printlogo


کد خبر: 294194تاریخ: 1403/7/29 00:00
اخبار

بازگشت بیش از ۶۰۰۰ خودروی غیرفعال به ناوگان تاکسیرانی
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از بازگشت بیش از ۶۰۰۰ خودروی غیرفعال به ناوگان تاکسیرانی پایتخت خبر داد. شادی مالکی درباره استفاده از تاکسی‌متر در تاکسی‌های پایتخت اظهار کرد: واقعیت این است که بسیاری از تاکسی‌های پایتخت از تاکسی‌متر استفاده نمی‌کنند، برای رفع این مشکل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران به دنبال هوشمندسازی بستر خدمات‌رسانی از سوی تاکسی‌هاست. وی همچنین درباره میزان فرسودگی ناوگان تاکسیرانی تهران گفت: نیمی از تاکسی‌های پایتخت فرسوده هستند و باید نوسازی به صورت جدی در ناوگان تاکسیرانی پایتخت دنبال شود؛ معیار فرسودگی به ۳ صورت فنی، آلایندگی و ایمنی سنجیده می‌شود و متاسفانه تعداد زیادی از تاکسی‌های پایتخت فرسوده محسوب می‌شوند به این دلیل که نمی‌توانند تست‌های معاینه فنی را به صورت کامل پشت سر بگذارند اما خوشبختانه در ۳ سال اخیر ۸ هزار خودرو نوسازی شدند، همچنین فقط ۱۰۰۰ دستگاه خودرو در سال جاری شامل نوسازی شده‌اند. بنا بر اعلام سایت شهر، مالکی همچنین گفت: در چند ماه گذشته بیش از ۱۲ هزار دستگاه تاکسی غیرفعال در پایتخت داشتیم اما بنا به مطالبه‌گری و دغدغه تاکسیرانان که در حال حاضر در سطح شهر تهران در حال خدمات‌رسانی هستند و در واقع از حقوق یکسان استفاده می‌کنند، پیگیری ویژه‌ای داشتیم که خودروهای غیرفعال شناسایی شوند و پس از پیگیری‌های انجام شده بیش از۶۰۰۰ دستگاه تاکسی به عرصه خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی بازگشتند.
***
افتتاح فاز یک بزرگراه شهید شوشتری تا فروردین ۱۴۰۴
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تداوم افتتاح پروژه‌های عمرانی از آبان‌ماه خبر داد. هادی حق‌بین در مراسم افتتاح دسترسی بزرگراه شهید سلیمانی به غرب بزرگراه شهید یاسینی با بیان اینکه برای ما مهم است که پروژه تقاطع‌های نودوهشت‌گانه انجام و تکمیل شود، گفت: جا دارد از مردم بابت تاخیر در افتتاح پروژه‌ها عذرخواهی کنم. وی با بیان اینکه ۳۲ پروژه تقاطعی که در این مدت افتتاح شده، تاثیرات مثبتی بر ترافیک مهرماه داشته، به‌گونه‌ای که شاهد بودیم وضعیت ترافیک مهرماه بهتر شده و حتی تحلیل ترافیکی پلیس برای مهرماه نیز گواه این مدعاست، ادامه داد: آمارها نشان داد وضعیت به مراتب بهتر بوده است و برخی پروژه‌ها از جمله ساخت تقاطع‌ها با وجود اینکه ابعاد کوچک دارند اما تاثیرات زیادی بر جریان ترافیک می‌گذارند. معاون شهردار تهران گفت: از ابتدای سال جاری مدیریت پله‌های برقی برعهده معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گذاشته شده است که ۵۱ دستگاه در 6 ماه گذشته نوسازی شد و ۱۴ دستگاه پله برقی هم تا پایان ماه و تا پایان سال نیز ۶۰ دستگاه پله برقی نوسازی می‌شود. وی درباره زمان افتتاح بزرگراه شهید شوشتری با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده فاز یک شوشتری تا فروردین ماه سال آینده افتتاح می‌شود، گفت: همچنین ظرف ۲ ماه آینده چند دسترسی در پروژه یادگار امام در میدان فتح افتتاح می‌شود.
***
آغاز «سنجش سلامت» نوآموزان از اول آبان
رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه از اول آبان سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 1.5 میلیون نوآموز مورد سنجش قرار گیرند. حجت‌الله الماسی در مراسم افتتاحیه برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی و افتتاح سامانه سیرت با بیان اینکه سنجش آمادگی‌های کودکان برای سال ۱۴۰۴ امروز با تغییراتی آغاز شده، گفت: سال گذشته به دلیل اشکالاتی که در سامانه وجود داشت مقداری با تاخیر انجام و باعث شد حجم مراجعه خانواده‌ها به سامانه برای نوبت‌گیری به روزهای پایانی سال بیفتد که موجب شد درباره مداخله اختلالات یادگیری، توفیق چندانی نداشته باشیم. وی با بیان اینکه امسال مراکز جامع سنجش و توانبخشی ۲ تا ۳ روز در هفته، سنجش و ۲ تا ۳ روز متناسب با جمعیت به مداخله و توانبخشی در حوزه اختلالات یادگیری و سایر مداخلات اقدام می‌کنند، افزود: سامانه سیرت سال گذشته در نوبت‌گیری و هدایت در مراحل بعدی تکمیل نشده بود و امسال توسعه پیدا کرد. الماسی با بیان اینکه سال گذشته جمعیت سنجش‌شدگان متناسب با مراکز نبود، ادامه داد: امسال مراکز جامع سنجش افزایش پیدا کرد و به ۹۰۰ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی و ۳۰۰ پایگاه موقت در شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد و شیراز رسیده است.
***
رقابت دانش‌آموزان در جشنواره رسانش
ششمین جشنواره دانش‌آموزی رسانش پس از 3 روز رقابت دانش‌آموزان هنرمند و علاقه‌مند به رسانه به کار خود پایان داد. جشنواره رسانش از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌شود و به دانش‌آموزان سراسر کشور این فرصت را می‌دهد تا مهارت‌های تولید محتوای خود را در قالب آثار صوتی، تصویری، گرافیکی و متنی به نمایش بگذارند. این جشنواره تاکنون در ۶ دوره برگزار شده و ۵۵۰۰۰ اثر رسانه‌ای را دریافت کرده ‌است. این میزان ارسال اثر نشان‌دهنده علاقه و مشارکت بالای نسل جوان در دنیای رسانه و تولید محتوا است. در این دوره نیز دانش‌آموزان پسر و دختر به صورت جداگانه در 4 بخش ساخت ویدئو، گرافیک، بخش متنی و پادکست با یکدیگر به  رقابت پرداختند. در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره رسانش ویژه دختران خانم‌ها مائده اسعدی از استان البرز، حنانه کربلایی از شهرستان‌های تهران و ساجده حسن‌زاده از خراسان شمالی رتبه‌های برتر کشوری شدند.  در بخش پسران نیز محمدامین رحیمی از استان اصفهان، محمدمهدی معماریان از استان البرز و علیرضا بدری از استان خراسان شمالی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

Page Generated in 0/0080 sec