printlogo


کد خبر: 294159تاریخ: 1403/7/28 00:00
اخبار

جریمه‌های 2 برابر شده بخشیده نمی‌شود
به گفته رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور فراجا، جریمه‌های 2 برابر شده بخشیده نمی‌شود و این امر نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد. سرهنگ محمدحسن ابراهیم‌پور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بر اساس ماده ۵ رسیدگی به تخلفات رانندگی، هر تخلفی که توسط افسر پلیس راهور یا دوربین‌ها ثبت شود، پس از ثبت و تایید در سامانه اجراییات،  به حساب خودروی متخلف نوشته می‌شود. وی افزود: پس از ثبت تخلف، مالک خودرو می‌تواند با مراجعه به شعب مرکز اجراییات یا مراکز پلیس+۱۰ نسبت به تخلف مذکور اعتراض کند و اعتراض فرد توسط محاکم قضایی یا پلیس مورد بررسی قرار می‌گیرد. رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور فراجا ادامه داد: باید به این نکته هم توجه داشت که تنها از زمان ثبت تخلف تا ۶۰ روز، امکان اعتراض به تخلف ثبت‌شده وجود دارد و این تصور که هر زمان مالک خودرو مراجعه کند، اعتراض او مورد رسیدگی قرار می‌گیرد کاملا اشتباه و غیرقانونی است. سرهنگ ابراهیم‌پور به مالکان خودروها تاکید کرد تنها تا ۶۰ روز پس از ثبت تخلف، می‌توان نسبت به اعتراض اقدام یا مبلغ جریمه را پرداخت کرد. وی افزود: در صورت عدم تسویه مبلغ جریمه تا ۶۰ روز، جریمه‌های الصاقی و تسلیمی 2 برابر می‌شود و این مبلغ شامل بخشودگی نمی‌شود. رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور فراجا درباره روند بخشودگی گفت: پلیس نمی‌تواند راسا در این باره اقدامی انجام دهد، تنها در صورتی که مجلس شورای اسلامی مصوب کند، جریمه‌های 2 برابر شده بخشیده می‌شود.
***
شهادت یک مأمور پلیس در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر
فرمانده گردان تکاوری ابوذر یگان ویژه پاسداران فراجا از شهادت یکی از ماموران گردان تکاوری ۱۱۶ کهنوج حین درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد. سرهنگ علی پورنخعی  در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران گردان تکاوری ۱۱۶ کهنوج حین ایست و بازرسی و کنترل تردد خودروهای عبوری در محور کهنوج - دانشگاه آزاد، به خودروی سمند مشکوک و متوجه سرقتی بودن آن می‌شوند و در ادامه به تعقیب و مراقبت از خودرو می‌پردازند. وی در ادامه افزود: بعد از تعقیب و گریز با توجه به عدم توجه متهمان به دستور ایست ماموران پلیس، آنها با رعایت اصول تیراندازی به خودروی متهمان تیراندازی می‌کنند. این مقام انتظامی با بیان اینکه با استعلامات صورت‌گرفته خودروی متهمان سرقتی بوده و حامل محموله مواد مخدر که قصد انتقال و پخش آن را داشتند، ادامه داد: پس از طی مسافتی خودروی متهمان متوقف شد اما متاسفانه در درگیری ماموران با این قاچاقچیان مواد مخدر، یکی از کارکنان گردان تکاوری ۱۱۶ کهنوج به درجه رفیع شهادت نائل شد. گفتنی است طی بررسی‌های به عمل آمده، از خودروی متهمان مقدار بیش از ۲۹۷ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و بعد از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
***
دستگیری فروشندگان مواد مخدر در فضای مجازی
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری 3 نفر از فروشندگان موادمخدر در فضای مجازی خبر داد.  سرهنگ داوود معظمی‌گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی رصد و پایش فضای مجازی توسط افسران سایبری پلیس فتا، مشخص شد تعداد زیادی صفحه مجازی اقدام به تبلیغ فروش انواع موادمخدر و انواع قرص‌های روانگردان می‌کنند. وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا در تهران بزرگ تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده تعداد ۱۰ صفحه اینستاگرامی که اقدام به فروش موادمخدر می‌کردند شناسایی شد. رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اینکه تعداد زیادی از این صفحات کلاهبردار بودند و پس از دریافت وجه دیگر پاسخ خریداران را نمی‌دادند، اظهار کرد: کارآگاهان سایبری پلیس فتای پایتخت با بهره‌گیری از روش‌های علمی، مجرمان را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی آنها، متهمان در یکی از مناطق جنوب تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند. گودرزی گفت: در این طرح که با همکاری پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ انجام شد بیش از 30 کیلوگرم انواع موادمخدر و روانگردان کشف و تمام صفحات مجرمانه که اقدام به تبلیغ و توزیع موادمخدر کرده بودند مسدود شد. وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir گزارش کنند.
***
اجرای طرح «قاضی در مدرسه» در مدارس
معاون پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه با هدف کاهش جرم و بزهکاری در میان دانش‌آموزان و ارتقای سطح سواد حقوقی آنان طرح قاضی در مدرسه اجرا می‌شود، گفت: آموزش‌و‌پرورش تنها اجراکننده این طرح است. سیدعین‌الله تیموری‌فرد با بیان اینکه طرح «قاضی در مدرسه» قرار است با هدف کاهش جرم و بزهکاری در میان دانش‌آموزان و ارتقای سطح سواد حقوقی آنان در مدارس اجرا شود، گفت: در این طرح، قضات دادگستری یک روز در هفته در مدارس حضور می‌یابند و به دانش‌آموزان آموزش‌های لازم، مفاهیم حقوقی و فرآیندهای قضایی را ارائه می‌دهند تا آنان با حقوق و وظایف قانونی خود آشنا شوند. وی با بیان اینکه این آموزش‌ها به دانش‌آموزان کمک می‌کند مهارت‌های ارتباطی، تفکر منطقی و تحلیلی، حل مساله و اصول اخلاقی را بهتر یاد بگیرند، افزود: همچنین آشنایی با مفاهیم حقوقی می‌تواند به افزایش آگاهی نسبت به حقوق شهروندی و توانایی مدیریت حل اختلافات کمک کند. وی با بیان اینکه طرح «قاضی در مدرسه» با اهدافی مانند بازاجتماعی کردن دانش‌آموزان آسیب‌دیده، تقویت مهارت‌های ارتباطی و تاب‌آوری و حل مساله در دانش‌آموزان دنبال می‌شود، اظهار کرد: تاکنون در استان‌های مازندران، خراسان رضوی و گلستان این طرح اجرا شده است.

Page Generated in 0/0057 sec