printlogo


کد خبر: 294233تاریخ: 1403/7/30 00:00
اخبار

برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش در دی‌ماه
سخنگوی وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش احتمالا دی‌ماه برگزار می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود سال آینده به بیش از ۲۰ هزار نفر ماده ۲۸ نیاز داشته باشیم. علی فرهادی  افزود: در همه مقاطع اعم از دبیری، آموزگاری و هنرآموزی برای هنرستان‌ها بویژه رشته‌های کیفیت‌بخشی، نیاز نیروی انسانی وجود دارد. وی با بیان اینکه به مشاور و مربی امور تربیتی نیز نیاز داریم، افزود: باید با توجه به تعداد بازنشستگان، معلم مورد نیاز واقعی‌ را تامین کنیم. سخنگوی وزارت آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه معمولا تاریخ آزمون‌ها در دی و بهمن است، ادامه داد: آزمون هرچه زودتر برگزار شود فرصت بهتری برای طی فرآیند بعد از آزمون وجود دارد اما پیش‌بینی می‌شود در دی‌ماه برگزار شود.
***
برخورد با متخلفان فروش نان‌ سبزیجات و کنجدی اجباری
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اخیرا فروش نان اجباری باب شده و برخی نانوایی‌ها مردم را ملزم می‌کنند نان‌های با سبزیجات یا کنجدی و... بخرند که تخلف است و با متخلفان برخورد خواهد شد. محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ورود سازمان تعزیرات به افزایش قیمت نان در نانوایی‌های سطح شهر تهران گفت: دریافت وجه اضافه بر تعرفه در هر صنفی تخلف است. وی افرود: اگر نانوایی‌ها نرخ‌های مصوب نان در تهران را رعایت نکنند و اقدام به فروش نان با قیمت‌های دلخواه کنند، سازمان تعزیرات ورود می‌کند و با نانوایی‌های متخلف برخورد خواهد کرد. اسفنانی گفت: اخیرا هم فروش نان اجباری باب شده است و برخی نانوایی‌ها مردم را ملزم می‌کنند نان‌های با سبزیجات یا کنجدی و... بخرند که این کار تخلف است و با متخلفان برخورد خواهد شد.
***
اتوبوس‌های برقی زودتر از گمرک ترخیص شود
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه برقی در گمرگ زودتر باید ترخیص شوند، گفت: البته شاید عده‌ای نمی‌خواهند مردم تهران راحت سوار اتوبوس یا مترو شوند. مهدی چمران پیش از آغاز دویست‌و هفتادودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر تکذیبیه گمرک نسبت به بارگیری اتوبوس‌های برقی و وسایل نقلیه در گمرگ گفت: اتوبوس‌هایی که آمده هنوز بارگیری نشده و در گمرک هستند. به نام شهرداری اتوبوس وارد نشده چون اتوبوس را شهرداری نمی‌خرد، بلکه شرکت واحد و شرکت‌های دیگر مثل بانک شهر می‌خرند. باید این اتوبوس‌ها زودتر ترخیص شود. هر چه دیرتر این کار انجام شود، مردم بیشتر در صف می‌مانند. چمران اضافه کرد: فکر می‌کنم عده‌ای نمی‌خواهند مردم تهران راحت سوار اتوبوس یا مترو شوند. من اینگونه فکر می‌کنم اما ان‌شاءالله که به این شکل نباشد. چمران در پاسخ به این سوال که قرار نیست وزارت کشور ورود کند؟ بیان کرد: وزارت کشور هزاران گرفتاری دارد. آمدند شهرداری‌ها را جدا و خودکفا کردند و شورا گذاشتند که دیگر وزارت کشور در همه مسائل دخالت نکند اما هر جایی نیاز باشد کمک می‌گیریم.
***
فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی آبان ۱۴۰۳
سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ آبان‌ماه سال ۱۴۰۳، باید در محل و مراکز درج شده در برگ معرفینامه مشمولان حضور یابند. این سازمان دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ آبان‌ماه سال ۱۴۰۳دریافت کرده‌اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰)، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند. این دسته از مشمولان باید سه‌شنبه یکم آبان‌ سال ۱۴۰۳ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفی‌نامه مشمولان اعلام شده است، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. مشمولان اعزامی باید برگ واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند. مشمولان باید اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، کارت ملی و شناسنامه، مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند. در این اطلاعیه آمده است: عدم حضور به‌موقع در زمان و محل‌های تعیین شده، غیبت محسوب می‌شود و برابر مواد ۱۰ و ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی با آنان رفتار خواهد شد. 
***
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به درجه سرتیپ دومی نائل آمد
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، با حکم سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و به پیشنهاد سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور به درجه سرتیپ دومی نائل آمد.  سردار موسوی‌پور که سابقه بیش از 3 دهه خدمت در عرصه‌های مختلف ترافیکی همچون رئیس مناطق راهور، سرکلانتر، معاون ترافیکی و معاون هماهنگ‌کننده و جانشین پلیس راهور تهران بزرگ را در کارنامه خود دارد روز گذشته به درجه سرتیپ دومی نائل آمد. این گزارش حاکی است سردار موسوی‌پور در نخستین اقدام در روز اول سرتیپ دومی خود، با حضور در حرم مطهر حضرت  امام خمینی(ره)، با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی، تجدید میثاق کرد. سردار سید ابوالفضل موسوی‌پور که به همراه تنی چند از معاونان و مدیران خود در حرم حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه حضور یافته بود، با قرائت فاتحه، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب، یادگار امام و همچنین شهدای جنگ تحمیلی و دوران دفاع‌مقدس را گرامی داشتند. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین با حضور در  گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس ادای احترام کرد.

Page Generated in 0/0054 sec