printlogo


کد خبر: 294321تاریخ: 1403/8/2 00:00
پیکر شهید «معصومه کرباسی» دیروز وارد تهران شد
وداع در تهران، تشییع در شیراز

گروه سیاسی: پیکر مطهر شهید «معصومه کرباسی» بانوی ایرانی مقیم لبنان که حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، دیروز از طریق فرودگاه امام خمینی وارد تهران شد. روابط عمومی سپاه پیش‌تر اعلام کرده بود پیکر مطهر این شهید، سه‌شنبه اول آبان به ایران منتقل می‌شود.
شهید کرباسی، شهروند ایرانی‌ و همسر لبنانی وی «رضا عواضه» که فارغ‌التحصیل دانشگاه تهران و از برترین اساتید حوزه لینوکس در جهان بودند، شنبه 28 مهر در شمال بیروت توسط رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیست ترور شدند و به شهادت رسیدند.
سیدرسول موسوی‌نژادیان، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان فارس که از اقوام شهید کرباسی است، درباره وی گفته بود: او پس از ازدواج با رضا عواضه به لبنان سفر کرد و در دانشگاه آمریکایی علم و فناوری بیروت به تحصیل پرداخت و پس از آن دکترای خود را نیز از دانشگاه تهران گرفت. 
وی با بیان اینکه حوزه فعالیتی خواهرزاده‌اش حوزه فناوری و علوم کامپیوتری بود، گفت: وی سال‌ها در حوزه مقاومت تلاش کرد و اکنون نیز به صورت هدفمند ردیابی شد و به همراه همسرش با شلیک پهپاد اسرائیلی به شهادت رسید. بنا بر این گزارش، ۵ فرزند شهید کرباسی نیز همراه با پیکر مادرشان از لبنان وارد تهران شدند. جمعی از مسؤولان نیروی قدس سپاه و ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از خانواده شهید کرباسی استقبال کردند.
مراسم وداع با شهید کرباسی دیشب بعد از نماز مغرب و عشا در معراج شهدای تهران برگزار شد تا پیکر وی برای تشییع به شیراز منتقل شود. همچنین زمان آیین تشییع و خاکسپاری این شهید بزرگوار در شیراز متعاقبا اعلام خواهد شد. پیکر شهید رضا عواضه، همسر این بانوی ایرانی در لبنان به خاک سپرده شد.
شهید معصومه کرباسی نخستین زن ایرانی ترور هدفمند رژیم صهیونیستی در لبنان است که مادر 5 فرزند بود و به دست تروریست‌های صهیونیست به شهادت رسید.
شهادت این بانوی ایرانی در لبنان بازتاب‌ها و واکنش‌های بسیاری داشت و سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در همین باره با اشاره به فیلم منتشرشده از نحوه ترور این بانوی ایرانی و همسرش در یک مکان غیرنظامی و خیابان پُرتردد، این اقدام رژیم صهیونیستی را مصداق کامل و همزمان تروریسم و جنایت جنگی توصیف و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران از همه ابزارهای موجود برای پیگیری موضوع و پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی به خاطر جنایاتش استفاده خواهد کرد. 
اسماعیل بقایی با ادای احترام به مقام شامخ این مادر عزیز که سوابق درخشان علمی ـ پژوهشی و دغدغه‌مندی ایشان در عرصه حمایت رسانه‌ای از مقاومت، گواه فرهیختگی ایشان است، قساوت رژیم اشغالگر در ترور وی را نشانه دیگری از ضدیت ذاتی این رژیم با ایران و ایرانی دانست و از مراجع حقوق بشری خواست در برابر این قتل خودسرانه که بخشی از نسل‌کشی و کشتار در فلسطین اشغالی و لبنان است، ساکت نمانند.

Page Generated in 0/0100 sec