printlogo


کد خبر: 294265تاریخ: 1403/8/1 00:00
اخبار

میزان مصدومیت مهاجم تیم‌ ملی فوتبال ایران مشخص شد
مهاجم تیم‌ ملی فوتبال ایران با پشت سر گذاشتن دوره نقاهت خود می‌تواند بزودی در مستطیل سبز حاضر شود. سردار آزمون پس از درخشش در ترکیب تیم‌ ملی ایران مقابل قطر، با زدن ۲ گل در بازی هفته گذشته الاهلی امارات با دیبا در جام حذفی امارات هم بازی کرد و توانست در دقیقه ۹ گلزنی کند اما مصدومیت مهاجم ایرانی شباب الاهلی باعث شد او در دقیقه ۳۲ از زمین مسابقه خارج شده و به رختکن برود تا گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره میزان آسیب‌دیدگی او مطرح شود. پس از معاینه‌های اولیه و بررسی کادر پزشکی باشگاه الاهلی مشخص شد آزمون مشکلی از ناحیه رباط صلیبی ندارد و با پشت سر گذاشتن دوره درمان، در کمتر از یک ماه می‌تواند دوباره برای تیمش بازی کند. با این حال احتمال غیبت او در ۲ بازی آینده تیم‌ ملی ایران مقابل کره‌شمالی و قرقیزستان در مرحله سوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ وجود دارد تا دوره درمان خود را کامل طی کند. تیم‌ ملی ایران مقابل کره‌شمالی و قرقیزستان روزهای ۲۴ و ۲۹ آبان بازی خواهد کرد.
***
برکناری مدیرعامل استقلال و انتخاب چند گزینه
شهریاری هم رفتنی شد؟
مالکان باشگاه استقلال پس از اتفاقات رخ داده در فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر تصمیم به تغییر مدیریت باشگاه گرفتند تا شاید از این طریق بتوانند صدای اعتراض هواداران را بخوابانند! به گزارش مهر، تیم فوتبال استقلال که یکی از ۲ نماینده ایران در لیگ نخبگان آسیاست، فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر را با هدایت جواد نکونام آغاز کرد اما خیلی زود اختلاف بین مدیریت باشگاه و سرمربی تیم باعث جدایی او شد. البته نتایج ضعیف نکونام بویژه شکست در داربی برابر پرسپولیس هم یکی از دلایل پایان همکاری وی بود. پس از رفتن جواد نکونام هر چند مدیران باشگاه به دنبال انتخاب یک سرمربی مطرح خارجی بودند اما طولانی شدن زمان انتخاب سرمربی و بلند شدن صدای اعتراض و انتقاد هواداران، باعث شد آنها یک گزینه داخلی را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کنند. سهراب بختیاری‌زاده در شرایطی به عنوان سرمربی موقت انتخاب شد که تصور می‌شد در صورت کسب نتایج قابل قبول وی با استقلال، احتمال ماندنش تا پایان فصل وجود خواهد داشت اما یک شکست تلخ و سنگین برابر ذوب‌آهن عملا روی این احتمال خط بطلان کشید تا در نهایت «پیتسو موسیمانه» به عنوان سرمربی آبی‌ها انتخاب شود. هر چند این انتخاب تا حدودی وضعیت باشگاه استقلال را آرام کرد اما انتقادات پرتعدادی که هواداران این تیم از فرشید سمیعی دارند و او را مقصر ناکامی‌ها و اتفاقات تلخ تیم‌شان می‌دانند، مدیران هلدینگ خلیج‌فارس را بر آن داشت تا نسبت به تغییر وی اقدام کنند. مالکان استقلال با در نظر گرفتن چند گزینه که ۲ پیشکسوت و ۳ مدیرعامل سابق آبی‌پوشان شامل آن می‌شدند، مذاکرات خود را آغاز کردند تا شاید بتوانند بزودی مدیرعامل جدید این تیم را انتخاب کنند. البته در این میان برخی گزینه‌ها که قبلا هم مدیرعامل باشگاه استقلال بوده‌اند حاضر به پذیرش دوباره این مسؤولیت نشده‌اند اما برخی برای رسیدن به این صندلی سر و دست می‌شکنند. خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده بزودی سمیعی از مدیرعاملی باشگاه استقلال کنار خواهد رفت و فرد جدیدی از میان گزینه‌های مدنظر مالکان باشگاه جانشین او خواهد شد. البته احمد شهریاری، رئیس هیات‌مدیره هم از تیررس این تغییرات دور نیست و بعد از سمیعی احتمالا نوبت به شهریاری خواهد رسید تا مسؤولیت خود را از دست بدهد، چرا که برخی او را مقصر اتفاقات ناخوشایند این فصل آبی‌پوشان می‌دانند.
***
مرگ موج‌سوار ایتالیایی در پی برخورد با اره‌‌ماهی
موج‌سوار ایتالیایی پس از برخورد با اره‌‌ماهی به طرز غم‌انگیزی جان خود را از دست داد. به گزارش تسنیم، جولیا مانفرینی، موج‌سوار ایتالیایی بر اثر برخورد با اره‌ماهی هنگام موج‌سواری جان خود را از دست داد. این اتفاق در اندونزی در آب‌های جزایر منتاوا در غرب سوماترا رخ داد. بر اساس گزارش رسانه‌های ایتالیایی، یک اره‌ماهی به سمت ورزشکار اسکیت پرید و به او برخورد کرد. ۲ نفر در همان نزدیکی بودند که به جولیا کمک‌های اولیه کردند و او را به نزدیک‌ترین بیمارستان بردند اما نجات مانفرینی 36 ساله ممکن نشد. بر اساس گزارش پزشکی، جولیا زخمی در قفسه سینه به عمق حدود 5 سانتیمتر برداشت. این یک حادثه منحصر به فرد در اقیانوس هند نیست و پیش از این نیز اتفاقات مشابهی ثبت شده است.

Page Generated in 0/0062 sec