printlogo


کد خبر: 293149تاریخ: 1403/7/26 00:00
طرح شیطانی رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینیان شمال غزه محاصره، جلوگیری از ورود مواد غذایی و بمباران روزانه
نازیسم علیه جبالیا

گروه بین‌الملل: روز سه‌شنبه اسامه حمدان، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأکید کرد آنچه در شمال نوار غزه رخ می‌دهد، یک کشتار جمعی کامل است که اسرائیل علیه غیرنظامیان انجام می‌دهد. حمدان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت: جنایات اسرائیل در شمال نوار غزه در راستای خبرهایی درباره اجرای مرحله جدیدی از کشتار جمعی توسط اسرائیل انجام می‌شود. وی با اشاره به اینکه هدف از طرح جدید اسرائیل، جدا کردن شمال نوار غزه از جنوب آن و آواره‌ کردن ساکنانش است، تصریح کرد: ما در برابر یکی از پست‌ترین طرح‌های نظامی هستیم که فرماندهانی آن را طراحی کرده‌اند که هیچ اخلاقی ندارند. 
* طرح ژنرال‌ها
اشاره اسامه حمدان به طرح ژنرال‌هاست که در سایه تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در شمال نوار غزه در دست اجراست؛ طرحی که به دنبال کوچ اجباری ساکنان نواحی شمال غزه به مناطق جنوب باریکه و تخلیه ساکنان آن است. این طرح به دنبال ایجاد فشار سیاسی به رهبران حماس برای پذیرش زیاده‌خواهی‌های مقام‌های صهیونیست است. طرح جدید ژنرال‌های صهیونیست که به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل ارائه شده، مبتنی بر این ایده است که رژیم صهیونیستی با اعمال فشار به ساکنان شمال نوار غزه، می‌تواند حماس و «یحیی سنوار» رهبر آن را مجبور به تسلیم کند. 
مرحله نخست این طرح، درخواست از ساکنان غیرنظامی برای تخلیه شمال نوار غزه و حرکت به سمت جنوب این منطقه است. بر اساس این طرح، هر یک از ساکنان که در این منطقه باقی بماند، به‌عنوان نیروی جنگی به حساب خواهد آمد و بدین معناست رژیم صهیونیستی خواهد توانست این افراد را ترور کند و به شهادت برساند. صهیونیست‌ها برای تکمیل طرح خود، تصمیم گرفته‌اند اجازه ورود آب، غذا، دارو و سوخت را به شمال نوار غزه ندهند، لذا اسرائیل شمال نوار غزه را برای یک مدت نامحدود اشغال خواهد کرد تا بتواند به‌زعم خود، حماس را از این منطقه خارج و نوار غزه را به ۲ بخش تقسیم کند. حمدان ضمن درخواست از جامعه بین‌الملل برای اتخاذ تصمیم‌هایی برای حمایت از غیرنظامیان بی‌دفاع و توقف کشتار جمعی خاطرنشان کرد: چشم‌پوشی جامعه جهانی از جنایات اسرائیل، یک شکست بی‌سابقه در ارزش‌های انسانی به شمار می‌رود. وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا مسؤول کشتارها، جنایات، جنگ و کشتار جمعی فلسطینیان و لبنانی‌هاست، از کشورهای عربی و اسلامی خواستار اقدام فوری شد و تاکید کرد این کشورها باید به مسؤولیت سیاسی خود در توقف این کشتار عمل کنند. رژیم صهیونیستی پس از یک سال جنایت و کشتار غیرنظامیان در نوار غزه با پیاده‌سازی دکترین ضاحیه و شکست در رسیدن به اهداف پلید خود، اکنون تصمیم به اجرای طرح جنایتکارانه خود، به منظور استفاده از غیرنظامیان با هدف تحت فشار قرار دادن نیروهای مقاومت گرفته است. این در حالی است که جنایات رژیم در شمال نوار غزه و اردوگاه جبالیا شدت یافته و طی روزهای گذشته تعداد زیادی از فلسطینیان ساکن این اردوگاه به شهادت رسیدند. از بین بردن بیمارستان‌ها، جلوگیری از ورود غذا و دارو به این ناحیه و حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته در سکوت خبری ـ رسانه‌ای انجام می‌شود و تمام جنایات رژیم صهیونیستی به منظور دست یافتن به موفقیتی اندک در جنگ غزه صورت می‌گیرد. 
رژیم صهیونیستی در حالی جنایات خود را در غزه افزایش می‌دهد که طی یک سال گذشته نه‌تنها نتوانسته است اسیران دست حماس را آزاد کند، بلکه در نابودی توان نظامی و سیاسی حماس نیز ناتوان نشان داده است. در این وضعیت اجرای طرح جدید ضدانسانی ژنرال‌ها تنها منجر به نسل‌کشی بیشتر فلسطینیان و کوچ اجباری ساکنان شمال نوار غزه می‌شود. 
رژیم صهیونیستی قصد دارد پس از اینکه شمال نوار غزه را خالی از سکنه کرد، آنجا را منطقه بسته نظامی اعلام و در مرحله بعد این طرح را در مرکز و جنوب غزه نیز پیاده کند و ساکنان غزه را مجبور به پناهندگی به مصر کند. به همین منظور نیز رژیم، شمال و جنوب نوار غزه را با محور نتساریم از هم جدا و محور صلاح‌الدین در مرز غزه با مصر را نیز ایجاد کرد؛ اقدامی که در راستای تجاوز و اشغالگری بیشتر رژیم انجام شده است اما همچنان نتوانسته فشار را بر مقاومت و مردم غزه افزایش دهد. محور مقاومت نیز در روزهای گذشته بویژه از ابتدای ماه اکتبر حملات خود را افزایش داده است و تلفات نظامیان اشغالگر روز‌به‌روز بیشتر می‌شود؛ تلفاتی که به موازات تلفات جبهه شمال و جنگ با حزب‌الله لبنان، هزینه جنگ‌افروزی و اشغالگری را برای رژیم صهیونیستی افزایش داده است.

Page Generated in 0/0050 sec