printlogo


کد خبر: 294295تاریخ: 1403/8/2 00:00
اخبار

محمدرضا نوروزپور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد
در حکمی توسط سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدرضا نوروزپور به عنوان معاون مطبوعاتی این وزارتخانه انتخاب شد. پیش از این، فرشاد مهدی‌پور در دولت سیزدهم عهده‌دار این سمت بود و در دوره گذشته، عنوان این معاونت به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد تغییر یافت.
محمدرضا نوروزپور دارای دکترای روابط بین‌الملل است و در سوابق او مسؤولیت‌هایی همچون مدیرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی، دبیری شورای اطلاع‌رسانی دولت و عضویت در شورای سردبیری خبرگزاری خبرآنلاین به چشم می‌خورد. وی همچنین در دولت دوازدهم یکی از اعضای اصلی اطلاع‌رسانی دولت بود و معاونت سخنگوی دولت را برعهده داشت.
***
افتتاح مجموعه تئاتر لبخند با «بونکر» جلال تهرانی
مجموعه فرهنگی - هنری لبخند با تازه‌ترین اثر نمایشی جلال تهرانی به نام «بونکر» نهم آبان ١۴٠٣ افتتاح می‌شود.
جلال تهرانی پس از 7 سال دوری از صحنه تئاتر با اجرای نمایش «بونکر» با نقش‌آفرینی حمیدرضا آذرنگ و سارا رسول‌زاده به عرصه اجرای تئاتر بازمی‌گردد. وی از نویسندگان و کارگردان‌های جریان‌ساز تئاتر ایران است که طی یک دهه گذشته بیشتر از اجرای تئاتر، متمرکز بر راه‌اندازی و اداره مکتب تهران بوده است. علاقه‌مندان تئاتر، این کارگردان نام‌آشنای عرصه تئاتر را با آثاری چون «مخزن»، «تک‌سلولی‌ها»، «هی مرد گنده گریه‌ نکن»، «سیندرلا» و «فصل شکار بادبادک‌ها» به خاطر می‌آورند و همواره استقبال خوبی از اجراهای عمومی این نمایش‌ها انجام شده است. علاقه‌مندان تئاتر می‌توانند برای تهیه بلیت نمایش «بونکر» به سایت تیوال مراجعه کنند.
***
نقش‌آفرینی تام هالند برای نولان
تام هالند در حال مذاکره است تا در فیلم بعدی کریستوفر نولان نقش‌آفرینی کند.
بنابراین در این صورت بازیگر «مرد عنکبوتی» در کنار مت دیمون در این فیلم که داستانش فوق‌محرمانه نگه داشته شده، بازی خواهد کرد. نولان نویسندگی و کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد و آن را برای یونیورسال پیکچرز می‌سازد تا ۱۷ جولای ۲۰۲۶ در سینماها اکران شود. انتظار می‌رود فیلمبرداری این فیلم که هنوز عنوانی برایش اعلام نشده اوایل سال ۲۰۲۵ شروع شود. البته این زمان‌بندی ممکن است برای هالند چالشی باشد، زیرا وی که بیشتر برای بازی در نقش پیتر پارکر در دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود، سال آینده در «مرد عنکبوتی ۴» و احتمالا دنباله بعدی «انتقام‌جویان» باید جلوی دوربین برود. وی در فاصله زمانی بین تولید «مرد عنکبوتی» در نمایش «رومئو و ژولیت» در وست‌اند لندن روی صحنه رفته است. احتمال می‌رود نولان شماری از بازیگران فیلم قبلی‌اش یعنی «اوپنهایمر» از جمله کیلیان مورفی، رابرت داونی جونیور، امیلی بلانت، فلورانس پیو، رامی مالک و جاش هارتنت را هم برای فیلم جدیدش به کار گیرد.
***
همزمان با اکران فیلم تیزر «نهنگ‌ها» منتشر شد
تیزر فیلم سینمایی «نهنگ‌ها» با طراحی حمید نجفی‌راد منتشر شد. این فیلم به کارگردانی غلامرضا جعفری و تهیه‌کنندگی محمد احمدی از امروز (۲ آبان ۱۴۰۳) در سینماهای «هنر و تجربه» اکران می‌شود. فروش بلیت این فیلم در سامانه‌های سینماتیکت، گیشه 7، ایران تیک انجام می‌شود. «نهنگ‌ها» به نویسندگی و کارگردانی غلامرضا جعفری، تهیه‌کنندگی محمد احمدی و سرمایه‌گذاری امیر زمستانی محصول مشترک سینمای ایران و افغانستان است. سوگل قلاتیان، وحید شیخ‌زاده، امیر زمستانی، شهره‌سادات‌ موسوی، حسن مقصودی، سحرناز عباس‌زاده، الناز محمدبیگی، ایلین جاهد، رونیکا بهرام‌زاده، سهراب انصاریان و مرجان علوی در این فیلم بازی کرده‌اند. این فیلم داستان خانواده‌ای افغانستانی را که در یک ویلا سرایدار هستند، روایت می‌کند. غلامرضا جعفری ساخت بیش از ۱۰ فیلم کوتاه داستانی و مستند، یک فیلم داستانی بلند، یک فیلم مستند بلند، نویسندگی و کارگردانی سه تئاتر را در کارنامه دارد. همچنین محمد احمدی از تهیه‌کنندگان و مدیران فیلمبرداری پیشکسوت سینمای ایران است که بیش از ۳۰ فیلم را در کارنامه خود دارد.
***
انتخاب دبیر پنجمین جشنواره فیلم کوتاه موج
سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، در حکمی بهروز نشان را به دبیری پنجمین جشنواره فیلم کوتاه موج انتخاب کرد.
در بخشی از این حکم آمده است: «کنشگری در حوزه تولید محتوای هنری، بویژه ساخت فیلم همواره در مسیر ارتقای فرهنگ اجتماعی قابل اعتنا بوده و جزیره کیش همواره با تاسی از این موضوع، برای برگزاری رویدادهای این حوزه ثابت‌قدم و پیش رو بوده است. در همین راستا، نظر به سابقه قابل اعتنا و تجارب شایسته جنابعالی در عرصه‌های متفاوت حوزه سینما، شما را به عنوان دبیر جشنواره فیلم موج منصوب می‌کنم. امید است با استفاده از توانمندی موجود و هم‌افزایی اجرایی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، موجبات هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این رویداد را فراهم آورید. پیروزی و بهروزی بیش از پیش شما را در این راه از درگاه ایزد منان مسألت می‌کنم». بهروز نشان، تهیه‌کنندگی آثاری همچون مستند «کیارستمی و عصای گمشده»، «پسران دریا»، «آلفا و روبات نابودگر» را بر عهده داشته است.
وی همچنین داوری جشنواره‌های بین‌المللی فیلم ریور ایتالیا، تنریف اسپانیا، اکامپادوک پاناما، دبیری جشنواره اروند، دبیری آفرینواره عاشورایی اروند را در کارنامه کاری خود دارد.

Page Generated in 0/0051 sec