printlogo


کد خبر: 294204تاریخ: 1403/7/29 00:00
اخبار

آغاز رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ به میزبانی ایران
سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ گفت: رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ (2024IMEX) با حضور تعدادی از نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند آغاز شد.
امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی در نشست خبری این رزمایش که در منطقه یکم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اعلام کرد: این رزمایش با محوریت نیروی دریایی راهبردی ارتش و مشارکت نیروی دریایی سپاه پاسداران، دریابانی فراجا و اداره بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و همچنین کشورهای روسیه، عمان، عربستان، هندوستان، تایلند، پاکستان، قطر و بنگلادش آغاز شد.
امیر تاج‌الدینی افزود: در این رزمایش مرکب دریایی، تعدادی از نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند به عنوان عضو و ناظر و تعدادی دیگر نیز با اعزام یگان‌های شناوری در برگزاری رزمایش مشارکت دارند.
وی خاطرنشان کرد: این رزمایش شامل برگزاری جلسات تخصصی و کارگاه‌های انتقال تجارب به ابتکار جمهوری اسلامی ایران است.
وی همچنین از برنامه‌ریزی برای انجام تمرینات تخصصی توسط یگان‌های شرکت‌کننده حین عزیمت به دریا خبر داد و گفت: شناورها و یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش مرکب دریایی آیونز پس از رسیدن به محدوده تعیین شده، سناریوهای مختلفی از جمله کنترل حریق، عملیات جست‌وجو و نجات و مهار لکه نفتی را اجرا خواهند کرد.
امیر تاج‌الدینی یادآور شد: نشست و گردهمایی نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند از سال ۲۰۰۸ به ابتکار نیروی دریایی هندوستان آغاز شده و هدف آن افزایش همکاری‌های دریایی برای مقابله با چالش‌های امنیتی غیرسنتی و سازمان‌یافته است.
وی تصریح کرد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به همراه نیروی دریایی هندوستان ریاست ۲ کمیته امنیتی و اقدامات بشردوستانه را بر عهده دارد.
سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز تصریح کرد: شعار این رزمایش «باهم برای اقیانوس هند امن و ایمن» طراحی شده و ۱۰ کشور از میان اعضای کشورهای حاشیه اقیانوس هند و کشورهای ناظر در آن شرکت دارند. پیام این رزمایش صلح، دوستی، همدلی و مشارکت جمعی اعلام شده است.
***
نمایندگان مجلس: جزایر سه‌گانه تا ابد متعلق به ایران است
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به بیانیه نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج‌ فارس و اتحادیه اروپایی، تاکید کردند جزایر سه‌گانه همواره ایرانی بوده و خواهد بود و تا ابد متعلق به ایران است.
نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج‌ فارس و اتحادیه اروپایی چهارشنبه گذشته ۲۵ مهر در بروکسل برگزار شد. در بیانیه پایانی این نشست با طرح ادعاهایی واهی علیه تمامیت ارضی ایران، آمده است: «ما از ایران می‌خواهیم به اشغال 3 جزیره امارات عربی متحده، تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی که نقض حاکمیت امارات و اصول منشور ملل متحد است، پایان دهد».
در واکنش به این بخش از بیانیه،‌ دکتر سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه تاکید کرد جزایر سه‌گانه همیشه متعلق به ایران بوده‌ و تا ابد نیز چنین خواهد بود. دوران سیاست خبیثانه «تفرقه بینداز و حکومت کن» اروپایی‌ها در منطقه ما مدت‌های مدیدی است به سر رسیده. در همین باره تعدادی از نمایندگان ‌مجلس نیز با انتشار مطالبی در صفحات شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس به بخشی از بیانیه نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج ‌فارس و اتحادیه اروپایی درباره جزایر سه‌گانه ایرانی واکنش نشان دادند و تاکید کردند جزایر سه‌گانه تا ابد متعلق به ایران است.
***
پیام خانواده شهید سپهبد سلیمانی در پی شهادت یحیی سنوار:
لحظات پایانی عمر مادی شهید یحیی سنوار جاودانه شد
خانواده سردار شهید سپهبد «حاج‌قاسم سلیمانی» در پی شهادت یحیی سنوار در پیامی تاکید کردند لحظات پایانی عمر مادی شهید سنوار، با خلق صحنه شرافت و ایستادگی جاودانه شد.
در این پیام آمده است: سیاهه جنایات رژیم سفاک و سگ هار آمریکا در منطقه، پایان ندارد و این‌ بار رژیم غاصب دستانش به خون پاک مجاهدِ بزرگ شهید «یحیی سنوار» آلوده شد؛ مبارزی که عملکرد پرافتخارش در طول این‌ سال‌ها، او را به کابوس رژیم کودک‌کش بدل کرده بود.
او همراه با مبارزان فلسطینی، عملیات غرورآفرین توفان‌ الاقصی را رقم زد و توانست هیمنه پوشالی رژیم خونخوار را بشکند و نقشه‌های خباثت‌آلود دشمنان دنیای اسلام را یکجا نقش بر آب کند.
لحظات پایانی عمر مادی شهید یحیی سنوار، با خلق صحنه شرافت و ایستادگی جاودانه شد و زندگی این مجاهد عزیز افزون بر چگونه زیستن، چگونه مردن را نیز به بشریت آموخت.
اگر چه دشمن صهیونیست ماه‌ها برای یافتن او، زیرِ زمین را جست‌وجو کرد و خواست او را فرماندهی ترسو و جدا از رزمندگان معرفی کند اما سرانجام او در خط مقدم میدان، با دستانی پرقدرت و سلاح به دست نمایان شد و راسخ بودن مقاومت را بار دیگر به جهانیان نشان داد.
شهید سلیمانی مجاهدان را کسانی می‌دانست که اگر کوه‌ها متزلزل شوند، آنها پایدار می‌مانند؛ سرهای‌شان را به خدا عاریت داده‌اند و پاهای‌شان مانند میخ در زمین استوار است؛ صحنه‌های وحشت‌خیز را نادیده گرفته و می‌دانند پیروزی، وعده خداوند است؛ و شهید سنوار مصداق اتم این توصیف بود. خانواده شهید حاج‌قاسم سلیمانی، شهادت و فقدان این اسطوره جاودان مقاومت و ایستادگی را به مردم مظلوم فلسطین، مجاهدان امت اسلام و آزادی‌خواهان جهان تسلیت عرض می‌کند.

Page Generated in 0/0052 sec