printlogo


کد خبر: 293181تاریخ: 1403/7/26 00:00
آیین تشییع پیکر شهید سرلشکر نیلفروشان در مشهد برگزار شد
وداع باشکوه با سردار

گروه سیاسی: آیین تشییع پیکر سردار شهید سرلشکر «سیدعباس نیلفروشان» دیروز با حضور انبوه مردم در شهر مشهد مقدس برگزار شد. پیکر این سردار رشید جبهه مقاومت که جمعه ۶ مهرماه همراه با آیت‌الله شهید «سیدحسن نصرالله» در بمباران وحشیانه اسرائیل در ضاحیه لبنان به شهادت رسید، ۲ هفته مفقود بود تا اینکه سپاه طی اطلاعیه‌ای در 20 مهر خبر از کشف پیکر مطهر شهید داده شد. در ادامه پیکر شهید نیلفروشان 23 مهر از بیروت به بغداد منتقل شد و پس از تشییع در شهرهای کربلا و نجف، بامداد 24 مهر به تهران آمد و صبح همان روز نیز با حضور پرشور مردم و جمع زیادی از مسؤولان در میدان امام حسین(ع) تهران تشییع شد. 
صبح دیروز (25 مهر) نیز پیکر مطهر شهید نیلفروشان پس از انتقال به مشهد مقدس، از میدان بسیج این شهر به سمت حرم مطهر رضوی تشییع شد. مردم حاضر در این مراسم با در دست داشتن پرچم‌های ایران، حزب‌الله و فلسطین، شعارهایی را در اعلام انزجار و خشم خود از رژیم صهیونیستی سر دادند و بر لزوم ادامه راه شهید نیلفروشان، شهید سیدحسن نصرالله و دیگر شهدای مقاومت تاکید کردند. 
استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد، نماینده ولی فقیه در استان و تعدادی از مقامات نظامی از جمله حاضران در مراسم تشییع پیکر شهید نیلفروشان بودند. جمعیت تشییع‌کننده به حدی بود که توجه عکاسان و خبرنگاران رسانه‌ها را به خود جلب کرد. حین برگزاری مراسم تشییع، جمعیت حاضر همنوا با نوای مداحان با شعارهای «لبیک یا حسین» و «حیدر ـ حیدر» و نیز نثار شاخه‌های گل از پیکر شهید نیلفروشان استقبال کردند و جمعی از مردم عزادار نیز با رساندن خود به پیکر شهید، چفیه‌های خود را با کشیدن به تابوت شهید متبرک کردند. در میان شور و حال مردم، مداحان اهل بیت(ع) با مداحی و روضه‌خوانی مجلس را گرم کردند و برخی مشایعت‌کنندگان در فراق این سردار بزرگ جبهه مقاومت اسلامی اشک می‌ریختند.
جمعیت تشییع‌کننده پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله لبنان و فلسطین و نیز پلاکاردهایی با مضامین «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، عکس‌هایی از رهبر معظم انقلاب، شهیدان سیدحسن نصرالله، سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و سردار سرلشکر نیلفروشان را در دست داشتند و با مشت‌های گره کرده، شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس را فریاد می‌زدند.  پس از اینکه پیکر شهید نیلفروشان بر دوش مردم مشهد مسیر میدان بسیج تا حرم مطهر را طی کرد، در آستانه اذان ظهر وارد بارگاه منور رضوی شد تا دور ضریح حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) طواف داده شود. 
در حرم مطهر رضوی نیز نماز بر پیکر شهید نیلفروشان به امامت آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد. قرائت قرآن و مداحی نیز از دیگر برنامه‌های وداع با پیکر شهید نیلفروشان در حرم مطهر بود. در این بخش از مراسم هم همچنان مردم با سر دادن شعارهایی نظیر «حیدر ـ حیدر» و «مرگ بر اسرائیل»، جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند.  پس از اتمام مراسم تشییع و طواف پیکر سرلشکر نیلفروشان در حرم مطهر امام رضا(ع)، پیکر این شهید والامقام برای تدفین به اصفهان منتقل شد تا عصر امروز (پنجشنبه 26 مهر) مراسم خاکسپاری شهید در این شهرستان برگزار شود.  
شهید نیلفروشان که از 14 سالگی به جبهه‌های جنگ تحمیلی رفته بود، ابتدا کار خود را با فرماندهی دسته در لشکر 14 امام حسین(ع) شروع کرد و تا سال 62 در همین لشکر ‌ماند. بعد از سال 62 به لشکر 8 نجف اشرف رفت و همرزم سردار شهید سرلشکر حاج‌احمد کاظمی ‌شد و با پایان دفاع‌مقدس مسؤولیت عملیات لشکر 8 نجف اشرف را بر ‌عهده گرفت. وی از سال 84 به نیروی زمینی رفت و معاون عملیات این نیرو ‌شد. پس از آن در 2 مقطع به ‌عنوان مسؤول عملیات سپاه در لبنان ایفای نقش کرد و پس از آن برای دوره‌ای فرماندهی دانشگاه فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر ‌عهده گرفت اما پس از مدتی به معاونت‌ کل عملیات سپاه رفت و جانشین معاون عملیات ‌شد. با تشکیل قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) با حفظ سمت، جانشین فرمانده‌ کل سپاه در قرارگاه امام حسین‌(ع) شد و پس از انتصاب سردار سرلشکر «حسین سلامی» به فرماندهی ‌کل سپاه، سردار عباس نیلفروشان از سال ۹۸ به معاونت کل عملیات سپاه منصوب ‌شد. پس از ترور و شهادت سردار سرلشکر «محمدرضا زاهدی» در 13 فروردین امسال توسط صهیونیست‌ها، وی به ‌عنوان فرمانده سپاه لبنان منصوب شد و در همین سمت نیز به فیض شهادت نایل آمد.

Page Generated in 0/0052 sec