printlogo


کد خبر: 294242تاریخ: 1403/7/30 00:00
اخبار

قالیباف: حماس پس از شهادت سنوار همچنان زنده و فعال است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اتحادیه اروپایی و سایر گزافه‌گویان بدانند جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک پاره‌ای از تن ایران است و کسی جرأت نخواهد داشت خلاف این اصل مسلّم اقدامی انجام دهد.
محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی دیروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: شهادت قهرمان مبارزه با ظلم و اشغالگری، رئیس دفتر سیاسی حماس، جناب یحیی سنوار برای هر انسان آزاده‌ای دردناک است. 
ایشان عمر خود را صرف دفاع از مردم خود و عقب راندن اشغالگران صهیونیست از خاک فلسطین کرد. طراحی و اجرای عملیات پیچیده توفان الاقصی یکی از مجاهدت‌های شهید سنوار در طول عمر ارزشمندش بود که معادلات امنیتی، نظامی، سیاسی و منطقه‌ای این رژیم را تغییر داد و ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به موجودیت این غده سرطانی زد.
رئیس مجلس گفت: همان‌طور که دیدیم با شهادت «سیدحسن نصرالله بزرگ»، حزب‌الله همچنان زنده است، به‌ اذن خدا خواهیم دید بعد از سنوار نیز حماس زنده و فعال به مبارزه با اشغالگری ادامه خواهد داد. تصاویر مبارزه ایشان تا پای جان، ده‌ها و صدها سنوار و نصرالله در سراسر جهان تربیت و آزادی قدس شریف را تسریع خواهد کرد. شهادت ایشان را به خانواده، همرزمان، عموم مجاهدان حماس و مبارزان فلسطینی تبریک و فقدان ایشان را تسلیت می‌گویم.
قالیباف با اشاره به سفر هفته گذشته خود به لبنان تصریح کرد: درباره سفر به لبنان نیز از تمام شهروندان و مسؤولانی که به اینجانب بذل محبت داشتند، صمیمانه سپاسگزارم اما فراموش نمی‌کنیم که همه ما سرباز ایران هستیم و تأثیرگذاری گسترده این حضور در بیروت به‌دلیل ویژگی‌های شخصی نیست، بلکه به‌پشتوانه مسؤولیتی است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم. این ایران عزیز ما است که چنان بزرگ و مقتدر است که حضور میدانی نماینده‌اش در منطقه، باعث جریان‌سازی در معادلات بین‌المللی می‌شود.
***
رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ پایان یافت
رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ با رژه دریایی یگان‌های شناور سطحی شرکت‌کننده در رزمایش از مقابل ناوشکن «جمهوری اسلامی ایران ـ جماران» پایان یافت.
به گزارش ایسنا، امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی، سخنگوی رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ گفت: رزمایش مرکب دریایی آیونز ۲۰۲۴ با برگزاری رژه یگان‌های شرکت‌کننده از مقابل ناوشکن «جمهوری اسلامی ایران ـ جماران» در منطقه شمال اقیانوس هند پایان یافت.
در این مراسم تمام شناورهای شرکت‌کننده در این رزمایش از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی روسیه و عمان از مقابل ناوشکن جماران رژه رفتند.
در این رژه، یگان‌های شناوری ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامل ناوشکن‌های جماران، البرز و ناوهای موشک‌انداز زره و همچنین شناور شهید سلیمانی، شناورهای الماس و همچنین شناور مبشر عمان و شناور مرکوری روسیه حضور داشتند.
***
العربی جدید:
پزشکیان و سیسی در کازان روسیه با یکدیگر دیدار می‌کنند
پایگاه خبری «العربی جدید» از دیدار قریب‌الوقوع روسای جمهوری ایران و مصر در روسیه خبر داد.
به گزارش مهر به نقل از العربی جدید، مسعود پزشکیان و عبدالفتاح سیسی در حاشیه اجلاس بریکس در شهر کازان روسیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
به گفته منابع دیپلماتیک مصری، توافق درباره محورهای این دیدار در جریان سفر اخیر سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران به مصر انجام شد.
رئیس‌جمهور فردا سه‌شنبه یکم آبان ۱۴۰۳ به منظور شرکت و سخنرانی در شانزدهمین اجلاس سران بریکس و بریکس‌پلاس عازم روسیه می‌شود.
رئیس‌جمهور علاوه بر سخنرانی در نشست اصلی سران بریکس، دیدارهای دوجانبه با برخی رؤسای جمهور حاضر در این اجلاس از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «شی جین پنگ» رئیس‌جمهوری چین خواهد داشت.
***
علی لاریجانی: جنایات نتانیاهو بخشی از طراحی‌های آمریکاست
علی لاریجانی تأکید کرد: برخی رفتارهای شرم‌آور دشمن را به تندروی و خشونت‌گرایی نتانیاهو نسبت می‌دهند اما این رفتارها بخشی از طراحی‌های فرماندهی غرب به رهبری آمریکا است که نیازمند هوشیاری سیاسیون و مسؤولان است.
«علی لاریجانی» رئیس سابق مجلس، در مراسم دهمین سالگرد ارتحال ملکوتی مرحوم آیت‌الله «محمدرضا مهدوی‌کنی»، علاوه بر بیان ویژگی‌های این شخصیت برجسته، به حوادث اخیر کشور و منطقه اشاره کرد و گفت: سرعت وقوع حوادث به حدی است که گاهی احساس می‌شود اقداماتی که ممکن بود طی چند سال رخ دهد، در چند روز به وقوع می‌پیوندد. برخی رفتارهای شرم‌آور دشمن را به تندروی و خشونت‌گرایی نتانیاهو نسبت می‌دهند اما این رفتارها بخشی از طراحی‌های فرماندهی غرب به رهبری آمریکاست که نیازمند هوشیاری سیاسیون و مسؤولان است.

Page Generated in 0/0052 sec