printlogo


کد خبر: 294229تاریخ: 1403/7/30 00:00
آبی‌های پایتخت با عملکردی فاجعه‌بار به یاران رونالدو رسیدند
بیماری واگیر

زهره فلاح‌زاده: تیم استقلال در حالی فردا شب در ورزشگاه راشد شهر دوبی به مصاف النصر عربستان خواهد رفت که با وجود معرفی موسیمانه پیتسو، سرمربی آفریقایی به عنوان سرمربی تیم، همچنان سهراب بختیاری‌زاده روی نیمکت خواهد نشست و هدایت آبی‌ها را در این دیدار هم بر عهده خواهد داشت. البته قرار است پیتسو و دستیارانش خود را به این دیدار برسانند و از روی سکوها نخستین بازی را نظاره‌گر باشند. 
استقلال روز جمعه در هفته هشتم لیگ برتر با نتیجه عجیب ۳ بر صفر در خانه به ذوب‌آهن اصفهان باخت تا تیم بختیاری‌زاده سنگین‌ترین باخت سال‌های اخیر خود را تجربه کند و با روحیه و تمرکز پایین به مصاف ستاره‌های النصر برود.
البته باشگاه استقلال می‌توانست بازی روز جمعه را درست مثل تیم‌های مدعی پرسپولیس، سپاهان و تراکتور به دلیل نبود ملی‌پوشانش به تعویق بیندازد اما سرمربی بی‌تجربه و کم‌سابقه این تیم مانع عقب افتادن آن شد تا ملی‌پوشان داخلی و خارجی با خستگی به این بازی برسند، برخی نیمه اول را استراحت کنند و در نهایت هم متحمل سنگین‌ترین شکست شوند.
آنچه مشخص است، پیتسو که سابقه شکست سنگین مقابل النصر را در کارنامه خود دارد، قصد نداشت در این دیدار حساس مسؤولیت فنی استقلال را بر عهده بگیرد و به همین دلیل باید نگران آرایش و چیدمان و نحوه بازی آبی‌ها با آن خط دفاع و حمله ضعیف باشیم. آبی‌ها در ۷ دیدار لیگ برتر ۱۱ گل خورده‌اند و ۳ شکست را تا اینجای کار در لیگ برتر متحمل شده‌اند، در حالی ‌که آنها سال‌ها از این عملکرد فاجعه‌بار دور بودند. استقلالی‌ها در مجموع در ۹ بازی داخلی و خارجی این فصل ۱۱ گل به ثمر رسانده و ۱۳ گل دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد این تیم هرگز روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و با وجود ولخرجی‌های مدیران در بازار نقل و انتقالات، هرگز نتوانسته‌ حتی اندکی شبیه تیم کم‌مهره فصل قبل باشد. این مساله به خودی خود نشان می‌دهد راه علاج تنها تغییر مربی نیست‌‌ و بیش از آنکه کادر فنی مقصر بوده باشد، مدیران استقلال مشکل‌ساز شده‌اند.
زمانی که بختیاری‌زاده بی‌رزومه به واسطه رفاقت با احمد شهریاری، رئیس هیات مدیره و نماینده مالک باشگاه به عنوان سرمربی انتخاب شد یا هزینه اضافه برای آمدن و رفتن ۴ بازیکن خارجی بی‌کیفیت شد، نشان می‌دهد برای مالکان استقلال نتیجه گرفتن چندان اهمیتی ندارد و آنها جز دخالت‌های بی‌مورد، خریدهای بنجل و انتصابات عجیب، قرار نیست هدفی را دنبال کنند. در واقع این تیم دچار نوعی بیماری مزمن است و هر مربی‌ای هم که بیاید تا زمانی که این مدیران بر سر کار باشند، کارش آسان نخواهد بود.
استقلال با این نوع مدیریت، راهی به سوی موفقیت ندارد و شاید با وجود تغییر سرمربی هم نتوان چندان امیدوار بود. آنچه مشخص است اینکه خانه از پای‌بست ویران است و عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس هلدینگ خلیج‌فارس به عنوان مالک باشگاه به جای اینکه در مصاحبه‌های کم‌تعداد خود بگوید استقلال قوی را مردم خواهند دید، باید به فکر تغییر نماینده‌اش در باشگاه باشد. استقلال با این وضع مدیریتی تفاوت چندانی با زمانی که به بخش خصوصی واگذار نشده بود، ندارد و شاید حتی بتوان گفت وضع حالا وخیم‌تر از قبل هم شده است.
در هر صورت استقلال بازی بسیار سختی مقابل یاران کریستیانو رونالدو دارد و هواداران این تیم نگران تکرار خاطره تلخ بازی با العین هستند. باید دید بختیاری‌زاده که نخستین تجربه خود را در لیگ نخبگان آسیا کسب خواهد کرد، می‌تواند از پس این دیدار سنگین بربیاید یا آخرین حضور او روی نیمکت آبی‌ها با شکستی تلخ همراه خواهد شد.

Page Generated in 0/0061 sec