printlogo


کد خبر: 294228تاریخ: 1403/7/30 00:00
تقابل امشب السد و پرسپولیس در دوحه
دشت نخستین برد؟

از چارچوب هفته سوم لیگ نخبگان آسیا، السد در قطر میزبان پرسپولیس ایران است؛ دیداری که قرمزپوشان در آن به دنبال کسب نخستین 3 امتیاز خود در رقابت‌های لیگ نخبگان هستند و به آن نیاز ضروری هم دارند. پرسپولیس در شرایطی که از 2 بازی قبلی خود برابر الاهلی عربستان و پاختاکور ازبکستان فقط یک امتیاز گرفته، برای اینکه کارش در ادامه سخت نشود، نیاز شدیدی به کسب ۳ امتیاز در قطر دارد. نکته جالب اینکه سرمربی قرمزها یعنی خوان گاریدو هم تا به الان نتوانسته در دیداری آسیایی به برد برسد و او هم انگیزه زیادی برای کسب ۳ امتیاز این مسابقه دارد. در سمت مقابل السد قطر از ۲ بازی قبلی خود برابر العین امارات و استقلال ایران موفق به کسب یک برد و یک مساوی شده و حالا به دنبال این است با غلبه بر دومین تیم ایرانی، شرایط خود را در جدول رده‌بندی لیگ نخبگان بهتر کند. پرسپولیسی‌ها البته از ۲ تقابل قبلی خود با السد خاطره خوشی دارند و توانسته‌اند ۲ مسابقه اخیر خود با این تیم قطری را با برد پشت سر بگذارند و حالا امیدوارند با کسب سومین پیروزی پیاپی مقابل سپیدپوشان شهر دوحه، در این زمینه هت‌تریک کنند. پرسپولیس در آمار کلی رویارویی با السد هم پیشتاز است. از ۷ مسابقه‌ای که ۲ تیم برابر یکدیگر داشته‌اند، سهم پرسپولیسی‌ها ۴ برد و السد ۲ پیروزی بوده و یک بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. آمار رویارویی در قطر اما چندان برای پرسپولیس راحت نبوده است. ۲ تیم ۳ بار به میزبانی السد مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که قرمزها یک بار برنده بوده‌اند و هر دو پیروزی السد برابر پرسپولیس هم در قطر به دست آمده و باید دید این بار نتیجه به چه شکل خواهد بود. نکته دیگر این مسابقه رویارویی ۲ سرمربی اسپانیایی مقابل یکدیگر است. خوان گاریدو، سرمربی پرسپولیس برای کسب نخستین پیروزی خود در رقابت‌های آسیایی باید در برابر هموطن خود فلیکس سانچز قرار بگیرد.
* خط و نشان با اکرم عفیف!
باشگاه السد پوستر بازی با پرسپولیس را با تصویری از اکرم عفیف منتشر کرد. پرسپولیس دوشنبه شب در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف السد خواهد رفت و این تیم پرستاره قطری همه تلاشش را می‌کند تا انتقام شکست و حذف مقابل پرسپولیس در سال ۲۰۲۰ را بگیرد. یکی از ستاره‌های همیشگی السد و تیم ‌ملی قطر اکرم عفیف بوده که همواره تقابل‌هایش با تیم‌های ایرانی به واسطه رفتار این وینگر تکنیکی و خوشحالی‌هایش حساسیت‌برانگیز بوده است. او که چند روز پیش در تقابل با تیم ‌ملی ایران شب وحشتناکی را با شکست ۴ بر یک تیم کشورش سپری کرده بود حالا باید مقابل قهرمان ایران قرار بگیرد. السد پوستر این بازی را خیلی ساده و با استفاده از تصویر اکرم عفیف طراحی کرده تا زمان برگزاری این مسابقه حساس را در صفحات مجازی باشگاه اطلاع‌رسانی کند. عفیف ۲ شب پیش در لیگ ستارگان با ارسال ۳ پاس گل آمادگی بالای خود را به رخ کشیده بود‌ و امید اول این تیم مقابل پرسپولیس خواهد بود‌.
* سرخ‌ها در پی پنجمین برد مقابل تیم پرافتخار دوحه
تیم فوتبال پرسپولیس تاکنون ۳۰ بار مقابل تیم‌های قطری به میدان رفته است و مصاف امروز، هشتمین رویارویی ۲ تیم خواهد بود که در سالروز تاسیس آن باشگاه انجام می‌شود. سرخپوشان ایران در سال‌های اخیر بارها مقابل تیم‌های قطری قرار گرفته‌اند و نگاهی به بعضی آمارها و اعداد، جالب توجه خواهد بود.
نخستین باشگاه قطری که مقابل پرسپولیس به میدان رفت، تیم العربی قطر بود. ۲ تیم در جریان پنجمین حضور سرخ‌ها در رقابت‌های قاره‌ای و جام برندگان جام آسیا، در ۱۹ شهریور سال ۱۳۷۲ به مصاف هم رفتند و به نتیجه یک - یک رضایت دادند. گل پرسپولیس در این پیکار، توسط حمید درخشان به ثمر رسید.
پرسپولیس و باشگاه‌های قطری تاکنون ۳۰ مصاف رسمی با یکدیگر داشته‌اند که حاصل آن برای سرخ‌ها ۱۵ پیروزی، ۵ تساوی، ۱۰ شکست، ۴۵ گل ‌زده و ۳۵ گل خورده است.
و اما جالب خواهد بود بدانید باشگاه السد، تیمی که امروز روبه‌روی پرسپولیس قرار خواهد گرفت، چند ماه پس از آن شکل گرفت که پرسپولیس نخستین حضور آسیایی خود را رقم ‌زده بود.
پرسپولیس در واقع در سالروز ۵۵ سالگی تاسیس این باشگاه روبه‌روی آنها قرار خواهد گرفت. چندی پیش هم داربی در حالی برگزار شد که باشگاه استقلال، سالروز تاسیس خود را گرامی داشته بود.
۴ دانشجوی جوان قطری که تمایلی به حضور در تیم‌های دیگر نداشتند در ۲۱ اکتبر سال ۱۹۶۹، رسما باشگاه السد را به شکل ابتدایی آن شکل دادند. عجیب اینکه پرسپولیس و السد به عنوان قدرت‌های برتر در فوتبال ایران و قطر تا سال ۲۰۱۸ در میادین فوتبال روبه‌روی هم قرار نگرفته بودند. به این ترتیب، نخستین مصاف به تاریخ یکم اسفند سال ۱۳۹۶ برگزار شد. آن بازی با ناکامی ۳ بر یک برای پرسپولیس همراه بود. ژاوی هرناندز و اکرم عفیف در آن بازی پاس گل داده بودند. در بازی برگشت البته سرخ‌ها جبران کردند، بازی را بردند و سر گروه شدند. در نهایت ۲ تیم در نیمه‌نهایی هم مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در آنجا نیز برتری با پرسپولیس بود. شاگردان برانکو با غلبه بر السد، قهرمان رقابت‌های منطقه غرب لیگ قهرمانان شدند و به فینال مسابقات رفتند. این در حالی است که السد تنها باشگاه قطری دارای عنوان قهرمانی در آسیاست که این عنوان را نیز ۲ بار از آن خود کرد. ۲ تیم تاکنون ۷ بار با یکدیگر پیکار داشته‌اند که حاصل آن ۴ پیروزی برای پرسپولیس و ۲ پیروزی برای السد بوده است.
***
پرسپولیس - الغرافه: 
بیخ گوش ستاره‌های بارسا - رئال
با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار پرسپولیس مقابل نماینده قطر در کشور ثالث برگزار خواهد شد و البته یک اتفاق خاص هم قابل پیش‌بینی خواهد بود.
بعد از حضور استقلال در کشور ثالث برای میزبانی از النصر عربستان، اکنون پرسپولیس نیز با سرنوشت مشابهی مواجه شده و طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا باید از الغرافه در کشور ثالث میزبانی کند.
استقلال برای میزبانی از النصر عربستان کشور امارات را پیشنهاد داده و این بازی قرار است سه‌شنبه به میزبانی آبی‌ها در دوبی برگزار شود. با این حال احتمال اینکه پرسپولیس در قطر میزبانی الغرافه را عهده‌دار باشد دور از ذهن نخواهد بود؛ اتفاقی که در صورت رقم خوردن می‌تواند همزمان با ۲ اتفاق بزرگ در قطر باشد و این کشور را به کانون توجهات تبدیل کند.
پرسپولیس طبق برنامه اعلامی در لیگ نخبگان باید چهاردهم آبان‌ماه از الغرافه قطر میزبانی کند و این در حالی است که این کشور هشتم آبان میزبان ال‌کلاسیکو اسطوره‌های بارسلونا و رئال‌مادرید خواهد بود. در همین بازه هم قرار است مسابقات فرمول یک در کشور قطر برگزار شود.
باید دید گمانه‌زنی درباره میزبانی پرسپولیس در جدال با الغرافه در قطر درست پیش خواهد رفت و این باشگاه در دوحه از حریف خود میزبانی خواهد کرد تا اتفاق جالب توجه دیگری را شاهد باشیم یا خیر.

 


Page Generated in 0/0047 sec