printlogo


کد خبر: 294163تاریخ: 1403/7/28 00:00
حضور اتباع غیرمجاز را به پلیس گزارش دهید

جدیت وزارت کشور با همراهی نیروی انتظامی برای طرد اتباع غیرمجاز از کشور تا جایی است که جانشین فرمانده کل انتظامی فراجا از هموطنان خواست هرگونه رسوب و تجمع اتباع غیرمجاز را به شماره ۱۱۰ پلیس گزارش کنند. طبق اعلام فرمانده فراجا تا پایان سال باید 2 میلیون نفر از اتباع بیگانه که به صورت غیرمجاز وارد کشور شده‌اند به کشورهای‌شان برگردانده شوند. تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر دستگیر و و از کشور اخراج شده‌اند؛ ۲۵۰ هزار نفر هم خودمعرف بوده‌اند که قصد ترک ایران را دارند. 
به گفته سردار احمدرضا رادان نباید اجازه داد عده‌ای به صورت غیرقانونی به کشور وارد و مشغول کار شوند. مردم و صاحبان صنوف بدانند اشتغال این افراد و اسکان دادن به اتباع غیرمجاز جرم است. تاکید سردار رادان بر اخراج اتباع غیرمجاز از کشور در حالی است که جانشین فرمانده کل انتظامی فراجا نیز اعلام کرده است: سکونت هرگونه اتباع خارجی به صورت غیرمجاز در کشوری دیگر، جرم است و این مساله در کشور ما نیز همینطور است، یعنی هر فرد خارجی که به صورت غیرقانونی وارد ایران شود، جزو اتباع غیرمجاز تلقی می‌شود و این اقدام جرم است. 
سردار قاسم رضایی افزود: به مدت بیش از ۴۰ سال،  به خاطر اتفاقاتی که در کشور دوست و مسلمان، افغانستان رخ داد، تعدادی از اتباع این کشور برای ادامه زندگی به کشور ما مهاجرت کردند. عده‌ای از این افراد به صورت کاملا قانونی وارد کشور شده‌اند که آنها میهمان ما هستند و این مساله هیچ اشکالی ندارد. وی ادامه داد: اما عده‌ای دیگر از این اتباع، غیرقانونی وارد کشور شده و در حال کار و زندگی هستند که تمام این اقدامات آنها جرم است. 
سردار رضایی گفت: بر اساس سیاست‌های جدید کشور، اتباع غیرمجاز باید به کشور خودشان بازگردند و پلیس نیز زمینه بازگشت آنها را فراهم کرده است. بر اساس قانون، اگر این افراد در هر جایی دیده شوند، پلیس موظف است آنها را شناسایی و جمع‌آوری و به سمت مرزها روانه کند. 
جانشین فرمانده کل انتظامی فراجا تاکید کرد: هرگونه به کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز، جرم است و قطعا با کارفرمایانی که به این اتباع شغل می‌دهند، برخورد قضایی می‌شود. همچنین خرید یا اجاره کارت بانکی، مسکن یا خودرو نیز برای این افراد غیرقانونی است. رضایی از هموطنان خواست هرگونه تجمع این اتباع غیرمجاز را با شماره‌های ۱۱۰ یا ۱۹۷ به پلیس گزارش دهند.
 

Page Generated in 0/0048 sec