printlogo


کد خبر: 294169تاریخ: 1403/7/28 00:00
اخبار

پیام تجلیل رهبر انقلاب از دختر حضرت امام
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت مراسم تکریم سرکار خانم مصطفوی، رئیس هیات امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین، از استقامت و پایبندی صبیه مکرم حضرت امام خمینی(ره) به خط و راه پیشوای عظیم‌الشأن تجلیل کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
بزرگداشت و تکریم سرکار خانم مصطفوی، صبیه‌ مکرم حضرت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رضوان‌الله‌علیه، کاری شایسته و بسزا است. این بانوی گرامی با توانمندی و استقامتی که از فرزند آن پدر عالی‌مقام انتظار می‌رود پایبندی خود را به خط امام و پیشوای عظیم‌الشأن راحل نشان دادند و در همان راه و همان جهت گام برداشتند؛ که یک نمونه‌ آن تشکیل و هدایت انجمن دفاع از فلسطین است. از خداوند متعال سلامت و دوام توفیقات این بانوی مکرمه را مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۴ مهر ۱۴۰۳
اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در پاسداشت مقام شهدای راه قدس شهید سیدحسن نصرالله، شهید اسماعیل هنیه و تکریم خادم قدس خانم دکتر مصطفوی صبیه مکرم حضرت امام خمینی و رئیس هیات امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین، ۲۶ مهرماه در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
***
آیت‌الله میرباقری: صلح پایدار از بستر مقاومت می‌گذرد
آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری نسبت به هتاکی یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب که به ایشان لقب تئوریسین جنگ داده بود، واکنش نشان داد.
آیت‌الله میرباقری گفت: غرب‌زده‌ها اسم تئوری مقاومت را می‌گذارند تئوری جنگ و اسم تئوری سازش را می‌گذارند تئوری صلح. ما حتما صلح‌طلب هستیم اما صلح پایدار از بستر مقاومت می‌گذرد نه از بستر تسلیم.
وی افزود: صلح پایدار در جهان، از بستر حذف دستگاه شیطان می‌گذرد. تا شیطان هست جنگ راه می‌اندازد. جنگ‌های بزرگ برای شیاطین و طاغوت‌هاست. همین کار را الان دنیای غرب دارد می‌کند. آنها بازی بزرگی را در منطقه قبل از عباس میرزا شروع کردند؛ قفقاز را از ایران جدا کردند. مگر آن موقع ما بودیم؟
آیت‌الله میرباقری تصریح کرد: بعد خیلی عجیب است که اسرائیل آدم می‌کشد، پاسخش را ما باید بدهیم! نسل‌کشی می‌کند ما مقصریم. ما می‌شویم تئوریسین جنگ. تئوریسین جنگ، آمریکاست. ما تئوری مقاومت داریم اما شما تئوری تسلیم دارید. آنها دارند به ما هجوم می‌آورند. ما که کاری با آنها نداریم. آنها می‌خواهند دین را از ما بگیرند. اینها مدعی جامعه بدون دین هستند. ما می‌خواهیم پای دین‌مان بایستیم و مقاومت می‌کنیم.
استاد حوزه در ادامه گفت: من معتقدم ما تئوریسین مقاومت هستیم که محورش هم حضرت امام و حضرت آقا هستند. غرب‌زده‌ها تئوریسین تسلیم و ابرقدرت‌ها و اربابان‌شان تئوریسین جنگ هستند. آنها بازی بزرگ را در منطقه 2 قرن است که شروع کرده‌اند و هیچ پاسخ درخوری هم هیچ‌کسی در منطقه ندارد که به آنها بدهد. نه هند و دیگران پاسخی علیه آنها داشتند و نه قاجار و پهلوی و همه تسلیم شدند. آیت‌الله میرباقری افزود: فقط امام(ره) پاسخ درخوری دادند و تئوری مقاومت را شکل دادند. مقاومت اجتماعی را شکل دادند و به دنیای اسلام و جهان هم کشاندند. آنها هم نگران همین هستند. وی تاکید کرد: تئوری جنگ همان بازی بزرگی است که آنها در منطقه شروع کردند. مقابلش هم یا باید مقاومت کرد یا تسلیم شد. هزینه تسلیم بشدت بیش از مقاومت است.
***
عراقچی: درک مشترکی میان کشورهای منطقه درباره خطر گسترش جنگ وجود دارد
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به ترکیه گفت: در حال حاضر بین کشورهای منطقه درک مشترکی نسبت به خطر درگیری‌ها در لبنان، آوارگان و بحث احتمال گسترش جنگ در منطقه وجود دارد.
به گزارش مهر، سیدعباس عراقچی هنگام ورود به ترکیه در ادامه سفر منطقه‌ای خود در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به وضعیت موجود در منطقه و تهاجمات رژیم صهیونیستی به لبنان در ادامه تهاجمات به غزه و شرایط خطرناکی که در منطقه وجود دارد، رایزنی‌هایی را با کشورهای منطقه داشته‌ایم. وی افزود: در دوره اخیر سفرهای منطقه‌ای به اردن و مصر سفر کردیم و اکنون برای ادامه رایزنی‌ها به ترکیه آمده‌ایم.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه در ترکیه دومین اجلاس وزیران خارجه روند ۳+۳ در ارتباط با موضوع قفقاز نیز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر درک مشترک نسبت به خطر درگیری‌ها در لبنان، آوارگان و بحث احتمال گسترش جنگ در منطقه وجود دارد و در واقع یک نگرانی غالب است و مجموعه فعالیت‌های دیپلماتیک در جهت مقابله با این وضعیت و جلوگیری از افزایش تنش و کنترل وضعیت است. وی با بیان اینکه با تعدادی از کشورهای منطقه در ارتباط با این تحولات رایزنی و گفت‌وگو داشته‌ایم، ادامه داد: در جریان سفر به ترکیه با رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ترکیه نیز در این چارچوب رایزنی و گفت‌وگو خواهیم داشت. عراقچی با بیان اینکه ما همیشه با ترکیه رابطه خوبی داشته‌ و درباره موضوعات منطقه‌ای مشورت‌های نزدیکی با یکدیگر داشته‌ایم، گفت: از جهت تحولات جاری در منطقه و خطراتی که منطقه را از جهت افزایش تنش تهدید می‌کند، رایزنی‌های امروز ما مهم‌تر از همیشه خواهد بود. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه دومین اجلاس وزیران خارجه ۳+۳ در ترکیه برگزار می‌شود و در این دوره از اجلاس نیز مانند اجلاس قبل، گرجستان حضور نخواهد داشت، افزود: بقیه کشورهای منطقه این عزم و اراده را نشان داده‌اند که درباره مسائل منطقه قفقاز گفت‌وگوهایی انجام دهند و هماهنگی‌هایی شکل بگیرد.
 

Page Generated in 0/0071 sec