printlogo


کد خبر: 293157تاریخ: 1403/7/26 00:00
نخود آش شلم شوربا

 آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در پی بزرگداشت روز جهانی غذا پس از لمباندن حجم غیر قابل وصفی چلو استیک زعفرانی و در حالی که نزدیک بود دکمه پیراهنش به سمت چش و چال خبرنگاران شلیک شود، در مصاحبه‌ای علنی خطاب به دبیر سازمان بین‌المللی فائو FAO (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) گفت: با توجه به اینکه در برهه حساس کنونی هستیم و  بخش مهمی از خاورمیانه درگیر جنگ است، از انتشار شعارهای دوپهلو مانند شعار سال گذشته‌تان «غذا برای همه»یا «عدالت در دسترسی به غذا» پرهیز کرده و خود را تا حد ممکن نخود این آش شلم شوربا نکنید. اصلا بزرگان جامعه‌شناسی و روانشناسی می‌گویند در درگیری‌های بزرگ با عقب‌نشینی سازمان‌های بین‌المللی، احتمالا آن طرف که مهاجم بوده به خودش بیاید و در گوشه‌ای خزیده و به کارهای زشتش فکر کند. البته اگر تا قبل از اینکه به واسطه کار زشتش نابود نشود.
 پیشنهاد ما این است که امسال ترجیحا شعاری انتخاب شود که ملایم، شفاف، غیر‌انتقادی و دارای کلمات انگیزشی و در یک کلام گوگولی باشد. از جمله این شعارهای پیشنهادی می‌توان به جمله «به به غذا چه خوب است» یا «غذای سرخ کردنی آری یا خیر؟» یا «غذا بخور قوی بشی، قوی مث یه شیر بشی» اشاره کرد. 
وی افزود: با اینکه نسبت به وضعیت فعلی جهان خیلی بیشتر از قبل ابراز نگرانی می‌کنم، در حدی که ابروهایم نسبت به قبل خمیده‌تر شده است، اما چه کنیم که جنگ است و بچه‌بازی  نیست و در واقع فضای جنگ ایجاب می‌کند که بعضی مناطق، بیشترین درصد تمرکزشان را روی دفاع همه‌جانبه بگذارند و حواس خود را به غذا‌خوردن پرت نکنند یا نهایتا بتوانند یک وعده غذایی کوچک در طول شبانه‌روز مصرف کنند. اصلا شاید بهتر باشد به جای تغذیه جسم بیشتر به تغذیه روح بپردازند؛ کتاب بخوانند، فیلم کمدی تماشا کنند و به حل کردن جدول بپردازند.

Page Generated in 0/0055 sec