printlogo


کد خبر: 294187تاریخ: 1403/7/29 00:00
اخبار

نشست فوتسالی در غیاب شمسایی
خانه فوتسال ایران میزبان جلسه‌ای با موضوع بررسی آینده فوتسال کشورمان تا جام‌جهانی ۲۰۲۸ بود. کمیته فوتسال روز شنبه نشستی با حضور رئیس این کمیته، حسین شمس عضو کمیته به همراه ۳ عضو کادر فنی تیم‌ ملی فوتسال امید ایران برگزار کرد که سایت فدراسیون از آن به‌عنوان «اولین گام به سوی جام‌جهانی 2028» یاد کرد. در این جلسه که وحید شمسایی، سرمربی تیم‌ ملی کشورمان غایب بود، عمدتا درباره لزوم توجه به آینده تیم ‌ملی صحبت شد.
***
ضربه 50 میلیون دلاری مانچینی به عربستان
فدراسیون فوتبال عربستان برای اخراج سرمربی ایتالیایی «غرامت سنگینی» می‌دهد. «توافق فدراسیون عربستان با مانچینی برای قطع همکاری»، این گزارش دیروز شنبه سایت اسپورت سعودی از پایان دوران حضور سرمربی سرشناس ایتالیایی روی نیمکت تیم‌ ملی این کشور است. مانچینی با دستمزد سالانه 30 میلیون دلار در عربستان گران‌قیمت‌ترین مربی جهان است. تیم‌ ملی عربستان زیر نظر مانچینی 18 بازی انجام داده که تنها در 7 بازی به پیروزی رسیده، 7 بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده و در 6 بازی باخته است. سایت عربستانی می‌نویسد: فدراسیون فوتبال عربستان برای فسخ قرارداد مانچینی باید «20 میلیون دلار» غرامت پرداخت کند.
بر اساس گزارش سعودی اسپورت، فدراسیون عربستان در مدت یک سال حضور مانچینی «50 میلیون دلار» هزینه کرده است. به صورت میانگین عربستان برای هر بازی به مانچینی 2.8 میلیون دلار پرداخت کرده است!
***
صندلی‌های آزادی به ورزشگاه شهید شیرودی رسید
صندلی‌های ورزشگاه آزادی تهران پس از تغییرات در این استادیوم به ورزشگاه شهید شیرودی تهران منتقل شد. این‌ روزها با دستور احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان مراحل بازسازی ورزشگاه آزادی تهران در حالی پیگیری می‌شود که نصب صندلی‌های سکوی ضلع غربی طبقه دوم ورزشگاه آزادی تقریبا به پایان رسیده و حالا مراحل مقاوم‌سازی ورزشگاه در بخش‌های مختلف در حال انجام است. ظاهرا مسؤولان ورزشگاه آزادی که صندلی‌های قدیمی ورزشگاه آزادی را تعویض کرده‌اند حالا برای اینکه صندلی‌های قدیمی آزادی دورریز نشود، آنها را به ورزشگاه شهید شیرودی تهران انتقال داده‌اند تا پس از سال‌ها، سکوهای این ورزشگاه نیز صاحب صندلی شود.
***
پشیمانی رئال از جذب امباپه
بهترین گلزن تاریخ باشگاه پاری‌سن‌ژرمن «خرید اشتباه رئال» لقب گرفت.
«رئال با جذب امباپه مرتکب اشتباه شد»، این اظهارات رومان مولینا، خبرنگار مشهور فرانسوی است. امباپه در 8 بازی در لالیگا برای رئال 5 گل به ثمر رسانده ولی انتظارات اولیه را برآورده نکرده است. ستاره فرانسوی بعد از جنجال‌آفرینی چند ساله برای انتقال به رئال در نهایت تابستان گذشته به‌عنوان بازیکن آزاد به مادرید آمد. امباپه در 4 بازی ابتدایی لالیگا نتوانست گلزنی کند تا انتقادات از او زیاد شود. هرچند ستاره فرانسوی روند گلزنی‌اش را اصلاح کرد ولی همچنان در حد انتظار نبوده است. خبرنگار فرانسوی می‌گوید: «مدیریت رئال از جذب امباپه پشیمان است» چون نتیجه قابل‌انتظار را از جذب این ستاره نگرفته. مولینا معتقد است باشگاه رئال انتظاری که از امباپه داشت مثل درخشش بلینگام در ابتدای حضور در ترکیب تیم بود ولی این اتفاق نیفتاد و از طرفی حضور امباپه باعث شده «رختکن تیم دچار مشکل شود».
***
صحبت‌های احساسی هادی چوپان پس از بازگشت به ایران
هادی چوپان پس از نایب‌قهرمانی در مسترالمپیا به ایران برگشت. هادی چوپان، قهرمان پرورش‌اندام ایران که در مسابقات مسترالمپیا به مقابل نایب‌قهرمانی رسیده بود، در میان استقبال پرشور مردم وارد شیراز شد. او پس از ورود به ایران گفت: «ما هرچه داریم از مردم داریم .این مردم افتخار مملکت هستند و ما سربازی بیش نیستیم و وظیفه‌مان این است برای آنها شادی بیاوریم».
***
واکنش انوشیروانی به ماجرای رضایتنامه کیانوش رستمی
رئیس فدراسیون وزنه‌برداری نسبت به اینکه کیانوش رستمی به دنبال گرفتن رضایتنامه است تا بتواند زیر پرچم کوزوو وزنه‌ بزند، واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، کیانوش رستمی برای حضور در مسابقات تصمیم گرفت زیر پرچم کشور دیگری (کوزوو) برود اما او اخیرا مدعی شد برای وزنه زدن زیر پرچم این کشور با مشکل نداشتن رضایتنامه از سوی فدراسیون وزنه‌برداری ایران مواجه شده است. رستمی در صفحه اجتماعی خود مدعی شد: «5 ماه دیگر قرارداد من با ایران تمام می‌شود و رضایتنامه هم ندهند فرقی ندارد و می‌توانم زیر پرچم کشور دیگری در مسابقات شرکت کنم. خوب است یکدیگر را اذیت نکنیم و شرایط را به‌گونه‌ای جلو ببریم که ۵۰ روز دیگر که مسابقات قهرمانی جهان است بتوانم شرکت کنم و مدال بگیرم. حتی اگر جلوی من را هم بگیرند من به مسابقات قهرمانی جهان می‌روم و به صورت آزاد وزنه می‌زنم. صحبت آن را با فدراسیون جهانی داشته‌ام که حتی اگر کارم انجام نشد، بتوانم آنجا وزنه بزنم». سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به این مساله و بحث دادن رضایتنامه بیان کرد: «ما به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کردیم این ورزشکار بدون اطلاع کشور ایران ملیت کشور کوزوو و پاسپورت این کشور را گرفته است و بقیه مسائل او به ما ارتباطی ندارد».

Page Generated in 0/0049 sec