printlogo


کد خبر: 293143تاریخ: 1403/7/26 00:00
اخبار

قطعه «رفتی و بی‌تو» پیش روی مخاطبان قرار گرفت
قطعه موسیقایی «رفتی و بی‌تو» با صدای امید نصری منتشر شد. پیش از این قطعه‌های «این نیز بگذرد» و «خبر داری» از این خواننده منتشر شده بود. قطعه «این نیز بگذرد» از جمله آثاری است که در فضای مجازی مورد استقبال مخاطبان موسیقی پاپ بویژه علاقه‌مندان به موسیقی پاپ - سنتی قرار گرفته و بسیاری از آن با نام «یک روزی باران می‌بارد» یاد می‌کنند. تنظیم قطعه «رفتی و بی‌تو» را امین ابراهیمی انجام داده و میکس و مستر را حمید حاتمی برعهده داشته است. نیکان واحد، نوازنده گیتار این قطعه است و متن ترانه‌های «رفتی و بی‌تو» را امیر بحرینی‌زاده و محمد کلارستاقی نوشته‌اند و ملودی آن را هم فرهاد بیاضی و نیما امین ساخته‌اند.
***
«شهر خاموش» در ایتالیا رقابت می‌کند
«شهر خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی، تهیه‌کنندگی رضا محقق و مدیریت فیلمبرداری مسعود امینی‌تیرانی، در جدیدترین حضور جهانی خود به بخش مسابقه جشنواره‌ نوستالژیا در ایتالیا راه یافت. پنجمین دوره جشنواره نوستالژیا روزهای ۲۲ ،۲۳ و ۲۴ اکتبر (یک تا ۳ آبان) در شهر رم و ۲۳ و ۲۴ نوامبر (۳ تا ۴ آذر) در شهر ناپل برگزار می‌شود و «شهر خاموش» در بخش مسابقه این جشنواره برای مخاطبان به نمایش درمی‌آید.
علی باقری، بابک کریمی، بهزاد دورانی، محسن مهری‌دروی، کریم شراهی‌ و حبیب شراهی از جمله بازیگران این فیلم هستند. در خلاصه داستان «شهر خاموش» آمده است: بمانی با بازی باران کوثری به جرم قتل شوهرش ۱۰ سال را در زندان سپری کرده است. او که به طور موقت آزاد می‌شود، بلافاصله به دنبال پسرش می‌گردد. بمانی به محل کار ابی، (برادر شوهرش) می‌رود و سراغ پسرش را می‌گیرد اما ابی ادعا می‌کند از سرنوشت پسر بمانی چیزی نمی‌داند... . این فیلم سال ۲۰۲۲ در نخستین حضور بین‌المللی خود در جشنواره شب‌های سیاه تالین جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرده و پس از آن در چند جشنواره بین‌المللی دیگر هم حضور داشته است.
***
اعلام آمار اجرا و تماشاگران پروژه «سی صد» سهراب پورناظری
پروژه‌ «سی صد» کاری از سهراب پورناظری با ۳۳ اجرا و میزبانی بیش از ۱۴۰ هزار بیننده، به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. ۲ اجرای پایانی پروژه «سی صد» امروز پنجشنبه ۲۶ مهر از ساعت ۱۸ و جمعه ۲۷ مهر از ساعت ۱۹:۳۰ در مجموعه‌ فرهنگی - هنری سعدآباد روی صحنه می‌رود. نوید محمدزاده، بهرام رادان، بهرام افشاری، گوهر خیراندیش، دلنیا آرام، علی براتی، هدیه آزیدهاک و اهورا ابوالحسنی بازیگران صحنه‌ پروژه‌ «سی صد» هستند. همچنین علی نصیریان هم روی پرده‌ نمایش این پروژه حضور ویدئویی دارد. تهمورس پورناظری تهیه‌کننده و کارگردان هنری، علی براتی کارگردان حرکات فرم و مرتضی نجفی کارگردان نور این پروژه هستند. همچنین اشکان کمانگری به عنوان خواننده و رضا گوران به عنوان مشاور گروه کارگردانی در پروژه «سی صد» حضور دارند. نمایش «سی‌ صد» با داستان «گات»، 6 سال بعد از حمله‌ مغول به نیشابور اتفاق می‌افتد. چنگیزخان (علی نصیریان) به دختر خود آلتانی (دلنیا آرام) ماموریت می‌دهد برای پیدا کردن «جام جم» به شیراز برود. در این بین خورشید (هدیه آزیدهاک)، گلشاه (بهرام رادان)، دارا (بهرام افشاری)، سیمینه (گوهر خیراندیش)، برخوان نیشابور (اهورا ابوالحسنی) و بسیاری دیگر در مقابل شاهنامه‌سوزی و نسل‌کشی مغول‌ها می‌ایستند تا از زبان پارسی حفاظت کنند.
***
«جاده ابریشم» به‌زودی کلید می‌خورد
پیش‌تولید مجموعه مستند «جاده ابریشم» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی احمد خدایی‌پارسا  و همچنین نویسندگی داوود روستا پس از ۸ ماه به پایان رسید و این اثر به‌زودی وارد مرحله فیلمبرداری می‌شود. این مجموعه مستند که در ۴۶ قسمت ۴۰دقیقه‌ای تولید می‌شود، نگاهی جامع به تاریخچه و همچنین عملکرد دوران معاصر جاده ابریشم دارد و تلاش می‌کند با روایتی متفاوت، نحوه شکل‌گیری و توسعه این مسیر تاریخی را که یکی از مهم‌ترین و شناخته‌‌شده‌ترین شاهراه‌های تجاری جهان بوده است، به تصویر بکشد. «جاده ابریشم» که به‌تازگی مجوز خود را از سازمان تنظیم و مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) دریافت کرده است و در ۲۵ استان جلوی دوربین می‌رود، نقش ایران را به عنوان یکی از کانونی‌ترین عناصر در توسعه و نگهداری این مسیر و تبادلات فرهنگی و علمی مورد بررسی قرار می‌دهد. احمد خدایی‌پارسا پیش از این مستندهای «تنگه واشی معبر شاه قاجار»، «کنوانسیون رامسر»، «فردا صبح غزه»، «ایکات» و مجموعه مستند «مرگ حیات» را جلوی دوربین برده است.
***
انتشار فراخوان جایزه «موسیقی و رسانه»
دبیرخانه چهلمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، فراخوان ششمین دوره جایزه «موسیقی و رسانه» را منتشر کرد. این جشنواره به‌منظور پاسداشت نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در پوشش رخدادهای فرهنگی -‌ هنری حوزه موسیقی، رویکرد علمی در نقد حوزه موسیقی، معرفی و ایجاد شناخت عمومی از موسیقی در جامعه و مشارکت مؤثر اصحاب رسانه در تقویت تعامل هنرمندان عرصه موسیقی با رسانه‌ها، فراخوان ششمین دوره برگزاری جایزه «موسیقی و رسانه» را منتشر کرد. سامانه جشنواره به آدرس www.fajrmusicfestival.com از اول آبان تا ۳۰ دی‌ سال جاری بر اساس متن فراخوان، آماده ثبت‌نام متقاضیان از طریق «سامانه بامک» خواهد بود.

Page Generated in 0/0057 sec