printlogo


کد خبر: 294249تاریخ: 1403/7/30 00:00
مشارکت گسترده مردمی در پویش «ایران همدل» و کمک مؤمنانه به مردم مظلوم فلسطین و لبنان
طلای همدلی

اسدالله خسروی: صف اهدای طلا، سکه، پول و حتی واحد آپارتمان در اجرای پویش «ایران همدل» و در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کمک و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان طولانی است و هر کس به اندازه بضاعت خود با خلوص نیت در این پویش انسان‌دوستانه شرکت می‌کند؛ پویشی که تداوم‌بخش بزرگ‌ترین حرکت مردمی برای مواسات و کمک مومنانه است که سال ۱۳۹۸ پس از بیانات رهبر انقلاب مبنی بر شکل‌گیری نهضت تعاون و احسان و کمک مومنانه، در کشور آغاز به کار کرد. 
حال در پی تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهرها و روستاهای فلسطین در نوار غزه و لبنان و شهادت ده‌ها هزار نفر از مردم بی‌گناه (زن و کودک، پیر و جوان) این مناطق، همچنین تخریب جدی زیرساخت‌های شهری، منازل مسکونی و از بین رفتن معیشت آنها، پویش مردمی «ایران همدل» به ‌منظور جمع‌آوری مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی هموطنان برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان در حال اجراست و تاکنون 4 مرحله اجرایی شده است. یاری‌رسانی به مسلمانان غزه و لبنان که شرایط بسیار سختی را سپری می‌کنند تا جایی است که خیلی‌ها اندوخته‌ها و پس‌اندازهای خود را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان اهدا می‌کنند. 
به طور مثال دیروز یک بانوی تبریزی با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، طلا و جواهرات شخصی خود را به مردم مظلوم غزه و لبنان و در راستای حمایت از جبهه مقاومت اهدا کرد. وی همسر جانباز و آزاده ۸ سال دفاع‌مقدس است که سرویس جواهراتی به ارزش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به جبهه مقاومت در لبنان اهدا کرد. به هر حال این روزها زنان ایرانی از قشنگ‌ترین دارایی خود می‌گذرند و این را تاریخ بخوبی به خاطر خواهد سپرد و خواهد نوشت: زنانی بودند که برای زنان دیگر در آن طرف دنیا خواهری کردند و بی‌پروا و بی‌تقلید به حمایت از آنها پرداختند تا زنان بی‌صدای دنیا را از اضمحلال تلخ روزگار تلخ‌تر نجات دهند.
21 مهرماه جاری هم آیین همدلی طلایی با اهدای طلا و سکه و پول جهت کمک به مردم لبنان و حزب‌الله، در فاطمیه بزرگ تهران برگزار شد. در این مراسم زنان و دختران زیورآلات خود از النگو تا دستبند و گوشواره را به مردم لبنان هدیه کردند. علاوه بر این در جای جای ایران اسلامی هم‌اکنون در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در حمایت از مظلومیت مردم غزه و لبنان، همچنین محور مقاومت و انجام حداقلی وظیفه دینی و شرعی در قبال برادران و خواهران دینی که گرفتار در چنگال دژخیم صهیونیسم هستند، با راه‌اندازی ستادهایی نه‌تنها نسبت به دریافت کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم و ارسال آنها به مظلومان غزه و لبنان اقدام شده بلکه با برگزاری نشست‌های عمومی و نخبگانی تبیینی درباره اقدامات محور مقاومت، نقش راهبردی خود در بعد فرهنگی و رسانه‌ای این حوزه را نیز ایفا می‌کند. گروه‌ها و قرارگاه‌های جهادی نیز در سطح استان‌ها و در قالب جمع‌آوری کمک‌های مردمی در طرح «پویش ایران همدل» با سرشماره #۱۴*، اقدام به جمع‌آوری کمک‌ها و واریز آن به حسابی که توسط سازمان بسیج سازندگی و حسابی که از سوی رهبر انقلاب اعلام شده می‌کنند؛ پویشی که مادران و خواهران ایرانی پیشتاز اهدای اندوخته‌های خود در قالب طلا ولو یک قطعه کوچک هستند. حمایت‌های مردمی و خروش ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان که شاهد آن هستیم نشان‌دهنده این است که مردم  و ملت‌های جهان در برابر ظلم به پا خاسته‌اند و مظلومان را فراموش نمی‌کنند. از ۳‌هفته قبل که شعاع خونریزی‌های صهیونیست‌های کودک‌کش به جنوب لبنان گسترش یافت، پویش «ایران همدل» بر دایره حمایت‌هایش افزود و مردم بی‌سرپناه و گرفتار جنوب لبنان را نیز به دایره افراد تحت حمایتش اضافه کرد. علاوه بر مشارکت مومنانه خیران و دلسوزان کشورمان، از مدتی قبل تعدادی از مسوولان و مقامات کشورمان نیز به پویش «ایران همدل» 
پیوستند. 
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از پیوستن به این پویش خطاب به مردم از آنان خواست مسلمانان ایران با کمک به آوارگان لبنان و فلسطین از طریق پویش ملی ایران همدل، نام خود را در یاوران موثر جبهه مقاومت ثبت کنند. 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید صلح‌میرزایی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری نیز بعد از پیوستن به پویش  مذکور گفت: «بنده به نیابت از شبکه تربیتی صالحین استان تهران از طرف استادیاران، سرمربیان، مربیان و سرگروه‌ها و آحاد برادران و خواهران بسیجی که در این شبکه هستند، اعلام می‌کنم همه ما به این پویش خواهیم پیوست». 
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی جزایری، عضو مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز نیز طی مراسمی در شهر اهواز پویش ایران همدل را با حضور ۳۰۰ نفر از فعالان فرهنگی و اجتماعی خوزستانی در مدرسه علمیه اهواز برگزار کردند و در این مراسم یک خیر شوشتری خانه‌اش را برای کمک به لبنان اهدا و سند منزل را تحویل امام جمعه اهواز داد. 
حجت‌الاسلام احسان بی‌آزارتهرانی، تولیت امامزاده صالح تهران نیز بعد از پیوستن به این پویش گفت: «هیچ حسابی را مثل ایران همدل، پرقدرت و موثر نمی‌بینم». حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدیان از واعظان و مبلغان کشور نیز گفت: همه عزیزانم را دعوت می‌کنم که اگر بناست یک کار منسجم و دقیق انجام شود به پویش «ایران همدل» بپیوندند. مهدی سلحشور، میثم مطیعی و مجتبی رمضانی از مداحان مطرح کشورمان نیز به پویش ایران همدل پیوستند. سلحشور بعد از پیوستن به این پویش گفت: در پویش ایران همدل حتما شرکت کنیم. حتما بر خودمان فرض بدانیم که خودمان، خانواده‌مان، فامیل‌مان، اطرافیان‌مان را تشویق کنیم در این حرکت عظیم حضور داشته و نقش‌آفرین باشیم. مطیعی هم گفت: باید پشت جبهه را دریابیم. حواس‌مان باشد پشتیبانی مقاومت را فراموش نکنیم، ما ان‌شاءالله می‌خواهیم تمام‌قد پای این پویش بیاییم. رمضانی هم گفت: ما می‌توانیم با شماره‌گیری #14* به مردم لبنان و غزه بویژه یتیم‌های لبنان و غزه کمک کنیم؛ آقا دستور داده‌اند و دستور آقا نباید زمین بماند. گفتنی است علاوه بر جمع‌آوری طلاهای اهدایی، به‌منظور جمع‌آوری مشارکت‌های نقدی هموطنان عزیز برای کمک به مردم مظلوم فلسطین چهارمین پویش مردمی برای کمک به مردم غزه و لبنان در حال اجراست. 
هموطنان عزیز می‌توانند با استفاده از کد دستوری #۱۴* با واریز مبلغ کمک خود به شماره کارت
۰۰۰۷ ۰۰۰۰ ۹۹۸۲ ۶۰۳۷ و شماره شبای IR۳۲۰۲۱۰۰۰۰۰۰۱۰۰۰۱۶۰۰۰۰۵۲۶ در این پویش ملی مشارکت کنند.
در این مرحله نیز همانند ۳ دوره‌ قبل، همه کمک‌های مردمی واریزی به حساب پویش، توسط جمعیت هلال‌احمر و گروه‌های مردمی فعال در این حوزه‌ برای رفع نیازهای ضروری و حیاتی مردم مظلوم فلسطین و لبنان هزینه می‌شود.
***
فروش آپارتمان برای به لبنان
یک شهروند که به حمایت از حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت همه اندوخته‌اش را که یک واحد مسکونی مهر کلید نخورده است برای فروش و کمک به جبهه مقاومت آگهی کرد. در اطلاعیه فروش این واحد مسکونی اعلام شده است خریدار محترم کل مبلغ معامله را به شماره حساب اعلام شده در سایت دفتر رهبر معظم انقلاب واریز خواهد کرد.
علیرضا جلولی در گفت‌وگو با «وطن امروز» درباره این اقدام گفت: بر همه مسلمانان فرض است که با هر امکاناتی در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند.
جلولی افزود: بعد از شهادت سیدحسن نصرالله، مقام معظم رهبری پیام روشنی را ایراد کردند که بر همه فرض است با هر توان و امکاناتی که دارند به کمک مردم حزب‌الله بروند. اکنون که برای ما امکان مبارزه نظامی با رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیست  فراهم نیست تا داوطلبانه برای مبارزه با این رژیم به میدان نبرد برویم، بر خود واجب دانستم با فروش این آپارتمان حداقل از لحاظ مالی بتوانم به جبهه مقاومت کمک کنم. 
وی تصریح کرد: بر هر انسان آزاده‌ای فارغ از دین و مذهب و ملیت فرض است که با هر توانی که دارد در برابر ماشین کودک‌کش رژیم صهیونیستی بایستد. یکی با توان مالی، دیگری با خلاقیت هنری و... این کار باید فرهنگ‌سازی شود تا به هر شکل ممکن از ملت مظلوم غزه و لبنان حمایت کنیم.  

 


Page Generated in 0/0056 sec