printlogo


کد خبر: 293156تاریخ: 1403/7/26 00:00
اخبار

نشست خبری هادی ساعی درباره شرایط تکواندو
نشست خبری هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو و اصغر رحیمی، دبیر کل فدراسیون درباره نتایج تکواندو در المپیک پاریس و مسابقات اخیر دیروز (چهارشنبه ۲۵ مهر) در سالن جلسات فدراسیون تکواندو برگزار شد. هادی ساعی در ابتدای صحبت‌های خود اظهار داشت: ما به شما قول می‌دهیم همه صحبت‌های ما صادقانه باشد حتی اگر حرف‌های ما به ضرر فدراسیون باشد. توجه ما از شروع کارمان به رده‌های پایه بوده است. این ‌موضوع را در دوره گذشته مسابقات قهرمانی جهان ثابت کردیم، سال گذشته در مسابقات بلغارستان دیدیم که بچه‌های ما مدال گرفتند و بعد از آن همه بچه‌ها را به مسابقات آسیایی اعزام کردیم. از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که همیشه ما را کمک کرده‌اند، تشکر می‌کنیم. الان درباره بحث‌های عمرانی از این عزیزان کمک می‌خواهیم. در شهرها و استان‌های مختلف با توجه به استقبالی که از این رشته شده نیاز به زیرساخت‌های بزرگ‌تر داریم.
ساعی در پاسخ به این سوال که آیا اختلاف‌نظری بین کادر فنی مردان و بانوان با فدراسیون وجود دارد که سرمربیان در مراسم تجلیل‌ها حضور پیدا نمی‌کنند گفت: اصلا چنین موضوعی مطرح نیست، مثلا یک رسانه‌ چنین موضوعی را مطرح کرده بود که چرا مداح در مراسم تجلیل اخیر نبود. در مراسم روز گذشته که یک خودروسازی برگزار کرده بود از مداح و‌ افلاکی دعوت به عمل آمده بود. مداح نیامد و افلاکی هم اعلام کرد تهران نیست. موضوع خاصی نیست، نمی‌دانم چرا این موضوعات را به این شکل مطرح می‌کنند.
وی درباره حواشی‌ای که برای نعمت‌زاده پس از المپیک رخ داد گفت: موضوع خیلی ساده بود. موضوع خاصی نبود. همیشه این درخواست‌ها از سوی ورزشکاران در ورزش بوده و‌ خواهد بود. بعد از کسب قهرمانی ساده‌ترین درخواست ورزشکار این است که من خانه ندارم و زندگی من با مشکل روبه‌رو است. خیلی از این مسائل که از سوی ورزشکاران مطرح می‌شود هم رفع نمی‌شود، حداقل ۸۰ درصد از درخواست قهرمانان عملی نمی‌شود. نعمت‌زاده هم یک درخواستی داشت و او می‌تواند در رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل دهد. البته حتی مسؤولان اعلام کردند می‌تواند در رشته پزشکی ادامه تحصیل بدهد که البته بعید می‌دانم او با این فضا‌سازی‌ای که شد، بخواهد در این رشته ادامه تحصل بدهد. ضمن اینکه یک‌سری از افرادی که در این رشته تحصل می‌کنند از سهمیه و... استفاده می‌کنند اما کسی آنها را نمی‌بیند و مردم هم متوجه نمی‌شوند.
***
بازتاب پیروزی پرگل ایران برابر قطر در رسانه‌های جهان
پیروزی ۴-۱ تیم‌ ملی فوتبال ایران برابر قطر در دور چهارم انتخابی جام‌جهانی در رسانه‌های جهان بازتاب یافت. به گزارش مهر، تیم‌ ملی فوتبال ایران در دور چهارم از مرحله سوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، سه‌شنبه ۲۴ مهر در امارات میزبان قطر بود و با نتیجه ۴ بر یک از سد حریف خود عبور کرد. این پیروزی که به نوعی انتقام شکست تیم‌ ملی در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بود در رسانه‌های عربی و اروپایی بازتاب داشت. خبرگزاری «یورونیوز» درباره این دیدار نوشت: تیم‌ ملی ایران با درخشش سردار آزمون و محمد محبی توانست در دوبی از قطر عبور کند و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان، با ۱۰ امتیاز در صدر جدول گروه A قرار گرفت. سایت «youm۷» نوشت: ایران در دور چهارم انتخابی جام‌جهانی با گل‌های سردار آزمون و محمد محبی قطر را شکست داد. یک خبرنگار مطرح عربستانی هم به اختلاف امتیاز ایجادشده بین ایران و ازبکستان با قطر و امارات اشاره کرد و نوشت: کار برای قطر و امارات خیلی سخت شد. رسانه «القلم الریاضی» نوشت: رباعی (۴ گل) ایرانی‌ها برابر قطر، آنها را به صدر جدول برد و قطر را به رده چهارم پایین کشید.
***
دنیامالی: مراحل ساخت ورزشگاه جدید تهران در حال پیگیری است
وزیر ورزش و جوانان گفت: درباره پیمانکار ورزشگاه جدید تهران باید بگویم یک مجموعه داخلی و یک مجموعه خارجی، به صورت پیمانکار تامین مالی ورود خواهند کرد. تمام تلاش ما این است که صددرصد کار ورزشگاه توسط پیمانکاران ایرانی انجام شود. به گزارش تسنیم، احمد دنیامالی در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت ساخت ورزشگاه فوتبال در تهران موسوم به تهران آرنا، اظهار داشت: اکنون درباره ساخت ورزشگاه جدید 190 هکتار زمین تحویل گرفته‌ایم. منتها با توجه به اینکه پروژه بزرگی است و تامین منابع آن مقررات قانونی خود را دارد، بخشی از آن انجام شده و بخش دیگر در حال انجام است. درباره اینگونه پروژه‌ها گزارش توجیه فنی و اقتصادی و پیوست فرهنگی آن حتما باید تهیه و تمام این گزارش‌ها باید در دولت مطرح شود. وی افزود: بعد از اینکه در دولت مطرح شد ما باید دریافت مجوزهای بالادستی را برای طرح موضوع در جلسه سران قوا در دستور کار خود قرار دهیم. به صورت جدی برای ما این موضوع مهم است که پیگیری کنیم و آن را به نتیجه برسانیم. وزیر ورزش گفت: درباره پیمانکار باید بگویم یک مجموعه داخلی و یک مجموعه خارجی، نه به صورت پیمانکار، بلکه مجموعه خارجی به شکل تامین مالی ورود خواهد کرد. تمام تلاش ما این است که صددرصد کار ورزشگاه توسط پیمانکاران ایرانی انجام شود.

Page Generated in 0/0054 sec