printlogo


کد خبر: 294226تاریخ: 1403/7/30 00:00
اخبار

پرونده فکری و بیرانوند در قوه قضائیه!
دادستانی تهران علیه دروازه‌بان ملی‌پوش تراکتور و سرمربی سابق استقلال اعلام جرم کرد. در شرایطی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال محمود فکری را به دلیل اظهارات جنجالی اخیرش با محرومیت سنگین 4 ماهه مواجه کرده، اکنون دادستانی تهران نیز به این موضوع پرداخته است. همچنین اظهارات علیرضا بیرانوند مبنی بر دادن رشوه به یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس که جریمه سنگین این دروازه‌بان را به دنبال داشته هم در دادستانی رسیدگی می‌شود و نسبت به او هم اعلام جرم شده است. 
***
اعزام ملی‌پوش تنیس روی میز به مسابقات فیدر ایتالیا
رقابت‌های تنیس روی میز «فیدر بیه لا» ایتالیا با حضور 4 بازیکن ایران برگزار خواهد شد. ایتالیا در آخرین روزهای سال جاری میلادی میزبان مسابقات فیدر بیه لا است. این رقابت‌ها در شرایطی از ۲۲ تا ۲۷ آذر (۱۲ تا ۱۷ دسامبر) برگزار خواهد شد که 4 پینگ‌پنگ‌باز ایران نیز در آن حضور خواهند داشت. نوشاد و نیما عالمیان، امیرحسین هدایی و نوید شمس بازیکنانی هستند که در رقابت‌های فیدر ایتالیا شرکت می‌کنند. این مسابقات از جمله رقابت‌های تقویم فدراسیون جهانی تنیس روی میز است که منجر به ارتقای رنکینگ بازیکنان خواهد شد. 
***
اعتراض جامعه جهانی ورزش به سکوت فیفا در برابر جنایت اسرائیل
فدراسیون فوتبال فلسطین بار دیگر خواستار اقدام فوری فیفا درباره فعالیت باشگاه‌های فوتبال اسرائیلی در کرانه باختری شد. این درخواست پس از آن مطرح شد که جامعه بین‌المللی‌ نسبت به ادامه جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان واکنش‌های گسترده‌ای نشان داده و بسیاری از کشورها اعتراض‌های خود را به روش‌های مختلف اعلام کرده‌اند. با این وجود، سکوت فیفا در قبال این موضوع همچنان ادامه دارد و تاکنون هیچ اقدام جدی برای رسیدگی به این مساله انجام نداده است. فدراسیون فوتبال فلسطین از فیفا خواسته باشگاه‌های اسرائیلی که در مناطق اشغالی کرانه باختری فعالیت می‌کنند، به دلیل نقض قوانین بین‌المللی و اخلاق ورزشی تحت تحریم قرار گیرند. پیش از این کشورهای دیگر از جمله ایران، الجزایر، عراق و... نسبت به عدم تصمیم مناسب فدراسیون جهانی فوتبال در قبال مساله فلسطین نامه‌های اعتراضی نوشته بودند. فدراسیون فوتبال فلسطین بارها تأکید کرده برگزاری مسابقات ورزشی در مناطق اشغالی مغایر با منشورهای فیفاست و باید با آن برخورد شود. بسیاری از کشورها، سازمان‌ها و فعالان حقوق بشر خواستار اقدام جدی‌تر فیفا در قبال رفتار اسرائیل در کرانه باختری و مناطق اشغالی هستند. به رغم گذشت چندین ماه از ارائه این شکایت، فیفا بارها جلسات مرتبط با این موضوع را به تعویق انداخته است، که این تأخیرها نگرانی‌های گسترده‌ای را در میان مقامات فلسطینی و حامیان حقوق بشر ایجاد کرده است. برخی ناظران معتقدند فشارهای سیاسی بر فیفا مانع اتخاذ تصمیمات قاطع در این زمینه شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال فلسطین به پیگیری‌های خود ادامه خواهد داد و ممکن است این موضوع در جلسات آتی فیفا به‌طور جدی‌تر مورد بحث قرار گیرد. گزارش اخیر الجزیره اسپورت مکمل خبر منتشر شده از رای اسپورت و الکاس است که نشان می‌دهد فیفا در چند روز آینده باید تصمیمی تاریخی علیه فوتبال رژیم غاصب صهیونیستی اتخاذ کند. 
***
پوراحمدی: بیرانوند ادعایش را ثابت نکند شرافتش زیر سؤال می‌رود
عضو پیشین هیات‌ مدیره پرسپولیس گفت: اگر بیرانوند ادعایش را با ادله ثابت نکند شرافتش زیر سؤال می‌رود. 
مجید پوراحمدی ضمن حضور در خبرگزاری فارس، درباره اظهارات علیرضا بیرانوند مبنی بر پرداخت 5 میلیارد تومان شیرینی به اعضای هیات مدیره این باشگاه برای فسخ قرارداد، اظهار داشت: من از علیرضا بیرانوند می‌خواهم هر چیزی دارد سریع‌تر منتشر کند. این موضوع باید زودتر تعیین‌تکلیف شود. وی افزود: به همکاران و اعضای هیات مدیره پرسپولیس هم گفتم این موضع باید از طریق دادگاه پیش برود. یک اتهام در ملأعام با کلامی مجرمانه مطرح شده و باید همه چیز مشخص شود. اگر کسی پولی دریافت کرده یا اگر کسی مبلغی پرداخت کرده مستحق زندان است. اگر این ماجرا دروغ باشد که قطعا هم همینطور است، باید راه قانونی خودش را طی کند. عضو پیشین هیات مدیره پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا شکایتی را مطرح کرده، گفت: بله، من جزو نخستین نفراتی بودم که این موضوع را مطرح کردم. برخی بحث کمیته انضباطی را مطرح کردند و من از اول اشاره کردم که این موضوع یک اتهام و افترا است. باید از طریق دادگاه پیش برود. شکایت انجام شده و پای این موضوع محکم ایستاده‌ام. وی تصریح کرد: من و بقیه اعضای هیات مدیره پرسپولیس، بویژه دلبری و شهریاری به‌شدت در پی تعیین‌تکلیف این موضوع هستیم. بیرانوند اگر این موضوع را با ادله ثابت نکند شرافتش زیر سوال می‌رود. من می‌خواهم بیرانوند تا ته این ماجرا برود و همه چیز را بیان کند تا ما هم بدانیم چه خبر است. 

Page Generated in 0/0056 sec