printlogo


کد خبر: 294144تاریخ: 1403/7/28 00:00
اخبار

برنامه «روشندلان عاشق» برگزار می‌شود
در ویژه‌برنامه «روشندلان عاشق»، از خانواده هنرمند عباس اسلامی شرار (شاعر)، نرگس اسلامی شرار (شاعر و نویسنده) و هاتف شرار (خواننده و پژوهشگر موسیقی) قدردانی می‌شود.
در این ویژه‌برنامه با حضور تعدادی از چهره‌های شاخص فرهنگی - هنری، همچنین از کتاب «یک اصفهان حرف» که با موضوع گفت‌وگو با اهالی موسیقی و به کوشش هاتف شرار به چاپ رسیده است نیز رونمایی می‌شود.
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند امروز شنبه ۲۸ مهر ساعت ۱۶ به فرهنگسرای خانواده به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان ۲۱، بوستان شفق، مراجعه کنند.
***
مهران احمدی، الناز ملک و نیما شعبان‌نژاد در «زرافه»
سریال زرافه، یک مینی‌سریال جنایی است که در ۸ قسمت به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی سعید مرادی تولید می‌شود.
فیلمبرداری این سریال به تازگی آغاز شده است. فیلمنامه این اثر را امیرمحمد عبدی به نگارش درآورده است که پیش از این نیز سابقه همکاری با سیدحاتمی را داشته است. از جمله بازیگران این سریال می‌توان به مهران احمدی، نیما شعبان‌نژاد و الناز ملک اشاره کرد. مهران احمدی در این سریال نقشی متفاوت از کارهای قبلی خود ایفا می‌کند، نیما شعبان‌نژاد یک نقش کاملاً جدی را تجربه می‌کند و الناز ملک بعد از «زخم‌کاری» حالا با «زرافه» به نمایش‌خانگی خواهد آمد.
در خلاصه داستان این سریال آمده است: «من هیروشیمای بعد از بمبم، با من از بدبختی صحبت نکن...».
***
تورین با «بهشت» افتتاح می‌شود
فیلم مهیج ران هاوارد با عنوان «بهشت» با بازی جود لا، آنا دی آرماس، ونسا کربی و سیدنی سوینی به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم تورینوی ایتالیا انتخاب شد. این فیلم با حضور کارگردان برای نخستین بار دیده می‌شود. «بهشت» داستان یک زوج اروپایی با بازی لاو و کربی است که به دنبال یک زندگی جدید و فرار از ارزش‌های بورژوایی سال ۱۹۲۹ از آلمان راهی یک جزیره بکر بدون ساکن در گالاپاگوس هستند. این فیلم برمبنای یک رویداد واقعی، بر اساس داستانی از نوآ پینک و هاوارد و برمبنای فیلمنامه پینک ساخته شده است. فیلم پس از نخستین نمایش جهانی‌اش در ماه سپتامبر در جشنواره فیلم تورنتو، نخستین نمایش بین‌المللی خود را در تورین خواهد داشت. شروع جشنواره امسال با نخستین نمایش بین‌المللی این فیلم مهیج با حضور کارگردان، شروعی خوب برای کارگردان هنری جدید جشنواره، جولیو بیس بازیگر و کارگردان ایتالیایی است. چهل و دومین دوره جشنواره تورین از ۲۲ تا ۳۰ نوامبر (۲ تا ۱۰ آذر) برگزار خواهد شد و ترکیب فیلم‌های حاضر در این دوره جشنواره ۷ نوامبر اعلام می‌شود.
***
«دایره گچی قفقازی» میهمان تئاتر شهر می‌شود
«دایره گچی قفقازی» نوشته برتولد برشت با ترجمه سیمین امیریان و کارگردانی امیر دژاکام از ۹ آبان اجرای عمومی خود را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌کند و از روز گذشته نیز پیش‌فروش بلیت‌های ۳ روز نخست این اثر نمایشی آغاز شده است.
تاکنون رابعه اسکویی، امیر کربلایی‌زاده و سیاوش خیرابی به عنوان بازیگران نمایش «دایره گچی قفقازی» معرفی شدند، همچنین نقش‌های اصلی این اثر نمایشی نیز برعهده النا امیدی و نگار بابایی 2 بازیگر جوان خواهد بود که با این نمایش به فضای حرفه‌ای تئاتر معرفی می‌شوند.
«دایره گچی قفقازی» از جمله آثار شناخته‌شده برتولد برشت است که دژاکام قصد دارد بعد از چند سال دوری از فضای رسمی تئاتر آن را با سبک و سیاقی متفاوت و در قالب اثری تراژدی کمدی به صحنه ببرد.
این اثر نمایشی از ۹ آبان تا ۱۴ آذر هر شب ساعت ۱۹ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.
***
الیکا عبدالرزاقی و امیرعلی نبویان دور میز «شام ایرانی»
رئالیتی شوی «شام ایرانی» به کارگردانی سعید ابوطالب با ترکیبی از بازیگران و روایتی تازه، قرار است در شبکه نمایش خانگی منتشر شود. این فصل از برنامه «شام ایرانی» میزبان چهره‌های مختلفی از جمله پژمان بازغی، امیرعلی نبویان، مجتبی شفیعی، سپند امیرسلیمانی، حسین رفیعی، امیر کربلایی‌زاده، عبدالله روا، الیکا عبدالرزاقی، مونا کرمی و حدیث میرامینی است.«شام ایرانی» اولین‌بار سال ۱۳۹۰ به کارگردانی بیژن بیرنگ تولید شد. 2 فصل اول این برنامه به قدری مورد توجه قرار گرفت که کارگردان‌های زیادی به فکر تولید آن افتادند. بعد از بیژن بیرنگ، محمد شایسته، سروش صحت و سعید ابوطالب به شیوه خودشان «شام ایرانی» را در چند فصل تولید کردند. ابوطالب بعد از ۹ فصل «شام ایرانی»، سال ۱۳۹۹ فصل آخر آن را منتشر کرد و بعد از آن این مسابقه دیگر ادامه پیدا نکرد.
ابوطالب بعد از «شام ایرانی» درگیر تولید رئالیتی‌شوهای مافیایی از جمله «شب‌های مافیا»، «ارتش سری»، «ضد» و «پدرخوانده» شد.

Page Generated in 0/0059 sec