printlogo


کد خبر: 293174تاریخ: 1403/7/26 00:00
اخبار

فاصله یک میلیون ‌لیتری ناترازی بنزین
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با افزایش تولیدات پالایشگاهی، مهرماه به ‌صورت میانگین روزانه ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید و ۱۲۶ میلیون لیتر بنزین توزیع شده است.
کرامت ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در همایش سوخت‌رسانی زمستانی اظهار داشت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روزانه ۲۶۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی را جابه‌جا می‌کند.
وی افزود: از ابتدای سال تا ۲۲ مهر در مجموع ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع تحویل نیروگاه‌های کشور شده که نسبت به سال گذشته حدود ۳۸ درصد رشد یافته است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است تا پایان سال ۱۰ میلیارد لیتر سوخت مایع دیگر به نیروگاه‌های کشور تحویل دهیم.
وی ادامه داد: با افزایش تولیدات پالایشگاهی، مهرماه به صورت میانگین روزانه ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در کشور تولید و ۱۲۶ میلیون لیتر بنزین توزیع شده است.
***
آخرین وضعیت پروازهای ابطال‌شده ایران‌ایر به اروپا
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از عودت وجه بلیت پروازهای اروپای باطل‌شده این ایرلاین به مردم خبر داد.
شمس‌الدین فرزادی‌پور درباره تحریم ظالمانه اتحادیه اروپایی علیه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ابطال پروازها به مقاصد اروپایی اظهار کرد: طبق مقررات موجود معمولا وجه بلیت پرداخت‌شده به مسافران عودت داده می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه در تلاشیم تا حد ممکن حقوق مسافران را رعایت کنیم، افزود: در این راستا برای کمک به مسافران، به دنبال آن هستیم از طریق پروازهای کانکشن از طریق ترکیه به مسافران عزیز خدمات‌رسانی کنیم.
وی یادآور شد: برخی مسافران بلیت ۳ ماه آینده را خریداری کرده‌اند که به دلیل این تحریم ظالمانه نسبت به عودت وجه به آنها در اسرع وقت اقدام خواهد شد.
***
انتشار اوراق تنها راهکار پوشش کسری بودجه نیست
رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه برای جبران کسری بودجه نباید تنها به سمت انتشار اوراق بدهی و خزانه برویم، گفت: برای افزایش انگیزه سرمایه‌گذاری به صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران نیازمند هستیم.
حجت‌الله صیدی در پنل نظام تأمین مالی پروژه در برنامه هفتم، تنظیم‌گری و نظارت بر تشکیل و تسهیل سرمایه را مهم‌ترین وظیفه سازمان بورس و اوراق بهادار و نهادهای ناظر بازار سرمایه در سراسر دنیا اعلام کرد و گفت: نحوه اجرای برنامه هفتم مهم‌تر از تدوین آن است.
نرخ رشد اقتصادی از طریق سرمایه‌گذاری محقق می‌شود. تشکیل سرمایه به تولید، بهره‌وری و ارائه خدمات و تحقق رشد پایدار منجر می‌شود. به ‌عنوان ‌مثال، برای اینکه طی سال‌های ۱۴۰۳ تا ۱۴۰۷ به متوسط نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد دست یابیم، باید سالانه سرمایه‌گذاری قابل توجهی را رقم بزنیم که بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها از طریق طرح‌های عمرانی و بلندمدت محقق می‌شود.
تبدیل زیرساخت‌ها به پروژه اقتصادی یکی از نکات مورد توجه در بحث زیرساخت‌هاست. اگر پروژه‌ای اقتصادی نباشد، انگیزه برای سرمایه‌گذاری کاهش می‌یابد. 
وی افزود: بر اساس ماده پنجم قانون برنامه هفتم پیشرفت، بحث مردمی‌سازی اقتصاد، کسب و کار و اشتغال جدی گرفته شده، از این رو باید برای تشکیل سرمایه اقدامات قابل توجهی شود.
***
پیش‌بینی بازار آرام مسکن در نیمه دوم سال
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تکذیب اجاره پشت‌بام به مردم گفت: در نیمه دوم سال اتفاق خاصی در بازار مسکن رخ نمی‌دهد.
کیانوش گودرزی اظهار کرد: سال گذشته ۲۵۰۰ بنگاه املاک بدون پروانه را در تهران شناسایی کردیم. طی ۶ ماه امسال نیز ۸۰۰ بنگاه غیرمجاز شناسایی شدند.
وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر تخلف برخی بازرسان اتحادیه مشاوران املاک در رابطه با بنگاه‌های املاک فاقد مجوز، گفت: حدود ۱۵۰ بازرس در اتحادیه داریم که از این تعداد ۵ بازرس کارمند اتحادیه هستند. برخی بازرسان اتحادیه مشاوران املاک مرتکب تخلفاتی شده‌اند که این افراد را از فرآیند بازرسی حذف کرده‌ایم. در برخی موارد بسته به نوع تخلف نیز آنها را به مراجع قضایی ارجاع داده‌ایم.
وی با تکذیب اجاره پشت بام‌ها گفت: چیزی تحت عنوان اجاره پشت‌بام یا پشت‌بام‌خوابی نداریم. البته کارگران فصلی در ساختمان‌های نیمه‌تمام حضور دارند که به این نمی‌توانیم بگوییم پشت‌بام‌خوابی.
***
تداوم افت شاخص بورس در معاملات پایان هفته
شاخص کل بورس تهران در معاملات دیروز با ۳ هزار و ۵۱۷ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۶۵ هزار و ۷۴۴ واحد قرار گرفت.
شاخص هم‌وزن نیز در جریان معاملات دیروز با ۳ هزار و ۷۷۸ واحد افت به ۶۸۰ هزار و ۹۶۳ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با ۲ هزار و ۱۴ واحد کاهش به ۳۶۲ هزار و ۹۴۳ واحد رسید.
دیروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۳۷ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام بیش از ۲۴۲ معامله به ارزش ۴۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

Page Generated in 0/0061 sec