printlogo


کد خبر: 294318تاریخ: 1403/8/2 00:00
اخبار

سردار نقدی: مقاومت اسلامی با تمام جهان استکبار در جنگ است
معاون هماهنگ‌کننده سپاه اظهار کرد: مقاومت اسلامی امروز با تمام جهان استکبار در جنگ و درگیری است؛ اگرنه خیلی وقت است کار رژیم صهیونیستی تمام شده است.
سردار محمدرضا نقدی با حضور در دفتر حماس در تهران ضمن تسلیت شهادت یحیی سنوار گفت: شهید سنوار اسطوره بزرگ مقاومت و الهام‌بخش جوانان آزادی‌خواه عالم شد. وی افزود: امیدواریم به حق خون این شهید مظلوم، پرونده رژیم صهیونیستی بزودی بسته شود؛ کما اینکه این پرونده عملا بسته هم شده است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه ادامه داد: جوانان ایران امروز بشدت مشتاق حضور در جبهه برای پاکسازی و محو رژیم صهیونیستی هستند و به ‌خاطر مطالبات آنها برای رفتن به جبهه، با فشار دائم روبه‌رو هستیم.
نقدی خاطرنشان کرد: در همین راستا هر قدر به جوانان می‌گوییم از جانب جبهه مقاومت درخواستی برای اعزام رزمنده نشده و آنها به‌ اندازه کافی رزمنده دارند، آنها باز هم به مطالبه‌گری ادامه می‌دهند.
وی اضافه کرد: انگیزه تمام مردم برای جهاد و مبارزه با دیدن صحنه‌های خشونت و جنایت در حق کودکان و زنان و مردم مظلوم چندین برابر شده است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه عنوان کرد: موانع دیپلماتیک و مرزهای سیاسی مانع این شده که مردم ایران، یمن، پاکستان، افغانستان و عراق حضور مستقیم در جبهه نبرد داشته باشند. وی عنوان کرد: البته خود رژیم صهیونیستی تا امروز مقداری از این مسیر را برای مداخله ملت‌های منطقه و مقاومت هموار کرده است.
***
مراسم بزرگداشت سرلشکر شهید نیلفروشان برگزار شد
مراسم بزرگداشت سردار شهید سرلشکر سیدعباس نیلفروشان با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح دیروز در حسینیه فاطمه الزهرا سپاه تهران بزرگ برگزار شد. در این مراسم محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، محمد مخبر مشاور و دستیار رهبر معظم انقلاب، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سرلشکر محمدعلی جعفری، سردار چهارباغی، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش، سردار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه، علیرضا زاکانی شهردار تهران، سردار سرلشکر ایزدی، سردار مسگریان، سردار نائینی معاون کل روابط عمومی سپاه، سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان عالی‌رتبه حضور داشتند. سردار شهید سرلشکر سیدعباس نیلفروشان به همراه آیت‌الله شهید سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، شامگاه جمعه 6 مهر ۱۴۰۳ در حمله هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه بیروت، پایتخت لبنان به فیض شهادت نائل آمد.
***
اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود
دومین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری (دوره ششم) در تهران برگزار می‌شود. اجلاسیه رسمی مجلس خبرگان رهبری از صبح سه‌شنبه ۱۵ آبان در تهران آغاز می‌شود و عصر چهارشنبه ۱۶ آبان نیز اختتامیه این اجلاس برگزار  خواهد شد. افتتاحیه و نخستین اجلاس رسمی دوره ششم مجلس خبرگان رهبری یکم خرداد سال جاری با حضور سران قوا و شخصیت‌های کشوری و لشکری در تهران برگزار شد. مجلس خبرگان رهبری در این دوره در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که ۲ نفر از نمایندگانش، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، ۲ روز پیش از آغاز به کار دوره ششم و برگزاری مراسم تحلیف نمایندگان جدید، در سانحه سقوط بالگرد در استان آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند.
***
رضایی: فتنه کنونی در منطقه از سال‌ها پیش برنامه‌ریزی شده است
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در دیدار با مداحان و نمایندگان هیئات مذهبی کشور بر تبیین درست فتنه بزرگ غزه و حوادث جاری منطقه تاکید کرد و‌ گفت: این فتنه سال‌ها پیش طراحی شده بود. محسن رضایی با بیان اینکه فتنه آمریکایی - صهیونیستی‌ای که از غزه شروع شده و اکنون به لبنان رسیده، حادثه‌ای عمیق و برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت: غزه و لبنان علاوه بر دفاع از کیان خود، خط مقدم دفاع و خاکریز اول محور مقاومت هستند. اگر جلوی این فتنه در لبنان و غزه گرفته نشود، همان‌طور که امروز به لبنان کشیده شده است، به عراق، سوریه، ایران و کل غرب آسیا تسری می‌یابد، لذا این فتنه بزرگ باید برای مردم و دولت‌های منطقه تبیین شود. وی افزود: حتی اگر توفان الاقصی هم اتفاق نمی‌افتاد این جنایات و نسل‌کشی‌ها انجام می‌شد، چرا که صهیونیست‌ها به نژادپرستی و رویای نیل تا فرات فکر می‌کنند و با این ادعا که پدران‌شان چند هزار سال پیش در این نقطه زندگی کرده‌اند، می‌خواهند مردم و صاحبان این سرزمین‌ها را بیرون کنند.
رضایی با اشاره به اینکه طرح صلح آبراهام در دوران ترامپ برای عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل مطرح و اجرا شد، خاطرنشان کرد: در این طرح هیچ نقش و موجودیتی برای فلسطین، لبنان، یمن، سوریه و عراق قائل نبودند و اگر ترامپ در دور دوم رئیس‌جمهور می‌شد و پیمان آبراهام نهایی می‌شد، همین اتفاقات رخ می‌داد و اسرائیلی‌ها کار غزه و کرانه باختری را یکسره می‌کردند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اتفاقاتی که توسط رژیم صهیونیستی در حال رخ دادن است، از چند سال پیش برنامه‌ریزی شده و قرار بود پس از عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل اتفاق بیفتد و این ساده‌انگاری است که گمان کنیم عملیات توفان الاقصی عامل این حوادث است.

Page Generated in 0/0068 sec