printlogo


کد خبر: 294209تاریخ: 1403/7/29 00:00
رسانه‌های عبری از اصابت و انفجار یک پهپاد در مجاورت محل اقامت نتانیاهو خبر دادند
وحشت در قیصریه

گروه بین‌الملل: روز شنبه رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی انفجار پهپاد انتحاری حزب‌الله لبنان در منطقه شهرک قیصریه در جنوب حیفا شدند. منطقه قیصریه در جنوب شهر حیفا و شمال تل‌آویو قرار دارد و از نظر پدافندی به دلیل اقامت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این محل، از محافظت‌شده‌ترین مناطق سرزمین‌های اشغالی است. 
حمله پهپادی صبح دیروز با ۳ فروند پهپاد انتحاری انجام شد و یک فروند از آنها به ساختمانی در شهرک قیصریه برخورد کرد. بنا بر برخی گزارش‌های رسانه‌های عبری و عربی، پهپاد به ساختمان محل اقامت بنیامین نتانیاهو برخورد کرده است. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع در دفتر بنیامین نتانیاهو مدعی شد نخست‌وزیر این رژیم به همراه همسرش در زمان حمله به شهرک قیصریه و اصابت یک پهپاد به ساختمانی در این شهر، در منزل خود نبوده‌اند. شبکه المسیره نیز به نقل از دفتر نتانیاهو گزارش داد: این پهپاد به محل اقامت نتانیاهو در قیصریه اصابت کرد اما او در آن زمان در آنجا حضور نداشت. حمله پهپادی به شهرک قیصریه در حالی رخ داد که از شب جمعه تا ظهر شنبه شرایط امنیتی در حیفا وخیم گزارش شده بود و طی حملات گسترده موشکی و راکتی نیروهای مقاومت اسلامی لبنان به حیفا و شهرک‌های اطراف آن، یک میلیون صهیونیست شب را در پناهگاه گذراندند. عملیات پهپادی صبح شنبه نیز در حالی رخ داد که پهپادها 70 کیلومتر به عمق سرزمین‌های اشغالی نفوذ کرده بودند و سامانه‌های پدافندی رژیم نیز در جلوگیری از نفوذ پهپادهای حزب‌الله لبنان به عمق سرزمین‌های اشغالی ناکام ماندند. 
روزنامه عبری معاریو نیز با اشاره به عملیات پهپادی، این حمله را سومین عملیات موفق پهپادی به عمق سرزمین‌های اشغالی طی یک هفته معرفی کرد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز به نقل از سرویس‌های امنیتی و جاسوسی رژیم اشغالگر، نفوذ پهپادها به عمق خاک سرزمین‌های اشغالی و اصابت به اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را یک شکست امنیتی بسیار جدی معرفی کرد. 
شبکه کان رژیم صهیونیستی هم در واکنش به حمله پهپادی صبح شنبه به خانه نتانیاهو اعلام کرد حزب‌الله سطح عملیات‌های خود را بشدت بالا برده و آنچه رخ داد یک حادثه بسیار دراماتیک بود. 
این اتفاقات نشان می‌دهد حزب‌الله در حال توسعه روش‌های خود در حملات پهپادی با ارسال چندین پهپاد همزمان است تا کار را برای تشکیلات پدافندی اسرائیل دشوارتر کند. به گزارش رسانه‌های عبری، پس از حمله پهپادی از سوی جبهه شمال به محل اقامت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جنوب حیفا و شمال تل‌آویو، بالگردها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز شهرهای مرکزی و پرجمعیت صهیونیست‌نشین به پرواز درآمدند. 
پس از حمله پهپادی به شهرک قیصریه، مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به سانسور اخبار مربوط به اصابت پهپاد پرداختند و رسانه‌های عبری‌زبان نیز به دستور نهادهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم انتشار خبر هدف قرار گرفتن منزل نتانیاهو اشاره کردند. 
دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز پس عملیات پهپادی روز شنبه از افشای مکان نتانیاهو حین حمله پهپادی صبح دیروز به نزدیکی محل اقامت وی امتناع کرد. رسانه‌های عبری همچنین به نقل از منابع امنیتی اعلام کردند پهپاد استفاده شده در عملیات دیروز مشابه پهپادی است که در عملیات هدف قرار دادن پایگاه تیپ گولانی در شهرک بنیامینا استفاده شده بود. 
رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین اذغان کردند هدف‌گیری این پهپاد با استفاده از سامانه‌های پدافند هوایی سخت و دشوار است و به همین دلیل نیز برای رهگیری و هدف قرار دادن آن مجبور به استفاده از بالگرد و جنگنده شدند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله لبنان مدعی شدند نوع پهپاد استفاده شده در عملیات‌های اخیر «صیاد 107» بوده است. 
عملیات پهپادی حزب‌الله لبنان تنها پس از یک روز از اعلام بیانیه اتاق عملیات حزب‌الله لبنان رخ داد که در آن به ورود نیروهای مقاومت اسلامی لبنان به مرحله جدید درگیری با ارتش اشغالگر اشاره شده بود و کمتر از 24 ساعت از انتشار این بیانیه موج جدیدی از عملیات‌های کوبنده حزب‌الله لبنان در جبهه شمال آغاز شد. 
حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای در روز جمعه و اعلام ورود به مرحله جدید جنگ با رژیم صهیونیستی، از شرایط پشتیبانی از ملت غزه و لبنان به شرایط جنگ فرسایشی با رژیم صهیونیستی تغییر وضعیت داد؛ راهبردی که حزب‌الله در طول یک سال گذشته به کار گرفته بود، درگیری محدود و همسطح با رژیم صهیونیستی جهت اعمال فشار بر صهیونیست‌ها و جلوگیری از جنایات آنها بود اما پس از تحولات ۲ ماه گذشته و بالا گرفتن درگیری‌ها در جبهه شمال، حزب‌الله لبنان به مرحله جدیدی وارد شده که در آن هدف قرار دادن مواضع حیاتی و حتی شخصیت‌های رژیم اشغالگر در دستور کار قرار گرفته است. 
حزب‌الله لبنان هم‌اکنون در ۲ جبهه مشغول مبارزه و مقابله با اشغالگران است و همزمان که از نفوذ و اشغالگری صهیونیست‌ها در مناطق جنوبی لبنان جلوگیری و نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی را درگیر جنگ فرسایشی و تلفات سنگین کرده است، از سوی دیگر با شلیک صدها موشک و پهپاد در چندین مرحله در طول شبانه‌روز، این جنگ فرسایشی را به شهرک‌های رژیم صهیونیستی منتقل کرده است.
***
روز پرکار حزب‌الله
نیروهای حزب‌الله لبنان پس از انجام  16 عملیات طی روز جمعه و هدف قرار دادن ده‌ها هدف در جبهه‌های جنگ و عقبه آنها تا تل‌آویو و حیفا، ساعت یک بامداد شنبه تجمع سربازان اشغالگر در مستعمره المالکیه را با حملات راکتی خود هدف قرار دادند. پس از آن نیز ساعت 2:45 بامداد تجمع نظامیان اشغالگر را در شمال شرقی شهرک آویویم با حملات موشکی خود هدف قرار دادند. حزب‌الله لبنان پس از این حملات در ساعت 10:30 صبح دیروز شهرک کریات در شمال حیفا را با یک فروند موشک دوربرد هدف قرار داد و پس از آن نیز در ساعت 10:50 تجمع نظامیان رژیم در شهرک شلومی را با راکت‌های خود بمباران کرد. همزمان با عملیات آخر نیز شهرک صهیونیست‌نشین البصه را با موشک هدف قرار داد. در بیانیه شماره 6 حزب‌الله لبنان نیز به عملیاتی اشاره شد که در ادامه سلسله عملیات‌های خیبر با رمز لبیک یا نصرالله انجام گرفت و در پی آن پایگاه نظامی ناشر در شرق حیفا با موشک‌های دقیق و دوربرد حزب‌الله هدف گرفته شد. سپس نیروهای حزب‌الله ساعت 11:30 دیروز شهرک کریات شمونه را با راکت و موشک هدف قرار دادند. شهرک کریات شمونه از ابتدای جنگ حزب‌الله با رژیم صهیونیستی شرایط نظامی پیدا کرده و خالی از سکنه شده است. حزب‌الله لبنان همچنین در ادامه از هدف قرار دادن سایت نظامی مرج و تجمع نظامیان صهیونیست در آن خبر داد. 
حزب‌الله ساعت 12:10 نیز از هدف قرار دادن شهرک زرعیت و تجمع نظامیان اشغالگر در آن خبر داد. مقاومت لبنان همچنین از هدف قرار دادن یک فروند تانک مرکاوا در این شهرک و مشاهده کشته و زخمی شدن خدمه آن خبر داد. مقاومت در ادامه از حمله رزمندگان حزب‌الله در ساعت 12:50 به شهر اشغالی صفد با استفاده از موشک‌های خود خبر داد. پس از آن نیز ساعت 13 حمله راکتی و موشکی خود به شهرک روش پینا در جنوب شرقی صفد را انجام داد. حزب‌الله لبنان سپس مجددا ساعت 13:05 تجمع نظامیان صهیونیست در پایگاه المالکیه را هدف حملات موشکی خود قرار داد. حزب‌الله شهرک اویویم را نیز برای بار دوم در روز شنبه و در ساعت 13:10 هدف قرار داد. 
عملیات‌های مقاومت لبنان در حالی تداوم دارد که آمار تلفات رژیم صهیونیستی در جبهه‌های جنگی افزایش یافته و عملیات‌های پهپادی مقاومت لبنان نیز طی هفته گذشته ضربات سنگین امنیتی و نظامی به رژیم اشغالگر وارد کرده است؛ عملیات‌هایی که طبق بیانیه آخر اتاق عملیات حزب‌الله لبنان وارد مرحله جدیدی شده است و طی روزهای آینده و با توجه به رونمایی حزب‌الله لبنان از موشک‌های جدید خود به نظر شرایط جنگی را برای صهیونیست‌ها فرسایشی‌تر از گذشته خواهد کرد.

 


Page Generated in 0/0060 sec