printlogo


کد خبر: 294267تاریخ: 1403/8/1 00:00
دیدار مهم امشب استقلال مقابل النصر و رونالدو
یک ایران پشت سر پسران آبی

در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا تیم فوتبال استقلال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ امروز مقابل النصر عربستان به میدان می‌رود. استقلال بعد از شکست سنگین مقابل ذوب‌آهن فرصت کمی برای ریکاوری و بازی در لیگ نخبگان داشته، ضمن اینکه باید در کشور سوم (امارات) از النصر میزبانی کند و معنایش این است که آبی‌پوشان یک سفر اضافی هم باید بروند. استقلال مقابل ذوب‌آهن در هفته هشتم لیگ برتر سایه‌ای از یک تیم واقعی بود! بعد از این دیدار سرمربی جدید و اهل آفریقای جنوبی آبی‌پوشان معرفی شد اما باشگاه استقلال اعلام کرد در بازی سه‌شنبه‌شب سهراب بختیاری‌زاده سرمربی تیم خواهد بود و موسیمانه بعد از این بازی رسما کارش را آغاز خواهد کرد. در واقع امروز آخرین نمایش استقلال سهراب است؛ نمایشی که شاید با صدرنشینی این تیم در لیگ نخبگان آسیا هم همراه باشد. استقلال اگر بتواند از تیم پرستاره النصر 3 امتیاز بگیرد، ممکن است صدرنشین گروه هم شود، هر چند احتمالش بسیار ضعیف است، زیرا الهلال تفاضل گل بسیار خوبی دارد! پیروزی مقابل تیمی که فوق ستاره‌ای چون کریس رونالدو را دارد، یک شب رویایی و تاریخی را برای هواداران استقلال و سهراب بختیاری‌زاده رقم می‌زند، البته استقلال اگر مثل بازی با ذوب‌آهن باشد، روز سختی را تجربه خواهد کرد! مدیران باشگاه هم بالاخره تدبیری به خرج دادند تا تیم‌شان کمتر آسیب ببیند و سیدحسین حسینی را برگرداندند تا حداقل مقابل یکی از گلزن‌ترین بازیکنان جهان، کاپیتان استقلال درون دروازه حضور داشته باشد! هرچند تقابل با کریس رونالدو آن هم در لیگ نخبگان کار دشواری برای مدافعان ناهماهنگ و دروازه‌بان پراشتباه استقلال خواهد بود. در این میان رویای شیرین هواداران استقلال شکست دادن النصر عربستان است اما شاید مساوی هم نتیجه‌ای معقول برای این تیم محسوب شود. از سویی روزبه چشمی، بازیکن باتجربه استقلال در این بازی به دلیل مصدومیت غایب است که بودنش می‌توانست کمک زیادی به این تیم بکند. این در حالی است که النصر عربستان هر 5 بازی آخرش را در لیگ عربستان و لیگ نخبگان برده ولی استقلال فقط یک برد در 5 بازی آخرش مقابل هوادار تهران، تیم قعرنشین لیگ برتر داشته است. استقلال بعد از 13 سال مقابل النصر عربستان قرار می‌گیرد. در آن زمان بازی رفت را النصر برد و بازی برگشت در آزادی 2 بر یک به سود استقلال تمام شد اما هر 2 تیم نسبت به آن زمان تفاوت‌های بسیاری کرده‌اند. آن زمان شاید هیچ کس باورش نمی‌شد روزی کریس رونالدوی پرتغالی حریف بازیکنان ما در آسیا باشد!
***
* استقلال یک گلزن غیرمنتظره مقابل النصر دارد
رافائل سیلوا با پیراهن الفیصلی عربستان مقابل النصر گلزنی کرده است. در بین بازیکنان حال حاضر استقلال فقط یک بازیکن سابقه گلزنی مقابل النصر را دارد و او در کل دوران حضورش با پیراهن استقلال یک گل به ثمر رسانده است. رافائل سیلوا زمانی که در تیم الفیصلی عربستان حضور داشت برابر النصر گلزنی کرده بود. مدافع برزیلی استقلال که در کل دوران حضورش برای استقلال فقط یک گل به ثمر رسانده، تنها بازیکنی است که در برابر النصر گلزنی کرده است. گلزنان دیگر استقلال مقابل النصر عمران‌زاده، مجیدی و هوار محمد هستند که مدت‌ها قبل دوران فوتبال خود را تمام کرده‌اند. سیلوا در این مسابقه انگیزه‌های زیادی دارد تا با ارائه عملکرد مناسب در خط دفاع به کسب امتیاز استقلال در این مسابقه کمک کند و نیم‌نگاهی هم روی ضربات ارسالی و آزاد داشته باشد تا بتواند مجدد طعم گلزنی مقابل النصر را تجربه کند.
* النصر با همه خارجی‌ها و الغنام برابر استقلال
یک رسانه عربستانی از شگفتی بزرگ النصر پیش از رویارویی آسیایی‌اش با استقلال خبر داد. سایت اسپورت عربستان در آستانه دیدار استقلال - النصر نوشت: بازگشت سلطان الغنام شگفتی بزرگ النصر برای بازی آسیایی‌اش با استقلال بود. او پس از مصدومیت اخیرش و درمان، از سوی استفانو پیولی ایتالیایی (سرمربی النصر) برای دیدار به ترکیب النصر فراخوانده شده است. بر اساس این گزارش تمام بازیکنان خارجی النصر از جمله کریستیانو رونالدو برای بازی با استقلال در دسترس خواهند بود. در جدول 12 تیمی گروه غرب لیگ نخبگان آسیا، النصر ریاض (4 امتیاز) و استقلال (3 امتیاز) به ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم را در اختیار دارند.
* فروش تمام بلیت‌های جدال استقلال - رونالدو!
تمام بلیت‌های در نظر گرفته شده برای بازی استقلال - النصر به فروش رسید. استقلال و النصر در نبردی حساس از هفته سوم مرحله گروهی لیگ نخبگان به مصاف هم می‌روند. آبی‌پوشان که درگیر تغییرات روی نیمکت تیم خود بودند و در هفته‌های اخیر با بحران‌های ریز و درشتی دست و پنجه نرم کردند، امروز کار دشواری مقابل این حریف قدرتمند خواهند داشت. این مسابقه باید در تهران و ورزشگاه قلعه‌حسن‌خان برگزار می‌شد اما پس از اتفاقات اخیر منطقه و تغییر مکان آن به ورزشگاه راشد شهر دوبی، امارات به عنوان میزبان این مسابقه حساس انتخاب شد. از روز یکشنبه، بلیت‌فروشی دیدار ۲ تیم آغاز شد و در فاصله 24 ساعت تا برگزاری مسابقه، بلیت‌های تمام ظرفیت در نظر گرفته شده برای ورزشگاه راشد به فروش رفت تا این بازی نیز مانند جدال ایران و قطر با حضور پرتعداد هواداران برگزار شود. ورزشگاه راشد گنجایش بیش از 12 هزار نفر را داراست اما کمتر از ظرفیت کل استادیوم، بلیت به فروش رسیده است.
***
درخواست اورژانسی موسیمانه از شهریاری
پیتسو موسیمانه از مدیران باشگاه استقلال خواسته است هرچه زودتر برای جذب یک مهاجم درجه یک اقدام کنند. پیتسو موسیمانه بار دیگر به غرب آسیا برگشت و هفته گذشته به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید استقلال معرفی شد و هدایت این تیم را در ادامه فصل در رقابت‌های لیگ برتر ایران، جام حذفی و همچنین لیگ نخبگان آسیا بر عهده خواهد داشت. این مربی ۶۰ ساله پیش از این تجربه هدایت چند تیم غرب آسیا را داشت و در فصل ۲۰۲۳-2024 روی نیمکت تیم عربستانی ابها می‌نشست اما در پایان فصل این باشگاه را ترک کرد و از آن زمان تاکنون هدایت تیم دیگری را بر عهده نگرفته بود. او در حالی به ابها پیوست که آنها در جنگ برای بقا بودند و حالا در حالی راهی استقلال شده است که این تیم نتوانسته آغاز خوبی در این فصل داشته باشد. استقلال این فصل در ۷ بازی ابتدایی لیگ برتر، آمار ۲ برد، ۲ تساوی و ۳ شکست را به ثبت رسانده و هواداران امیدوارند سرمربی سابق الاهلی مصر بتواند این تیم را به ثبات برساند و به این تیم کمک کند تا بار دیگر به جمع مدعیان در صدر جدول رده‌بندی مسابقات لیگ اضافه شود. بر این اساس منابع نزدیک به باشگاه استقلال خبر داده‌اند موسیمانه برای رسیدن به این هدف از مدیران این باشگاه خواسته است یک مهاجم تمام‌عیار برای او به خدمت بگیرند.
او همچنین فهرستی از گزینه‌های مدنظرش را در اختیار مدیران باشگاه استقلال قرار داده است تا از بین آنها انتخاب و مذاکرات را هرچه زودتر آغاز کنند. هنوز مشخص نیست نام چه بازیکنانی در این فهرست قرار دارد اما اخیرا شایعات بسیاری در این باره به گوش می‌رسید که عملکرد آرمان رمضانی و گوستاوو بلانکو برای این مربی آفریقایی قانع‌کننده نبوده و او به دنبال تقویت خط حمله استقلال در ادامه فصل است. استقلال یک جای خالی در فهرستش دارد که این موضوع به مدیران این تیم اجازه می‌دهد برای تقویت تیم خود یک بازیکن آزاد را به خدمت بگیرند که به این مربی در رسیدن به اهدافش کمک بیشتری خواهد کرد. بازیکنان  استقلال پیش از این در طول این فصل در رقابت‌های لیگ نخبگان در 2 دیدار برابر الغرافه و السد موفق شده بودند 3 گل به ثمر برسانند و در رقابت‌های لیگ برتر هم در 7 بازی 8 بار دروازه حریفان را باز کرده‌اند.

 


Page Generated in 0/0056 sec