printlogo


کد خبر: 294223تاریخ: 1403/7/30 00:00
دور دنیا

حماس: شهید سنوار اسرائیل را تحقیر کرد
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در دومین بیانیه پس از شهادت رهبر سیاسی و فرمانده قهرمان خود در غزه اعلام کرد شهید سنوار و همرزمانش، ارتش اسرائیل را تحقیر کردند. حماس در پاسخ به اظهارات بی‌اساس سخنگوی ارتش صهیونیستی، آن را با هدف جبران شکست سیستم امنیتی و نظامی این رژیم دانست و اینکه ارتش شکست‌خورده رژیم در عرصه نظامی و اطلاعاتی تسلط کافی را ندارد. در بیانیه حماس آمده است: «سخنگوی ارتش صهیونیستی با اظهارات خود، تلاش مذبوحانه و سخیفی برای جبران شکست دستگاه‌های امنیتی و نظامی این رژیم از خود نشان داد. اظهارات سخنگوی ارتش اسرائیل، دروغ و یک نمایش شکست‌خورده است، زیرا وی در یک تلاش بی‌فرجام، به دنبال حفظ آبروی ارتش شکست‌خورده‌ای است که فرمانده سنوار و برادرانش آن را تحقیر کردند».
این بیانیه سپس با یادآوری عملیات قهرمانانه مبارزانش طی یک سال گذشته آورد: «فرمانده شهید سنوار در میدان جنگ به شهادت رسید؛ آن هم پس از اینکه بزرگ‌ترین جنگ در تاریخ ملت فلسطین به نام توفان الاقصی را فرماندهی کرد. او در یک سال گذشته در جبهه‌های جنگ و در مناطق مختلفی از نوار غزه حضور داشت. این شهید در خط مقدم نیروهای مقاومت فلسطین حضور داشت و امروز نیز به نماد جهانی انسان مقاوم تبدیل شده است. فرمانده سنوار زندگی سراسر جهاد و مبارزه خود را با شهادت به پایان رساند؛ آن هم آنگونه که خود آرزو داشت تا با این اقدام، مسیر ملت فلسطین را برای آزادی و نجات از صهیونیست‌های فاشیست روشن کند».
***
تمجید شهادت قهرمانانه سنوار توسط ژاپنی‌ها
یک سامورایی واقعی!
کاربران ژاپنی در شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر مربوط به آخرین لحظات زندگی یحیی سنوار در حالی که تا آخرین قطره خون با دشمن جنگید، گفتند سنوار شبیه سامورایی‌های افسانه‌ای ژاپن است که جانش را در راه حق و حقیقت فدا کرد. یکی از این کاربران به نام توتون آکمیتو در شبکه ایکس نوشت: «سنوار بسیار شجاعانه مانند یک جنگجوی سامورایی برای دفاع از غزه که شبیه هیروشیما بود، جنگید. طبق آموزه‌های اخلاقی بوشیدو، مردن در میدان جنگ یک افتخار برای سامورایی‌هاست». او در رشتویی دیگر ادامه داد: «یک جنگجوی شجاع و واقعی مانند یحیی سنوار، زمانی که مهماتش تمام می‌شود از نیزه استفاده می‌کند، زمانی که نیزه‌اش می‌شکند از چوب یا سنگ استفاده می‌کند و اگر هیچ سلاح دیگری نداشت، با مشت می‌جنگد؛ جنگجو بودن به این معناست. افتخار سامورایی‌ها صرفا مردن در میدان نبرد نیست، بلکه در فدا کردن جان خود در راه حقیقت است. آقای یحیی سنوار جان خود را فدای آرمان فلسطین کرد و ما ژاپنی‌ها به همه کسانی که در راه حق، جان خود را فدا می‌کنند افتخار می‌کنیم. یحیی سنوار یک سامورایی واقعی است». یک مجله ژاپنی هم بعد از اعلام خبر شهادت یحیی سنوار، عکس یک سامورایی را روی جلد خود منتشر و سنوار را به سامورایی‌های شجاع تشبیه کرد. یک کاربر دیگر ژاپنی نیز اشاره کرد مرگ سنوار همه دروغ‌های غرب را آشکار کرد و ادامه داد: «مردم ژاپن در جریان مساله فلسطین و تجاوزات اسرائیل به غزه قرار دارند و از 7 اکتبر 2023 فعالیت‌های زیادی برای اعلام همبستگی خود با مردم فلسطین انجام داده‌اند و خواستار پایان دادن به نسل‌کشی علیه غزه شده‌اند».
***
احضار مدیران شبکه موهن سعودی
رژیم سعودی مجبور شد مدیران شبکه موهن ام‌بی‌سی را که به شکل افراطی اقدام به توهین به شخصیت‌های شهید مقاومت کرده بودند، احضار کند. اداره کل ساماندهی رسانه‌های عربستان بدون ذکر نام این شبکه از بروز تخلف توسط آنان خبر داد. این شبکه جمعه گذشته گزارشی مغرضانه درباره شهدایی چون آیت‌الله سیدحسن نصرالله، حاج‌قاسم سلیمانی، حاج‌ابومهدی مهندس، اسماعیل هنیه و یحیی سنوار پخش کرد و آنها را تروریست نامید. جنبش حماس این اقدام ام‌بی‌سی را کار ستون پنجم دشمن دانست و آن را اقدامی ننگین توصیف کرد و خواستار عذرخواهی این شبکه شد. در عراق نیز گروهی از جوانان جلوی دفتر این شبکه تظاهرات کردند.
***
رئیس مجلس ارمنستان: زنگزور خط قرمز  ما است
رئیس مجلس ملی ارمنستان در مصاحبه‌ای  به ‌صراحت اعلام کرد: «موضوع کریدور زنگزور برای ارمنستان یک خط قرمز غیرقابل ‌مذاکره است و این مساله برای امنیت و تمامیت ارضی ارمنستان بسیار حیاتی است و هیچ‌گونه مصالحه یا گفت‌وگویی در این زمینه پذیرفته نیست».
آلن سیمونیان همچنین بر ادامه  مذاکرات پیرامون توافقنامه صلح میان ارمنستان و جمهوری باکو تاکید کرد و گفت: «باید تلاش شود از ورود این فرآیند به بن‌بست جلوگیری شود. فرآیند به بن‌بست کشیدن شدن صلح دقیقاً همان چیزی است که برخی افراد و کشورهایی که خصومت دارند، چه با ارمنستان و چه احتمالاً با جمهوری آذربایجان، به ‌دنبال آن هستند».
وی بار دیگر بر تعهد ارمنستان به پیشبرد برنامه‌های خود برای صلح و همکاری منطقه‌ای تاکید کرد.

Page Generated in 0/0061 sec