printlogo


کد خبر: 294262تاریخ: 1403/8/1 00:00
رژیم صهیونیستی در مرحله جدید وحشیگری، مراکز اقتصادی و رسانه‌ای مقاومت را بمباران کرد
حمله به معیشت مردم لبنان
ساختمان‌های جمعیت قرض‌الحسن لبنان و شبکه تلویزیونی المنار جزو اهداف بمباران شده است

گروه بین‌الملل: روز یکشنبه به موازات افزایش عملیات‌های حزب‌الله لبنان در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی موج جدیدی از بمباران وحشیانه و غیرقانونی خود را با هدف قرار دادن موسسات مالی قرض‌الحسنه لبنان آغاز کردند؛ بمباران‌هایی که هدف آن تضعیف زیرساخت‌های اقتصادی مردم لبنان و تحمیل بحران اقتصادی به این کشور است. روز یکشنبه ارتش اشغالگر صهیونیستی چند ساختمان متعلق به جمعیت قرض‌الحسن لبنان را هدف حملات موشکی و هوایی خود قرار داد. در پی این حملات چند ساختمان متعلق به این سازمان، همچنین دفتر بانک قرض‌الحسنه اسلامی واقع در ضاحیه بیروت تخریب شدند. جمعیت قرض‌الحسن لبنان در واکنش به این حملات اعلام کرد ورشکستگی رژیم اسرائیل و تمام شدن بانک اهدافش، آن را به سمت بمباران شعبه‌های ما سوق داده است. این جمعیت همچنین افزود: ما تمام تدابیر و اقدامات لازم را از ابتدای جنگ برای حفظ سپرده‌های مردم و امانت‌داری در این خصوص اتخاذ کرده‌ایم. 
روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال نیز با اشاره به حملات صهیونیست‌ها به دفاتر و ساختمان‌های سازمان قرض‌الحسنه لبنان به نقل از یک مسؤول اسرائیلی نوشت: هدف از این حملات ایجاد شکاف و کاهش اعتماد بین حزب‌الله و مردم عادی است؛ ادعایی که با توجه به نقش حمایتی این صندوق‌ها در شرایط وخیم اقتصادی چند سال گذشته لبنان پرده از نقشه شوم صهیونیست‌ها برداشته است. رژیم صهیونیستی بخوبی می‌داند حزب‌الله لبنان صرفا یک گروه نظامی و امنیتی نیست و از اقدامات اجتماعی و حتی اقتصادی حزب‌الله در لبنان خبر دارد؛ اقداماتی که باعث شده است این گروه مقاومت در میان مردم لبنان از محبوبیت بالایی برخوردار باشد و حتی در شرایط اقتصادی فاجعه‌باری که با دسیسه‌ها و اقدامات کشورهای غربی و عربی بویژه پس از انفجار بندر بیروت تشدید نیز شده است این گروه با اقدامات حمایتی و عام‌المنفعه اقشار ضعیف و کم‌درآمد لبنان را زیر چتر حمایتی خود قرار داده است.
هدف قرار دادن جمعیت‌های قرض‌الحسنه لبنان با ادعای وابستگی آنها به حزب‌الله جنایتی دیگر علیه ملت لبنان است که ناشی از ناکامی صهیونیست‌ها در بخش نظامی و تضعیف قدرت نظامی حزب‌الله لبنان است. حزب‌الله لبنان با پشتیبانی مردمی خود و قدرت اجتماعی بالا و همچنین نیروهای مردمی خود طی چند هفته گذشته ضربات سختی را به قوای نظامی ارتش اشغالگر وارد کرده است و به موازات آن به رغم تداوم تجاوزات هوایی متعدد، ارتش صهیونیستی در تضعیف و متوقف کردن قدرت موشکی حزب‌الله لبنان که عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است ناتوان است. عملیات‌های حزب‌الله لبنان همچنان با قدرت عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار می‌دهد و در آخرین اقدام حزب‌الله لبنان روز یکشنبه، شهر حیفا مانند شهرک کریات شمونه شاهد اصابت متعدد راکت‌های حزب‌الله و ناتوانی پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در رهگیری این پرتابه‌ها بود. از سوی دیگر حزب‌الله لبنان تاکنون توانسته است با کمین‌های متعدد در مرزهای جنوب لبنان، پیشروی صهیونیست‌ها را ناکام بگذارد و تلفات سنگینی بر ارتش صهیونیستی وارد کند. ارتش اشغالگر پس از ناکامی در میدان جنگ نابرابر و زیر سوال رفتن تجهیزات نظامی گران‌قیمت و به هلاکت رسیدن ده‌ها تکاور پرادعای خود اکنون تاکتیک جنگ ضدانسانی را در دستور کار قرار داده است. هدف قرار دادن زیرساخت‌های اقتصادی و مدنی لبنان به منظور ایجاد شکاف بین شهروندان لبنانی و حزب‌الله لبنان و تحت فشار قرار دادن ملت مقاوم لبنان به منظور دستیابی به پیروزی در میدان نبرد است؛ اقدامی که پیش از این از سوی صهیونیست‌ها با محاصره باریکه غزه و تحمیل گرسنگی و قطع کمک‌های انسانی به نوار غزه به منظور تحت فشار قرار دادن حماس به کار گرفته شده است. البته هیچ کدام از این اقدامات تاکنون در غزه موفقیت‌آمیز نبوده و تنها لکه ننگی بر پیشانی رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن برجا گذاشته است.
سخنگوی ارتش صهیونیستی پس از هدف قرار دادن ساختمان‌های متعلق به جمعیت قرض‌الحسن در بازار شهر بعلبک و منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، در مصاحبه‌ای با روزنامه یدیعوت آحارانوت اعلام کرد: تمام 35 شعبه جمعیت قرض‌الحسن در لبنان توسط ارتش اسرائیل هدف قرار می‌گیرند و هدف از این حملات نابودی زیرساخت‌های اقتصادی لبنان است؛ هدفی که با توجه به تهدید حزب‌الله لبنان مبنی بر انجام عملیات‌های تهاجمی متقابل و هم‌سطح به سرزمین‌های اشغالی به منظور دفاع از لبنان و غزه، جنگ را به سطح جدیدی خواهد کشاند. حزب‌الله لبنان اخیرا با به پرواز درآوردن پهپاد هدهد و تصویر‌برداری از مراکز اقتصادی، نظامی و پدافندی رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی را با مشخص کردن بانک اهداف خود متوجه صهیونیست‌ها کرد؛ بانک اهدافی که با توجه به اقدامات رژیم صهیونیستی بزودی هدف حمله قرار خواهند گرفت و معادله جدیدی را بر صهیونیست‌ها تحمیل خواهند کرد؛ معادله‌ای که در پی آن صهیونیست‌ها تاوان جنگ‌افروزی خود در منطقه را خواهند پرداخت.
* اسرائیل تلویزیون المنار را بمباران کرد
منابع خبری لبنانی از هدف قرار گرفتن ساختمان اصلی شبکه المنار در ضاحیه بیروت خبر دادند. تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نیز گویای انفجاری بزرگ در ساختمان این شبکه بین‌المللی عرب‌زبان است که به عنوان ارگان حزب‌الله فعالیت می‌کند. 
***
مؤسسه قرض‌الحسن یک ساختار اقتصادی مردمی
موسسه مالی قرض‌الحسنه لبنان با نام قرض‌الحسن ساختاری اقتصادی است که پیش از این آیت‌الله شهید «سیدحسن نصرالله» درباره آن توضیحاتی را به ملت لبنان ارائه کرده بود. سیدحسن نصرالله، دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان طی یکی از سخنرانی‌های خود پیش از شهادت با اشاره به فعالیت این موسسه گفته بود: موسسه قرض‌الحسن برای خدمت به مردم است و تجارت و سرمایه‌گذاری و سودآوری نمی‌کند و پولی به حزب‌الله نمی‌دهد. طبق سخنان سیدحسن نصرالله ،۱۸۰۱۰۰ نفر از این موسسه قرض بدون سود به ارزش ۳ میلیارد و ۷۷۵ میلیون دلار گرفته‌اند. طبق اعلام شهید نصرالله، این پول‌ها متعلق به مردم لبنان است و برخلاف تبلیغات دشمنان از ایران نیامده است. خیران، تجار و مردم عادی لبنان در این موسسه پول گذاشته‌اند تا دیگران از آن استفاده کنند. سید  همچنین در پی انتشار اطلاعات این موسسه توسط برخی جریانات رسانه‌ای همدست با رژیم صهیونیستی گفته بود: کسانی که از انتشار اسم‌شان می‌ترسند، بروند حساب‌شان را ببندند. این موسسه سقوط نمی‌کند. شهید نصرالله همچنین خطاب به مردم لبنان گفته بود: مردمی که به خاطر وضعیت بانک‌ها، پول‌شان را در خانه نگه می‌دارند برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و کمک به دیگران، حساب قرض‌الحسنه باز کنند. 
موسسه قرض‌الحسن نیز در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است ساختمان‌های این موسسه از ابتدای جنگ خالی است و رژیم صهیونیستی هم این نکته را می‌داند اما جنون تخریب و نابودی دارد. اساسا قرض‌الحسن یک موسسه اجتماعی مردمی است، نه سیستم مالی حزب‌الله و حزب، ساختار مالی مخصوص خودش را دارد. موسسه مالی قرض‌الحسن و خودپردازها و کارت‌های آن در زمان بحران اقتصادی لبنان وام‌های زیادی را به ملت لبنان به صورت قرض‌الحسنه داده است و بسیاری از شهروندان مستضعف و فقیر لبنان با استفاده از این سیستم مالی مردم‌محور معیشت خود را از شر اقدامات تحریمی آمریکا و اروپا در سال‌های گذشته حفظ کرده‌اند.

 


Page Generated in 0/0071 sec