printlogo


کد خبر: 294281تاریخ: 1403/8/1 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت همسر مکرمه شهید اسلامی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حاجیه خانم بادامچیان، همسر مکرمه‌ شهید محمدصادق اسلامی از مبارزان برجسته‌ دوران انقلاب و شهدای حادثه تروریستی هفتم تیرماه ۱۳۶۰ را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت همسر مکرمه‌ شهید عزیز آقای حاج صادق اسلامی رحمه‌الله‌علیهما را به فرزندان گرامی و دیگر بازماندگان ایشان و خانواده‌های خویشاوند تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای درگذشتگان آنان مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
30/7/1403   
شهید حاج محمدصادق اسلامی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی، بنیانگذاران هیات‌های مؤتلفه اسلامی و از اعضای شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی بود که در حادثه تروریستی هفتم تیرماه ۱۳۶۰ به همراه شهید بهشتی و یاران ایشان به درجه‌ رفیع شهادت رسید.
***
بیانیه فراکسیون زنان مجلس درباره شهادت بانوی ایرانی در لبنان
فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن اقدام رژیم صهیونیستی در به ‌شهادت ‌رساندن معصومه کرباسی، بانوی ایرانی و همسرش، از مجامع بین‌المللی و حقوق بشری خواست به سکوت مرگبار خود پایان دهند.
متن بیانیه فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی به این شرح است: «اسرائیل در پایان شوم خود قرار دارد و خون کودکان و زنان و جوانان بیگناه بزودی دامن ناپاکش را خواهد گرفت. این رژیم متوحش، در جنایت و نسل‌کشی به جنون رسیده است و این جنون نشانه بزرگ اضمحلال آن است. به شهادت رساندن خانم معصومه کرباسی، بانوی ایرانی و همسرش بر اثر بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی یکی از نشانه‌های واضح جنایت علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی است.فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک و تسلیت به بازماندگان این عزیز و محکوم کردن شدید این اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها، از مجامع خاموش و ساکت بین‌المللی و حقوق بشری می‌خواهد به سکوت مرگبار خود پایان دهند و رژیم ستم‌پیشه و سفاک صهیونیستی را به خاطر جنایت علیه بشریت محکوم کنند و با اقدام عملی و عاجل به جنایت‌های جنگی رژیم کودک‌کش اسرائیل پایان دهند».
***
امیر صباحی‌فرد:
برای مقابله با تهدیدات متصور تمهیدات مطلوبی اندیشیده شده است
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه تعامل پدافند هوایی با مراکز علمی و آموزشی موجب ارتقای قدرت بازدارندگی کشور شده است، گفت: برگ برنده پیشرفت در عرصه نظامی، نسل جوان باانگیزه، نخبگان متعهد و کارکنان متخصص هستند.
امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد در جمع فرماندهان و معاونت‌های تخصصی این نیرو اظهار کرد: درنگ و تعلل در توسعه علوم پدافندی به هیچ‌وجه قابل قبول نیست و باید در رشد و بالندگی تمام تخصص‌ها و رسته‌ها پیشگام باشیم.
وی افزود: امروز پیشرفت علمی حرف اول در کسب قدرت برتر در عرصه بین‌المللی است. ما در برهه کنونی با به‌کارگیری ظرفیت‌ها و بسترها توانسته‌ایم به دستاوردهای مطلوب و اثرگذاری برسیم.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با تاکید بر اینکه تعامل پدافند هوایی با مراکز علمی و آموزشی موجب ارتقای قدرت بازدارندگی کشور شده است، گفت: برگ برنده پیشرفت در عرصه نظامی نسل جوان باانگیزه، نخبگان متعهد و کارکنان متخصص هستند.
صباحی‌فرد خاطرنشان کرد: مراکز علمی و تحقیقاتی نیروی پدافند هوایی همگام با سایر نیروهای مسلح در راستای مقابله با هرگونه تهدیدات متصور، تمهیدات مطلوبی اندیشیده و در عرصه توسعه توان پدافندی اعم از رادار، موشک، پهپاد و جنگ الکترونیک به موفقیت‌های مطلوبی دست یافته‌اند که البته به همین مقدار قطعا بسنده نخواهیم کرد و در این مسیر با قدرت پیش خواهیم رفت.
***
دولت امروز لایحه بودجه سال آینده را به مجلس می‌دهد
عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: دولت به مجلس اطلاع داده فردا (امروز اول آبان) لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را به مجلس می‌دهد، همچنین اعلام شده به احتمال زیاد رئیس‌جمهور نیز در جلسه علنی فردا (امروز) برای تقدیم لایحه بودجه و توضیح درباره آن حضور خواهد یافت.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: طبق ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی مجلس دولت موظف است بخش اول لایحه بودجه را حداکثر تا اول آبان به مجلس تقدیم کند. وی افزود: دولت به مجلس اطلاع داده امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را به مجلس می‌دهد. همچنین اعلام شده به احتمال زیاد رئیس‌جمهور نیز در جلسه علنی امروز برای تقدیم لایجه بودجه و توضیح درباره آن حضور خواهد یافت.
گفتنی است بر اساس ماده ۱۸۲ اصلاحی آیین‌نامه داخلی مجلس، دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را در ۲ بخش ماده‌واحده (مشتمل بر احکام مورد نیاز برای اجرای بودجه کل کشور و سقف منابع بودجه عمومی دولت به تفکیک درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی و اجزای اصلی آنها) و جداول تفصیلی شامل ارقام بودجه به مجلس تقدیم کند. بخش اول حداکثر تا اول آبان هر سال به مجلس تقدیم می‌شود. بخش دوم نیز حداکثر ۱۰ روز از زمان ابلاغ بخش اول قانون بودجه به مجلس ارسال می‌شود.

Page Generated in 0/0075 sec