printlogo


کد خبر: 294276تاریخ: 1403/8/1 00:00
طرح ملی ارتقای مهارت و هم‌افزایی مؤسسات خیریه و سمن‌ها اجرا می‌شود
رشد قابل توجه تعداد خیران در کشور

با آنکه هر روز بر تعداد خیران کشور افزوده می‌شود ولی فرهنگسازی برای ترویج احسان و نیکوکاری بین نوجوانان و جوانان ضروری است، چرا که سن اغلب خیران کشور اکنون رو به افزایش است. نشست رونمایی از طرح ملی ارتقای مهارت و هم‌افزایی ویژه موسسات خیریه و سمن‌ها، در محل مرکز «خیر ماندگار» برگزار شد. طرح ملی ارتقای مهارت و هم‌افزایی ویژه موسسات خیریه و سمن‌های سراسر کشور با هدف ارتقای دانش تخصصی و مهارت‌های کاربردی فعالان موسسات خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد کشور طراحی شده است. در این طرح ملی مدرسان برتر کشور به سراسر استان‌های ایران سفر می‌کنند و این دوره آموزشی و مهارت‌افزایی را برگزار خواهند کرد. در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام علی دیانی، مدیرعامل بنیاد خیریه راهبری آلاء طی سخنانی بیان کرد: خدای متعال را شاکریم که توفیق داد پس از سالیان متمادی که بنیاد آلاء و مجموعه خیر ماندگار تلاش کردند مدیریت فضای خیر کشور را به سوی دانش‌بنیان‌ها سوق دهند، نهادهای دیگری نیز به این سو حرکت کردند و این دغدغه امروز در کشور ایجاد شده تا موسسات خیریه نیز در این مسیر گام بردارند‌.  وی گفت: در طول یک سال یعنی از امروز تا ۳۰ مهر ۱۴۰۴ تمام استان‌های کشور زیر بار آموزش قرار می‌گیرند و کارگاه‌های مدنظر به صورت حضوری و مجازی در کشور برگزار می‌شود. 
در ادامه علیرضا آتشک، مدیرعامل شبکه ملی موسسات خیریه در سخنانی گفت: بسیاری از فعالیت‌های خیرانه در کشور ما به صورت جهادی در جریان است و امروز ۳۰ هزار سازمان مردم‌نهاد در کشور فعالیت می‌کنند. وی تصریح کرد: کارگاه‌های موسسه خیر ماندگار و بیناد راهبری آلاء از آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود تا ضمن تربیت مدیران امور خیریه برای کشور، زمینه برای مصرف صحیح کمک‌های مردمی فراهم شود. در ادامه، رضا درمان، مدیرعامل موسسه ابتکار و توسعه نوید در سخنانی بیان کرد: نکته مهمی که وجود دارد، این است که کاری که امروز انجام می‌شود، فقط آموزش نیست، بلکه ترویج فرهنگ مهارت و آموختن در حوزه خیریه کشور است و باید بدانیم رشد بهره‌وری نیز امروز از این مسیر حاصل می‌شود. همچنین حجت‌الاسلام علی ملانوری، مدیر مرکز خیر ماندگار نیز در سخنانی گفت: امروز بشدت به مساله هم‌افزایی و شبکه‌سازی در حوزه خیریه نیازمندیم‌. شبکه ملی موسسات نیکوکاری کنار این امر قرار گرفته و یکی از کارکردهای این پروژه کمک به موضوع شبکه‌سازی در امور خیریه و ایجاد نظام جامع ارجاع امر خیر در کشور خواهد بود. 
در ادامه محسن ولیئی، معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: با تلاش‌های انجام شده در سازمان امور اجتماعی کشور ۱۱ هزار موسسه مردمی در ۱۴ عنوان برنامه فعالیت می‌کنند که امور خیریه مهم‌ترین این برنامه‌هاست. تلاش دولت در حمایت‌های مختلف مالی، آموزشی و معنوی از موسسات امور خیریه و تشکل‌های مردمی است. بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ۱۲ هزار تشکل حائز شرایط هستند که می‌توانند با دولت مشارکت و زمینه شبکه‌سازی تشکل‌های مردمی را فراهم کنند. وی در پاسخ به «وطن امروز» گفت: تعداد خیران در کشور افزایش یافته است، بنابراین با توجه به افزایش سن خیران ضروری است موضوع ترویج احسان و نیکوکاری را در فضای عمومی  برای ورود جوانان به این امر خیر گسترش دهیم.

Page Generated in 0/0064 sec