printlogo


کد خبر: 294155تاریخ: 1403/7/28 00:00
قلی‌زاده در دسترس است اما فشار به ارونوف برای تمدید حفظ شود
مأموریت مهم پرسپولیس

مهدی طاهرخانی: یکی از پروژه‌های جذاب پرسپولیس برای فصل بعد یا همین زمستان به خدمت گرفتن علی قلی‌زاده است. اگر اشتباه نکنم قرارداد او تابستان ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد و بعید است تمدید شود.
لخ پوزنان تابستان گذشته او را نفروخت، اینک بازی هم نمی‌دهد و شاید منتظر پیشنهادهای ژانویه است، البته با توجه به نیمکت‌نشینی قلی در تیم‌ ملی و باشگاهش بعید است تیمی حاضر به خرید او شود.
شاید هم یا یک قیمت ایده‌آل ‌لهستانی‌ها بخواهند‌ او را در زمستان به پرسپولیس بفروشند. 
از سوی دیگر ارونوف تا امروز همه پیشنهادهای تمدید را رد کرده و مرتب همه چیز را به آینده موکول می‌کند، چرا که او یک آفر خوب از لیگ سعودی داشت اما تعدد مصدومیت‌هایش بدون‌ شک مشتری‌ها را کمتر می‌کند. با این وجود او بعید است تمدید کند و منتظر پایان فصل می‌ماند تا آفرهای رسیده را بررسی کند.
از این رو بهتر است پرسپولیس دل به آینده نبندد و همین زمستان خرید قلی‌زاده را قطعی کند.
اگر ارونوف هم چند بار دیگر به همین شکل مصدوم شود بعید است تیمی برای خریدش حاضر به ارائه پیشنهاد بالای ۲ میلیون دلار شود. او در نیم‌فصل بدون مصدومیت در اکثر بازی‌های پرسپولیس حاضر بود اما این فصل تا این لحظه وضعیت متفاوت بوده است.
پیش‌بینی آینده سخت است اما ارونوف قصد ماندن ندارد، از این رو پرسپولیس با خرید قلی‌زاده که تشنه بازی برای تیم محبوبش است، می‌تواند از همین حالا خیالش را جمع کند. البته پرسپولیس باید برای حفظ ارونوف هم همه تلاشش را انجام دهد. همان‌طور که گفته شد ارونوف ترجیح می‌دهد کار به تابستان ۱۴۰۴ بکشد و سپس همه پیشنهادها را بررسی کند.
البته یادمان نرود ویترین لیگ نخبگان همان جایی است که این ازبک برای نمایش در آن ثانیه‌شماری می‌کند و شاید پرسپولیس با کمی زرنگی، حضور در آن را منوط به تمدید کند. (البته کادر فنی بعید است قید ستاره آماده‌اش را بزند):
اینها ابزار قانونی باشگاه است. تا امروز به او امتیاز‌های فراوانی برای راضی کردن داده شده؛ از مجوز حضور در المپیک تا موافقت با همه خواسته‌های گوناگونش اما بازی کردنش با وجود مصدومیت برای ازبکستان، حالا وضعیت پیچیده‌ای را پدید آورده است. 
بهتر است باشگاه پرسپولیس به قضیه به صورت حرفه‌ای نگاه کند. ارونوف این فصل بیشتر از آنکه بازی کند مصدوم بوده است.
یادتان نرود ارونوف و کوارتسخلیا ستاره گرجی ناپولی هر دو از ۱۷ سالگی  توسط استعدادیاب‌های روس کشف شدند. ار‌ونوف به واسطه مصدومیت‌های متوالی، به لیگ کشورش دیپورت شد و ستاره گرجستانی تبدیل به یکی از بهترین‌های سری آ و اروپا شد. 
از این رو شاید همین مصدومیت‌ها و ترس تیم‌های عربی از تکرار آن، مانع رسیدن آفر بالای ۲ میلیون دلار شود. پرسپولیس باید در همین روزها که او مصدوم است بار دیگر بسته پیشنهادی خود را ارائه دهد تا او تصمیم نهایی را بگیرد.
اگرچه می‌دانیم ترجیح او صبر تا تابستان است.

Page Generated in 0/0069 sec