printlogo


کد خبر: 294201تاریخ: 1403/7/29 00:00
اخبار

تخصیص ۷ همت به بندر امام‌خمینی(ره) برای توسعه زیرساخت
معاون مهندسی و توسعه  امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امسال سرمایه‌ای بیش از 7 هزار میلیارد تومان در بحث توسعه زیرساخت‌ها، توسعه اراضی بنادر، اسکله و انتقال دروازه اصلی در مجتمع بندری امام خمینی‌(ره) اختصاص یافته است. علی فتحی افزود: به دلیل اینکه توسعه زیرساخت‌ها و انتقال اراضی را داریم، باید دامنه و دروازه خود بندر هم متناسب با آن توسعه یابد.
وی گفت: همه این موارد در دستور کار ما قرار دارد و پروژه‌ها نیز با سرعت خوبی در حال انجام است و این امکان را ایجاد کرده که هر چه سریع‌تر شاهد ارتقای سطح ظرفیت و جذب سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی‌(ره) باشیم.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌ها این امکان و فرصت را ایجاد می‌کند که سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در اراضی حضور یابند، اظهار کرد: این موضوع رونق و توسعه اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت.
***
برگزاری مجمع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی
مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان شستا، برای سال مالی منتهی به ۳۱/۳/۱۴۰۲، دیروز شنبه مورخ ۲8 مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد. این مجمع ساعت ۱۴ و در مجتمع تلاش برگزار شد و استماع گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی و تصویب صورت‌های مالی از جمله دستورات جلسه بود.
همچنین مجمع عمومی فوق‌العاده این شرکت در همان تاریخ و ساعت ۱۶ برگزار شد. دستور این جلسه، تطابق اساسنامه شرکت با نمونه سازمان بورس بود. این جلسه هم در سالن تلاش مجموعه فرهنگ ورزشی مجتمع تلاش برگزار شد. نمایندگان سهامداران حقوقی و همه سهامداران حقیقی در این مجمع حضور داشتند و مستمع گزارش‌های مسؤولان بودند.
***
اعلام قیمت جدید محصولات لبنی
قیمت مصوب جدید ۶ محصول لبنی تنظیم بازاری توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان اعلام شد.
سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت مصوب 6 محصول لبنی شامل شیر کم‌چرب یک لیتری بطری را ۲۸ هزار تومان، شیر یک لیتری کم‌چرب بطری با ویتامین د۳ را ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان، شیر کم‌چرب ۹۰۰ گرمی کیسه‌ای را ۲۳ هزار و ۴۰۰ تومان، شیر کم‌چرب کیسه‌ای ۸۰۰ گرمی با ویتامین د ۳ را ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان، پنیر یو اف نسبتا چرب ۴۰۰ گرمی را ۵۶ هزار تومان و ماست دبه 2.5 کیلوگرمی کم‌چرب را ۷۷ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری کرده است.
این قیمت‌ها بر اساس نرخ شیر آزاد خام هر کیلوگرم ۱۸ هزار تومان و بدون حمایت تعیین شد.
***
شاخص بورس ۲۴ هزار واحد افت کرد
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با افت ۲۴ هزار واحدی روبه‌رو شد.
در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه، بیش از ۵ میلیارد و ۷۹۸ میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان در بیش از ۱۴۹ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲۴ هزار و ۶۶۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۴۱ هزار و ۱۰۶ واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و فارس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی پارسیان، حفاری و پارس با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
***
افزایش نرخ بهره بین‌بانکی پس از ۲ هفته کاهش
در جدیدترین گزارش بانک مرکزی نرخ بهره بین‌بانکی در هفته منتهی به ۲۵ مهر با افزایش ۴ صدم درصدی به نرخ 23.72 درصد رسید.
بیشترین نرخ بهره طی سال‌های گذشته مربوط به ۵ مهرماه سال ۱۴۰۲ بوده که به نرخ 23.8 درصد رسیده بود.
بیشترین نرخ بهره بین‌بانکی در سال جاری نیز مربوط به ۴ مهرماه، 23.74 درصد بوده است.

Page Generated in 0/0078 sec