printlogo


کد خبر: 293177تاریخ: 1403/7/26 00:00
اخبار

با حکم رهبر انقلاب امام جمعه جدید زنجان منصوب شد
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام آقای سیدمصطفی حسینی را به امامت جمعه شهر زنجان و نماینده ولی فقیه در استان منصوب کردند. متن حکم رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای سیدمصطفی حسینی دامت افاضاته
با کناره‌گیری جناب حجت‌الاسلام آقای علی خاتمی دام‌توفیقه، جنابعالی را که دارای شایستگی‌های لازم و سوابق مدیریتی و خدماتی بویژه در عرصه‌ خدمات قرآنی هستید به امامت جمعه‌ شهر زنجان و نمایندگی خود در آن استان منصوب می‌کنم. مردم عزیز زنجان که به ولایتمداری و محبت اهل بیت علیهم‌السلام شهره‌اند، در حوادث گوناگون دوران انقلاب و پس از آن تا امروز، با صداقت و شجاعت، راه روشن آن بزرگواران را پی‌ گرفته‌اند. انتظار از جایگاه امامت جمعه‌ آن منطقه که خاستگاه بزرگان علمی و دینی است، تلاش برای پرورش استعدادها و ارتقای فکری و علمی و عملی در عرصه‌ دین و سیاست و شناخت‌ها و معنویت‌ها است. جوانان پاک‌نهاد را گرامی بدارید؛ با متن مردم از همه‌ طبقات نشست و برخاست کنید؛ به تبلیغ عملی دین اهتمام بورزید و محتوای خطبه‌ها و بیانات را به نصاب غنای لازم برسانید. توفیقات شما را از خداوند مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۴ مهر ۱۴۰۳
***
گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و سلطان عمان
سران ایران و عمان در گفت‌وگوی تلفنی مسائل منطقه، بویژه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان و نیز روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
مسعود پزشکیان ظهر دیروز چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی «هیثم بن طارق» سلطان عمان در پاسخ به ابراز خشنودی وی نسبت به روابط حسنه و مستحکم ۲ کشور و ابراز تمایل برای گسترش و تعمیق این روابط، متقابلا روابط صمیمی تهران - مسقط را باعث خرسندی خود دانست و بر عزم کشورمان برای تقویت بیش از پیش تعاملات فیمابین تاکید کرد. رئیس‌جمهور ارتقا و تعمیق روابط با عمان را جزو اولویت‌های سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط با همسایگان برشمرد و افزود: تقویت روابط دوستانه و صمیمی میان کشورهای منطقه و نیز گسترش همکاری‌های منطقه‌ای، ضامن رسیدن به یک نگاه و زبان مشترک برای حل مسائل منطقه ما به عنوان بستر توسعه جمعی کشورها و ارتقای رفاه، آرامش و آسایش ملت‌های ما است. پزشکیان تقویت برادری میان کشورهای مسلمان منطقه را علاوه بر توصیه دینی و اعتقادی مبتنی بر سیره رسول گرامی اسلام(ص)، ضرورت مقطع مهم کنونی دانست و گفت: اگر ما کشورهای اسلامی با یکدیگر ید واحد باشیم، رژیم صهیونیستی جرأت نخواهد کرد اینگونه راحت جنایت کند و آمریکا و کشورهای غربی نیز از آن حمایت کنند. رئیس‌جمهور ضمن قدردانی از مواضع اصولی عمان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، خواستار اعمال فشار بیشتر به حامیان رژیم صهیونیستی برای متوقف کردن ماشین کشتار و جنایت این رژیم شد. «هیثم بن طارق» نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با قدردانی و حمایت از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل منطقه از جمله درباره غزه و لبنان، بر ضرورت پرهیز از اعمال استانداردهای دوگانه در برخورد کشورهای غربی با این مساله تاکید کرد. سلطان عمان حمایت از حقوق مردم مظلوم غزه و لبنان را جزو اولویت‌ها و دغدغه‌های جدی کشورش برشمرد و تصریح کرد: عمان همواره تاکید کرده استمرار حمایت کشورهای غربی از جنایات اسرائیل، به هیچ وجه قابل قبول و توجیه نیست.
***
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: 
بمباران بیمارستان‌ها در سیاهه جنایات صهیونیست‌ها ثبت شد
سپاه پاسداران در بیانیه‌ای در سالگرد بمباران بیمارستان «المعمدانی» اعلام کرد: جنایت حمله به بیمارستان‌های مملو از زنان و کودکان معصوم و زخمی و بیمار به عنوان نقطه عطفی در سیاهه جنایات ضدبشری رژیم صهیونی ثبت شد و روسیاهی این رژیم و حامیان آن برای همیشه در تاریخ بشر ماندگار شد. در بخشی از بیانیه سپاه آمده است: با گذشت یک سال از جنایت بزرگ رژیم گرگ‌صفت و شیطانی صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه که منجر به شهادت و مجروحیت صدها انسان بی‌گناه بستری و پناه برده به این مرکز درمانی شد، یادآوری این جنایت هولناک اندوه و تاسف بشریت را برمی‌انگیزد. رژیم جلاد و جعلی صهیونیستی پس از تحمل خفت و حقارت ناشی از شکست تاریخی در عملیات «توفان الاقصی»، با ادعاهای ساختگی و صحنه‌سازی‌های دروغین از فعالیت حماس و مقاومت اسلامی مقتدر و پایدار فلسطین در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بیمارستان المعمدانی غزه را به شدت بمباران و جنایت دهشتناکی را رقم زد تا بار دیگر بی‌اعتنایی و بی‌عملی سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی حقوق بشری نسبت به وظایف ذاتی خود را آشکار سازد به گونه‌ای که در سایه این بی‌تفاوتی و سکوت مرگبار، جامعه بشری امروز فراتر از غزه در لبنان نیز شاهد آزادی و وحشی‌گری‌های صهیونیست‌ها باشد. این بیانیه با اشاره به ابعاد استثنایی جنایات جنگی صهیونیست‌ها علیه مردم غزه و لبنان و گستردگی حملات بی‌سابقه به مراکز درمانی و بیمارستانی آن هم تحت عنوان «هدف مشروع(!)» یادآور شده است: رژیم اهریمنی صهیونی تنها در جنایت بمباران بیمارستان المعمدانی غزه در ۲۵ مهرماه ۱۴۰۲ (۱۷ اکتبر ۲۰۲۳) بیش از ۵۰۰ نفر از پزشکان، پرستاران و بیماران را به شهادت رساند و پس از آن نیز تاکنون ۱۴۱ بیمارستان در غزه‌، ۴ بیمارستان در لبنان و یک بیمارستان متعلق به هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در مرز سوریه با لبنان را هدف جنایات خود قرار داده است.

Page Generated in 0/0058 sec