می‌کنیم تا از آنها و سرزمین‌مان حفاظت کنیم. ما با طرحی فلسطینی و نه ایرانی روبه‌رو هستیم و این افتخاری برای ایران در حمایت از فلسطین است. 
* با شرافت مبارزه می‌کنیم
معاون دبیرکل حزب‌الله اظهار کرد: خطاب به کسانی که  درباره خسارات وارده به لبنان صحبت می‌کنند، می‌گویم: چه کسی مسبب این خسارات است؟ آیا متجاوز عامل نیست؟ آیا کسی که دفاع می‌کند، عامل این خسارت‌ها است؟!! وقتی مقابله و جان‌فشانی می‌کنیم و ضرباتی را به آنها وارد می‌کنیم در واقع از نسل‌های آینده حمایت می‌کنیم و مقابله بهایی دارد اما به آزادی منجر می‌شود. با شرافت مبارزه می‌کنیم اما آنها غیرنظامیان، کودکان و زنان و بیمارستان‌ها را هدف قرار می‌دهند چراکه طرح اسرائیل طرحی تخریبی و سلبی است. وی افزود: رژیم اشغالگر به دنبال حمله به فرماندهان و پایگاه‌های نظامی است تا توان ما برای مقابله را نابود کرده و حزب‌الله را از بین ببرد و لبنان جدیدی ایجاد کند اما ما در مقاومت به دست فرمانده بزرگ سیدحسن نصرالله تربیت شدیم که میدان‌های نبرد را آکنده از عزم راسخ، جهاد، عزت و پیروزی‌ها کرد. شیخ نعیم قاسم افزود: درست است ما از ضرباتی که دریافت کردیم، رنج‌هایی را متحمل شدیم اما آنها نتوانستند گام اول را بردارند. رژیم اشغالگر عامدانه نیروهایی از ارتش لبنان و یونیفل را به قتل می‌رساند و عبادتگاه‌ها، مساجد، کلیساها و کاروان‌های حامل کمک‌ها را منفجر می‌کند. وقتی اسرائیل از نیروهای یونیفل خواست [از خاک لبنان] بیرون بروند، سازمان ملل و کشورهای غربی کجا بودند؟ قطعنامه‌های بین‌المللی کجا هستند؟ ما کسانی خواهیم بود که افسار دشمن را به دست خواهیم گرفت و آن را به لانه‌اش بازمی‌گردانیم. وی ادامه داد: ما دیگر در مرحله کمک‌ و پشتیبانی نیستیم، بلکه در مرحله مقابله با جنگ اسرائیل علیه‌مان هستیم. ما معادله میدان را در جبهه‌های مقدم آغاز کردیم. دستاوردهایی که در میدان نبرد در طول ۲ هفته گذشته داشتیم، دستاوردهایی بزرگ‌تر و بهتر از انتظارها بود، چراکه مسؤولیت مقاومت ممانعت از پیشروی نیست، بلکه تعقیب است. جوانان رزمنده در انتظار دشمن هستند تا با آن درگیر شوند و ما معادله جدیدی را تعیین کردیم و آن وارد کردن ضربات به دشمن است. معاون دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: در معادله جدید همانگونه که فرمانده شهید سیدحسن نصرالله خواسته بود، تل‌آویو و حیفا و آن سوی حیفا را هدف قرار می‌دهیم. از آنجا که دشمن کل لبنان را هدف قرار می‌دهد ما حق داریم هر نقطه‌ای در اراضی اشغالی را هدف قرار دهیم و آن منطقه‌ای را که مناسب می‌بینیم انتخاب خواهیم کرد. دشمن با جابه‌جایی ضدهوایی‌های زمینی به ما در هدف قرار دادنش کمک می‌کند. ما ارتش دشمن و نقاط استقرار نیروهای آن و پایگاه‌هایش را هدف قرار خواهیم داد. راه‌حل، برقراری آتش‌بس است و ما از موضع ضعف صحبت نمی‌کنیم.
* رهبری تشکیلاتی خود را دوباره سازماندهی کردیم
قاسم ادامه داد: اسرائیلی‌ها نباید ادعاهای دولت‌شان درباره توانمندی‌های ما را باور کنند و مثال این موضوع اسطوره غزه است. مقاومت هرگز شکست نخواهد خورد، چراکه مالک این سرزمین است و نیروهای آن شهادت‌طلب هستند و ارتش اسرائیل شکست خواهد خورد و حزب ما با وجود تمام حملات قدرتمند است. ما مجددا سازماندهی شدیم و رهبری تشکیلاتی خود را ترمیم کردیم و هیچ جای خالی‌ای وجود ندارد و حتی در هر جایگاهی، جایگزینی وجود دارد و حزب قدرتمند است و میدان، گواه این مساله است. قاسم در ادامه خطاب به نیروهای مقاومت نیز گفت: شما مروارید جهاد و مظهر عزت، شرافت و امید و مژده پیروزی هستید، با آنها بجنگید، خداوند آنها را به دستان شما عذاب می‌کند، ما به شما اطمینان زیادی داریم.
* این میدان است که نتیجه را مشخص می‌کند
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به مردم لبنان نیز گفت: حمایت انسان‌دوستانه امروز شما همبستگی را افزایش می‌دهد و به ساخت کشور در کنار هم کمک می‌کند، ما در کنار هم خواهیم بود و هیچ کس روی چیزی خارج از این چارچوب حساب نمی‌کند و این میدان است که همه چیز را تعیین می‌کند. او خطاب به خانواده‌های نیروهای مقاومت نیز گفت: ‌ای شریف‌ترین انسان‌ها! پیروزی همراه با صبر است، فرزندان شما در میدان نبرد هستند و شما آواره شده‌اید و من به شما همان وعده سیدحسن نصرالله را می‌دهم که شما به خانه‌های‌تان در حالی که زیباتر از گذشته آنها را خواهید ساخت، بازمی‌گردید. ما و شما همگی بر یک مرکب سوار هستیم. حزب‌الله با رزمندگان و امکاناتش و همبستگی حزب و جنبش امل و این مردم که در کنار هم با قدرت و اراده اقدام می‌کنند، قدرتمند است. با تداوم جنگ شهرک‌های خالی از سکنه صهیونیست‌ها افزایش خواهد یافت و صدها هزار نفر بلکه بیش از ۲ میلیون در محدوده خطر قرار خواهند گرفت. حزب‌الله در قلبی که آن را دوست دارد باقی خواهد ماند و این میدان است که نتیجه را مشخص می‌کند.
******
حزب‌الله لبنان در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به بیروت، تل‌آویو و حیفا را هدف قرار داد
حیفا و مابعد حیفا
روز دوشنبه تنها چند ساعت پس از عملیات موفق پهپادی حزب‌الله که منجر به هلاکت و زخمی شدن 80 نفر از سربازان تیپ گولانی در پادگان محرمانه آموزشی آنها در جنوب حیفا شد، نیروهای حزب‌الله لبنان در چند نوبت شهرهای حیفا و سایر نقاط مرکزی سرزمین‌های اشغالی را با موشک‌های دوربرد خود هدف قرار دادند. این عملیات‌های موشکی و پهپادی در راستای تحقق وعده و معادله مطرح شده توسط شهید سیدحسن نصرالله انجام شد؛ معادله‌ای که طبق آن ضاحیه در مقابل حیفا و سایر نقاط بیروت در مقابل تل‌آویو قرار داده شده است. رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته و به دنبال تجاوزات وحشیانه به خاک لبنان برای نخستین بار نقاطی از شهر بیروت را هدف حملات خود قرار داد که خارج از ضاحیه بیروت بوده و تا هفته گذشته به این نقاط حمله‌ای نشده بود. رژیم صهیونیستی در راستای افزایش فشار به گروه‌های مقاومت و به صورت هماهنگ با برخی جریانات سیاسی لبنانی مخالف حزب‌الله دست به این اقدامات ‌زده بود و حزب‌الله لبنان نیز در مواجهه با این طرح صهیونیستی‌- آمریکایی در شامگاه یکشنبه سالن غذاخوری نیروهای تیپ گولانی را در زمان مناسب و از جایی که صهیونیست‌های تصورش را هم نمی‌کردند هدف حمله قرار داد. 
حزب‌الله در ادامه طی چند مرحله با موشک‌های میان‌برد خود از جنوب لبنان شهرهای پرجمعیت و مناطق حساس و استراتژیک رژیم صهیونیستی را هدف حمله قرار داد؛ اقدامی که تهدیدی جدی برای رژیم صهیونیستی در واکنش به افزایش جنایات آنها علیه ساکنان بیروت و مسیحیان لبنان است. حزب‌الله لبنان روز دوشنبه با شلیک ۳ موشک بالستیک از جنوب لبنان، ۲ میلیون صهیونیست را به پناهگاه‌ها فراری داد و آژیر خطر را در 194 شهرک اشغالی به‌صدا درآورد. این اقدام حزب‌الله لبنان در راستای ادامه معادله تعیین شده توسط شهید سیدحسن نصرالله بود که در صورت هدف قرار دادن ضاحیه توسط رژیم صهیونیستی، نیروهای حزب‌الله لبنان شهر حیفا و اطراف آن را مانند کریات شمونه خالی از سکنه کنند و در صورت حمله و تجاوز به سایر نقاط بیروت، تل‌آویو را هدف حملات خود قرار دهند و در صورت حمله و تخریب زیرساخت‌های لبنان، حزب‌الله نیز زیرساخت‌های اقتصادی و امنیتی رژیم را که چند روز قبل توسط پهپاد هدهد از آنها تصویربرداری کرده بود هدف قرار دهد. معادله حزب‌الله لبنان به منظور ایجاد بازدارندگی برای شهروندان لبنانی در برابر دکترین وحشیانه ضاحیه ارتش رژیم صهیونیستی تعیین شده است و در صورت گسترش جنایات رژیم به غیرنظامیان لبنانی و زیرساخت‌های لبنان، ضربات دردناکی به نظامیان و غیرنظامیان مستعمره‌نشین صهیونیست وارد خواهد شد.  حیفا و مابعد حیفا هم‌اکنون در دستور کار نیروهای موشکی و پهپادی حزب‌الله لبنان قرار دارد و در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان این راهبرد اتخاذ شده است و تنها راه مقابله با جنایات بدون مرز صهیونیست‌ها مقابله به مثل است؛ اقدامی که تاکنون در شهرک‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی انجام شده است و همچنان ادامه دارد و تلفات جانی و خسارات مادی بسیاری را به رژیم اشغالگر وارد کرده است. نیروهای رژیم صهیونیستی نیز در حالی از پیشروی در خاک لبنان عاجز هستند که تلفات بالایی را متحمل شده‌اند؛ تلفاتی که در صورت تلاش برای ورود به عمق بیشتر خاک لبنان افزایش چشمگیری خواهد داشت و به موازات آن اهداف بیشتری را نیز در عمق سرزمین‌های اشغالی هدف حملات موشکی حزب‌الله لبنان قرار می‌دهد. شیخ نعیم قاسم، معاون حزب‌الله لبنان نیز در سخنان دیروز خود با اشاره به معادله حزب‌الله لبنان در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن حیفا و مابعد حیفا اشاره کرده و گفت: در معادله جدید همان‌گونه که فرمانده سیدحسن نصرالله خواسته بود، تل‌آویو و حیفا و آن سوی حیفا را هدف قرار می‌دهیم. از آنجا که دشمن کل لبنان را هدف قرار می‌دهد ما حق داریم هر نقطه‌ای در اراضی اشغالی را هدف قرار دهیم و آن منطقه‌ای که مناسب می‌بینیم را انتخاب خواهیم کرد. سخنان شیخ نعیم قاسم بیانگر این حقیقت میدانی است که در صورت گسترش دکترین ضاحیه رژیم به فراتر از ضاحیه بیروت منجر به هدف قرار گرفتن مناطقی از سرزمین‌های اشغالی با تسلیحاتی می‌شود که صهیونیست‌ها تصورش را هم نمی‌کنند. درست مانند حمله پهپادی به مقر آموزشی محرمانه تیپ گولانی در جنوب حیفا که حتی شهرک‌نشینان آن منطقه نیز از وجود آن خبر نداشتند اما حزب‌الله لبنان از آن با خبر بود و درست در زمان تجمع سربازان در وعده شام در سالن غذاخوری این پادگان آنها را با پهپاد هدف قرار داد. با توجه به تصاویری که حزب‌الله از عملیات شناسایی پهپاد هدهد منتشر کرده است باید در آینده نزدیک انتظار ضربات محکم‌تر و کشنده‌تر حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان رژیم در عمق سرزمین‌های اشغالی را داشت؛ ضرباتی که می‌تواند بخش نظامی، پدافندی، انرژی و حتی اقتصادی صهیونیست‌ها را هدف قرار داده و هزینه جنگ‌افروزی در منطقه را متوجه خود آنها کند.

 


Page Generated in 0/0073 sec