printlogo


کد خبر: 294284تاریخ: 1403/8/1 00:00
هشدار اژه‌ای به بیانیه‌خوانی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس

گروه سیاسی: چند روز پیش اتحادیه اروپایی از ادعای امارات درباره جزایر سه‌گانه ایرانی حمایت کرد. آن هم در حالی که منطقه هر روز شاهد تنش‌آفرینی‌های رژیم صهیونیستی است. به نظر می‌رسد این تلاش‌ها از سوی برخی کشورهای غربی و همین‌طور شیخ‌نشین‌های عربی به منظور منحرف کردن افکار عمومی از جنایات اسرائیل و به حاشیه راندن موضوعات اصلی منطقه انجام می‌شود. 
در همین راستا رئیس قوه‌قضائیه با هشدار به تعدادی از کشورهای منطقه گفت: به برخی همسایگان در خلیج‌فارس توصیه می‌کنم فریب وسوسه‌های برخی کشورهای غربی را درباره جزایر سه‌گانه ایرانی نخورند، زیرا در آن صورت بسیار متضرر و خاسر می‌شوند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین «غلامحسین محسنی‌اژه‌ای» دیروز طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه‌قضائیه با اشاره به فعالیت پویش «ایران همدل» برای کمک به مردم فلسطین و لبنان اظهار کرد: در پی تجاوزات سبعانه و وحشیانه رژیم سفاک صهیونیستی به باریکه غزه و شهادت ده‌ها هزار نفر از مردم بیگناه این منطقه و تخریب عمده زیرساخت‌های شهری، منازل مسکونی و از بین رفتن معیشت مردم غزه در یک سال اخیر و همچنین تخریب ساختمان‌های مسکونی و شهادت جمع زیادی از مردم بیگناه در جنوب لبنان و تحمیل خسارت‌های گسترده به آنها، در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان، پویش مردمی «ایران همدل» به‌ منظور جمع‌آوری مشارکت‌های نقدی هموطنان برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان ایجاد شده است. بر همین اساس پیشنهاد می‌کنم ما مسؤولان‌ عالی قوه‌قضائیه در جریان جلسه امروز مبالغی را برای پیوستن به پویش مزبور جمع‌آوری کنیم و سپس این موضوع را با همه مسؤولان، قضات و کارکنان دستگاه قضا در میان بگذاریم تا در یک حرکت جمعی، آنها نیز با واریز مبالغی به اندازه وسع‌شان، به این پویش خداپسندانه و خیرخواهانه و همدلانه بپیوندند.
وی تصریح کرد: همه ما مسلمانان و به طور کلی همه انسان‌های آزاده در جهان باید با هر چه در توان و مقدورات و وسع‌مان است (اعم از قلم، پول، فکر و...) به مردم مظلوم فلسطین که به سبب جنایات سبعانه صهیونیست‌ها با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند و بعضا همه خانواده و دارایی خود را از دست داده‌اند و اکنون حتی از غذا و دارو نیز محرومند، یاری رسانیم.
* جزایر سه‌گانه متعلق به ایران است
رئیس قوه‌قضائیه در ادامه نشست دیروز با اشاره به ادعاهای بی‌اساس و واهی‌ای که هر از چندگاهی در قالب بیانیه‌های سیاسی فاقد وجاهت، میان برخی کشورهای همسایه حاشیه خلیج‌فارس  و طرف‌های دیگر، پیرامون جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک (که بخش‌های لاینفک قلمرو و تمامیت سرزمینی ایران اسلامی است) صادر می‌شود، گفت: به برخی همسایگان در خلیج‌فارس توصیه می‌کنم فریب وسوسه‌های برخی کشورهای غربی را درباره جزایر سه‌گانه ایرانی بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک نخورند، چرا که در آن صورت بسیار متضرر و خاسر می‌شوند؛ جزایر سه‌گانه متعلق به ایران اسلامی بوده، هست و خواهد بود و چنانچه کشورهای مورد اشاره، فریب وسوسه‌های شیطانی غرب را بخورند و به رویکرد در پیش گرفته ادامه دهند، بیشترین ضرر را متحمل می‌شوند.
محسنی‌اژه‌ای همچنین ضمن تبریک و تسلیت مجدد شهادت مجاهد بزرگ و نستوه، شهید «یحیی سنوار» اظهار کرد: صهیونیست‌های سفاک و حامیان آنها همچون آمریکا به زعم باطل‌شان چنین تصور دارند با ترور و به شهادت رساندن رهبران و فرماندهان محور مقاومت می‌توانند این جبهه را زمینگیر کنند اما آنها باید حداقل تاریخ را مرور کنند و بدانند شهادت رهبران و فرماندهان محور مقاومت نه تنها این جبهه را متوقف نمی‌کند که بر قدرت و استحکامش نیز خواهد افزود؛ مگر وقتی صهیونیست‌ها ۲ دهه پیش «شیخ احمد یاسین» را ترور کردند، حماس از بین رفت؟ خیر! بلکه بر قدرت و قوت این نیروی مقاوم و مجاهد افزوده شد، بنابراین با شهادت یحیی سنوار نیز که معمار عملیات بی‌نظیر توفان‌ الاقصی بود، حماس قدرتمندتر می‌شود.

Page Generated in 0/0054 sec