printlogo


کد خبر: 294225تاریخ: 1403/7/30 00:00
اذعان رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تحقق وعده حزب‌الله و تبدیل شدن حیفا به کریات شمونه
وعده حزب‌الله صادق است

روز یکشنبه حزب‌الله لبنان در ادامه عملیات‌های ضدصهیونیستی خود در پاسخ به جنایات ارتش غاصب، به مواضع صهیونیست‌ها در خط مقدم جنگ و عقبه آنها در عمق خاک سرزمین‌های اشغالی حمله کرد. حزب‌الله لبنان پس از انجام 25 عملیات موشکی، پهپادی و کمین علیه رژیم صهیونیستی در روز شنبه از ساعات ابتدایی روز یکشنبه عملیات‌های را آغاز کرد. حزب‌الله لبنان در نخستین عملیات خود در ساعت 12:05 بامداد شهرک اشغالی صفد را با راکت‌ بمباران کرد. به موازات این عملیات حزب‌الله لبنان شهرک اشغالی روش پینا را نیز در همان ساعت راکت باران کرد. نیروهای موشکی حزب‌الله لبنان همچنین پس از چند ساعت وقفه ساعت 5 صبح شهرک اشغالی کریات شمونه را با یک موشک، هدف قرار دادند. در ادامه نیز ساعت 9:30 صبح یکشنبه تجمع سربازان اشغالگر را در مزارع اشغالی شبعا هدف حملات موشکی خود قرار دادند. نیروهای موشکی حزب‌الله همچنین با اجرای عملیات موشکی بعدی خود در ساعت 11:10 منطقه اشغالی یعرا را موشک‌باران کردند. در همین ساعت و در عملیات همزمان موشکی شهرک اشغالی شلومی نیز هدف حملات حزب‌الله لبنان قرار گرفت. البته این 2 عملیات تنها حمله موشکی حزب‌الله در این ساعت نبود و شهرک آدمیت نیز هدف عملیات همزمان موشکی حزب‌الله لبنان بود. حزب‌الله لبنان همچنین در عملیات هشتم خود در روز یکشنبه ساعت یک ظهر شهرک مستعمره‌نشین کتسرین را هدف حملات راکتی خود قرار داد. در همین ساعت و در عملیات همزمان دیگری حزب‌الله لبنان  آژیرهای خطر در شهرک اشغالی یفتاح را با حملات موشکی خود به صدا درآورد. حزب‌الله لبنان همچنین پادگان معالیه در جولان اشغالی را با عملیات موشکی خود هدف قرار داد. حزب‌الله لبنان همچنین در ساعت یک ظهر یکشنبه تجمع نظامیان اشغالگر در منطقه مسگفعام را هدف حمله موشکی قرار داد. حزب‌الله لبنان علاوه بر عملیات‌های موشکی خود علیه عقبه ارتش اشغالگر در شهرک‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی تلاش صهیونیست‌ها برای پیشروی در خاک لبنان را نیز از عملیات‌های خود بی‌بهره نگذاشت و تجمع سربازان اشغالگر در وادی حنین در غرب شهرک مرزی العدیسه لبنان را هدف عملیات موشکی و توپخانه‌ای خود قرار داد.
حزب‌الله لبنان در ادامه عملیات‌های ظهر و بعدازظهر خود علیه مواضع اشغالگران صهیونیست، شهرک‌های مرکبا، صفد، روش پینا، پادگان هونین و شهرک بلیدا را هدف عملیات‌های راکتی و موشکی خود قرار داد و ضربات متعددی را به نیروهای نظامی و شهرک‌های مرزی رژیم صهیونیستی وارد کرد. عملیات‌های موشکی حزب‌الله لبنان در حالی تداوم یافته است که ارتش اشغالگر و مقامات صهیونیست بارها از تضعیف توان عملیاتی حزب‌الله و نابودی قوای موشکی آنها خبر داده‌اند. همچنین طی 18 روز گذشته و طبق آمار منتشرشده بیش از 55 نظامی ارتش اشغالگر در مرزهای جنوب لبنان به هلاکت رسیده و بیش از 550 نظامی اشغالگر نیز زخمی شده و برای مدتی از خدمت به ارتش اشغالگر معاف شدند، همچنین 20 تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی در عملیات‌های کمین حزب‌الله منهدم و 2 پهپاد پیشرفته نیز بر فراز خاک لبنان توسط موشک‌های پدافندی حزب‌الله لبنان سرنگون شده است. همچنین در ادامه عملیات‌های حزب‌الله لبنان 4 لودر زره‌پوش، یک نفربر و یک خودروی زره‌پوش ارتش اشغالگر منهدم شد. این آمار در حالی است که رژیم صهیونیستی پس از ضربات تروریستی انفجار پیجرها و ترور رهبران حزب‌الله لبنان مدعی نابودی تشکیلات و ساختار حزب‌الله لبنان شده بود و تلاش داشت ساحل رود لیتانی را در کوتاه‌مدت اشغال کند؛ اقدامی که پیش از این در زمانی که حزب‌الله لبنان وجود نداشت انجام شده بود و سال 1982 ارتش اشغالگر با همراهی متحدان مارونی خود در لبنان طی مدت 4 روز توانست با وجود 15 هزار نیروی فلسطینی سازمان آزادی بخش فلسطین و 22 هزار نظامی ارتش سوریه در این کشور که به تانک و جنگنده نیز مجهز بودند تا بیروت پیشروی و خاک لبنان را اشغال کند. در شرایط فعلی اما نیروهای حزب‌الله لبنان در شرایطی نابرابر و بدون پشتیبانی هوایی علاوه بر ایجاد سد محکم بر سر راه اشغالگران، تلفات سنگینی را بر صهیونیست‌ها وارد ساخته و عمق خاک اشغالی را نیز هدف قرار می‌دهند.
حزب‌الله لبنان طی 20 عملیات روز یکشنبه تا ساعت 18 بسیاری از شهرک‌های صهیونیست‌نشین را موشک‌باران کرد. شهر حیفا در عمق سرزمین‌های اشغالی نیز از این عملیات‌ها بی‌نصیب نبود. رسانه‌های عبری در این باره از عملی کردن وعده حزب‌الله درباره تبدیل حیفا به کریات شمونه خبر دادند و اعلام کردند طی عملیات‌های پهپادی و موشکی حزب‌الله 7 شهرک نشین زخمی شدند. رسانه‌های عبری همچنین از آتش‌سوزی در اطراف شهر اشغالی صفد و گسترش آن خبر دادند.

Page Generated in 0/0055 sec