printlogo


کد خبر: 294246تاریخ: 1403/7/30 00:00
وزیر امور خارجه: ایران به هر اقدام اسرائیل پاسخ مشابه خواهد داد
بانک اهداف مشخص است

گروه سیاسی: روز گذشته یائیر لاپید، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی یاوه‌گویانه گفت: «ما باید به میادین نفتی ایران حمله کنیم، زیرا این میادین پاشنه آشیل ایران هستند». هرچند سخنان لاپید در کنار دیگر اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی می‌تواند در راستای جنگ روانی یا شاید هم بیان آرزوهای فروخورده آنها باشد اما همین اظهارات نیز از سوی مقامات و مسؤولان کشورمان پاسخ درخوری دریافت کرد. جمهوری اسلامی ایران بارها به صراحت اعلام کرده هرگونه شرارت اسرائیل را به شکلی درخور و پشیمان‌کننده‌ پاسخ خواهد داد. 
مقام معظم رهبری نیز در نماز جمعه نصر با اشاره به عملیات «وعده صادق 2» به وضوح بیان کردند: «جمهوری اسلامی هر وظیفه‌ای در این زمینه داشته باشد، با قدرت و صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد. ما در انجام این وظیفه، نه تعلل می‌کنیم، نه شتاب‌زده می‌شویم؛ تعلل نمی‌کنیم، کوتاهی نمی‌کنیم، دچار شتاب‌زدگی هم نمی‌شویم. آنچه منطقی است، آنچه معقول است، آنچه درست است، به نظر تصمیم‌گیران نظامی و سیاسی، در وقت خود، در هنگام خود انجام می‌گیرد؛ کما اینکه انجام گرفت و در آینده هم اگر لازم شد، باز انجام خواهد گرفت».
* پاسخ مشابه به هر گونه حمله‌ای
بتازگی نیز وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با یک شبکه ترکیه‌ای در واکنش به تنش‌آفرینی‌های رژیم صهیونیستی علیه کشورمان خاطرنشان کرد: ما تمام اهداف در اسرائیل را شناسایی کرده‌ایم، معطل نمی‌کنیم اما عجله‌ هم نمی‌کنیم.
سیدعباس عراقچی درباره اینکه آیا ایران برای حمله احتمالی اسرائیل آماده‌ است، به عملیات «وعده صادق ۲» اشاره و اظهار کرد: اقدامی که ایران انجام داد، برای دفاع از خود بود و ما برای پاسخ آماده هستیم و هر اقدامی را به طور مشابه پاسخ می‌دهیم. ایران برای تمام احتمالات آماده است،‌ ما تمام آمادگی‌ها را برای مقابله با این حمله اندیشیده‌ایم.
عراقچی همچنین درباره تهدید رژیم صهیونیستی به حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران و اینکه خط قرمز ایران کجاست، ابراز داشت: اساسا هر حمله‌ای خط قرمز ما است و به هیچ‌وجه بی‌پاسخ نمی‌ماند؛ در واقع هر طور که رژیم صهیونیستی حمله کند، مشابه آن جواب می‌دهیم. معطل نمی‌کنیم اما عجله هم نمی‌کنیم. اسرائیل پاسخ متناسب به هر حمله علیه ایران را دریافت خواهد کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اشاره به حمله و پاسخ اخیر ایران به جنایت‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: موشک‌های ایران که به اهداف مورد نظر خود اصابت کرد، تنها مراکز نظامی را مورد هدف قرار داد. ما به تأسیسات اقتصادی یا غیرنظامی (رژیم صهیونیستی) حمله نکردیم. اکنون همه اهداف خود را در آنجا شناسایی کرده‌ایم و حمله مشابه به اهداف آنها انجام خواهد شد.
* آمریکا متحد رژیم صهیونیستی است
وزیر امور خارجه تصریح کرد: اینکه میان آمریکا و اسرائیل چه می‌گذرد را نمی‌دانیم اما می‌دانیم آمریکا به اسرائیل کمک می‌کند و اگر حمله‌ای از طرف اسرائیل انجام شود، از سوی آمریکا کمک شده است. 
وی در ادامه اظهار داشت: اسرائیل بدون کمک‌های آمریکا نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد، در لبنان و غزه نیز از سلاح‌های آمریکایی استفاده می‌شود، اگر واشنگتن اراده سیاسی واقعی داشت، می‌توانست جلوی حملات را بگیرد و اسرائیل را متوقف کند. 
عراقچی با بیان اینکه برای ما «آمریکا متحد صهیونیست‌هاست»، گفت: اگر جنگ گسترده‌ای در منطقه اتفاق بیفتد، آمریکا به این جنگ کشیده می‌شود. ما این را نمی‌خواهیم. جنگ می‌تواند به کشورهای خلیج‌فارس هم سرایت کند و هنوز هم با قطعیت می‌گویم فرصت برای دیپلماسی وجود دارد. 
رئیس دستگاه دیپلماسی درباره گفت‌وگوها و مذاکراتی که در مصر یا در ترکیه داشته است نیز اظهار کرد: جنایت‌های اسرائیل در غزه و لبنان از موضوعاتی است که باید به آن فکر کرد، در این مسائل دیپلماسی کمک‌کننده و مهم است و برقراری آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی یک ضرورت به شمار می‌رود.
وزیر امور خارجه همچنین درباره کشیده شدن جنگ به سوریه نیز اظهار کرد: اساسا جنگ در غزه و لبنان احتمالا می‌تواند به سایر نقاط از جمله سوریه نیز کشیده شود.
* بانک اهداف به‌روزرسانی شده است
ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، صهیونیست‌ها را ماشین کشتار آمریکایی‌ها و غرب وحشی دانست و گفت: خویشتنداری مقاومت به پایان رسیده و هر که در پرونده صهیونیست‌ها دخیل باشد، تادیب خواهد شد و با آنها برخورد می‌شود.
رضایی که دیروز در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، بیان کرد: اظهارات رئیس‌جمهور ایالات متحده مبنی بر اطلاع داشتن از حمله صهیونیست‌ها نشان می‌دهد هیچ فاصله و تفاوتی میان آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها وجود ندارد و رژیم اسرائیل تبدیل به یکی دیگر از پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه شده است؛ طبیعتا ما نیز در پاسخ تفاوتی میان این ۲ قائل نیستیم.
وی افزود: رویکرد مقاومت در یک سال اخیر درگیری صرف با رژیم صهیونیستی بوده و تلاش داشته جنگ و تبعات آن به سایر بازیگران و جغرافیای منطقه کشیده نشود اما آنچه امروز و پس از طی فرآیند یک ساله شاهد آن بوده و هستیم این است که برخی کشورها مانند ایالات متحده، انبار مهمات و کارفرمای جنگ شده‌اند. 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایالات متحده در یک سال اخیر تمام تجهیزات و مایحتاج صهیونیست‌ها برای نسل‌کشی را در فلسطین و لبنان تامین کرده است؛ در این شرایط آمریکایی‌ها تلاش دارند پس از هر جنایت با استفاده از حربه‌هایی مانند عدم اطلاع قبلی از جنایت، تروریست نامیدن چهره‌های مقاومت در مقابل آدمکش‌های صهیونیست و سفید کردن جنایت‌های صهیونیست‌ها در رسانه‌ها خودشان را از جنایت‌ها جدا بدانند.
رضایی ادامه داد: اینکه پس از هر جنایتی از سوی صهیونیست‌ها فقط بگویند اطلاعی نداشتیم، لفاظی و تلاش برای تحمیق مخاطب محسوب می‌شود. مقاومت، رفتار آمریکایی‌ها را تو در تو و درهم تنیده با صهیونیست‌ها می‌داند. صهیونیست‌ها ماشین کشتار آمریکایی‌ها و غرب وحشی هستند، لذا نمی‌توان هم اسلحه و تجهیزات جنایت و نسل‌کشی را داد و هم از تبعاتش فرار کرد.
وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها نمی‌توانند تمام توان فنی و اطلاعاتی را برای صهیونیست‌ها مهیا کنند و از سوی دیگر خود را به تغافل و تجاهل بزنند. در رویکرد جدید مقاومت، آمر، عامل و تجهیزکننده همه با هم شریکند و با آنها یک رفتار خواهد شد. خویشتن‌داری مقاومت به پایان رسیده و هر که در پرونده صهیونیست‌ها دخیل باشد، تادیب خواهد شد و با آنها برخورد می‌شود. مطمئنا تادیب نیروهای تجهیزکننده صهیونیست‌ها در منطقه یک کار ساده و در دسترس است.
رضایی در پایان گفت: بر اساس این راهبرد، بانک اهداف مقاومت در منطقه به‌روزرسانی شده است. بانک هدف جدید، هم صهیونیست‌ها و هم آمران‌شان در منطقه را شامل می‌شود؛ به عبارت دیگر پاسخ به هر گونه اقدام صهیونیست‌ها متوجه همه پایگاه‌های حامیان صهیونیست‌ها در منطقه خواهد بود.
آنچه مشخص است عزم ایران برای پاسخ سخت به هرگونه شیطنت احتمالی رژیم صهیونیستی کاملا جدی است، بویژه آنکه نیروهای مسلح کشورمان تاکنون ۲ حمله موشکی و پهپادی بزرگ علیه سرزمین‌های اشغالی با نام «وعده صادق 1 و 2» انجام داده‌اند. هر ۲ عملیات نیز در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی انجام شد.
بار اول وقتی اسرائیل ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق را مورد اصابت قرار داد و چند مستشار نظامی کشورمان را به شهادت رساند، ایران کمتر از ۲ هفته بعد عملیات «وعده صادق 1» را بامداد 26 فروردین‌ با شلیک بیش از 300 پهپاد و موشک بالستیک و کروز انجام داد. سپس در پی ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، وعده خونخواهی از سوی مقامات کشورمان صادر شد. به دلیل برخی ملاحظات سیاسی این وعده به تعویق افتاد تا سردار نیلفروشان و سیدحسن نصرالله در شامگاه ششم مهرماه در ضاحیه بیروت ترور شده و به شهادت رسیدند. تنها ۴ روز بعد 200 فروند موشک بالستیک فراصوت ایرانی، چند پایگاه نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را درهم کوبید.

Page Generated in 0/0060 sec