printlogo


کد خبر: 294322تاریخ: 1403/8/2 00:00
قالیباف در نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس و سفرای کشورهای اسلامی:
رژیم صهیونیستی در مقابل هیچ نهادی پاسخگو نیست

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی منطقه را به خاک و خون کشانده و در پرتو حمایت برخی کشورها به قصد تغییر ژئوپلیتیک منطقه خون‌ریزی می‌کند و در مقابل هیچ نهادی نیز پاسخگو نیست.
محمدباقر قالیباف بعد از ظهر دیروز در نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و جمعی از سفرای کشورهای اسلامی اظهار کرد: شرایط حساس و تحولات منطقه، بر اهمیت برگزاری چنین جلساتی افزوده است. امیدوارم نتیجه این هم‌اندیشی انتقال پیام وحدت جهان اسلام به رژیم خبیث، اشغالگر و جنایتکار صهیونیست باشد. وظیفه شما به عنوان سفیران و فرستادگان کشورهای اسلامی از این جهت خطیر و بااهمیت است که می‌توانید با انعکاس عزم و اراده نظام جمهوری اسلامی ایران برای پشتیبانی از مبارزان و مجاهدان سلحشور غزه، لبنان، یمن و سراسر جغرافیای کشورهای اسلامی، دولت‌های خود را بیش از پیش در حمایت از مظلومان، محکومیت اشغالگری و آزادی سرزمین‌های اشغالی ترغیب کنید. وی ادامه داد: هرچند اکنون همه آزادی‌خواهان و وجدان‌های بیدار جهان از هر دین و ملیتی و با هر جایگاهی، فریاد نفی استعمار و اشغال برآورده‌اند اما کشورهای اسلامی که در بطن حوادث و اتفاقات منطقه هستند و درد جنایات رژیم سفاک و گرگ‌صفت صهیونیست را بر تن برادران، خواهران و فرزندان خود احساس می‌کنند، باید تصویرگر و تحلیلگر درست این وقایع باشند و حمایتی قوی‌تر و صدایی رساتر از دیگران در تحریم و مبارزه با اشغالگران داشته باشند.
وی افزود: ما و همه جهانیان شاهد هستیم رژیم نامشروع صهیونیستی چگونه منطقه را به جنگ و آشوب کشانده و بدون توجه به قواعد و اصول بین‌المللی شناخته‌شده، کودک، زن، مرد، پیر و جوان را شهید و مجروح کرده و موجب آوارگی مردم مقاوم غزه شده است. این باند جنایتکار در پرتو حمایت اربابان خود، بدون اینکه ابایی از نقض حقوق بین‌الملل و کشتار غیرنظامیان داشته باشند، به قصد تغییر ژئوپلیتیک منطقه به نفع خود و غارت کشورهای منطقه همه روزه خون بیگناهان را به زمین می‌ریزند و در مقابل هیچ نهاد و سازمانی هم پاسخگو نیستند. 
قالیباف بیان کرد: این رژیم در ماه‌های اخیر و بعد از اینکه در میدان جنگ نتوانست به اهداف خود دست یابد، به ترور ناجوانمردانه رهبران گروه‌های مقاومت رو آورد تا از این طریق و با این دستاوردسازی‌ها، افکار عمومی داخل و خارج را متقاعد کند با تداوم جنگ، بقای خود را تضمین می‌کند اما سابقه مقاومت به همه نشان داده است این شهادت‌ها نه تنها خللی در اراده پولادین گروه‌ها، دولت‌ها و ملت‌های مبارز منطقه برای ادامه راه رهبران‌شان ایجاد نمی‌کند، بلکه رهبران دیگری با همان روحیه مبارزه و جهاد برای به فعلیت رساندن آرمان مقدس آزادی قیام کرده‌اند و هزاران نوجوان و جوان نیز با مشاهده مجاهدت‌های رهبران مقاومت برای یاری مبارزان، به پا خاسته‌اند.

Page Generated in 0/0075 sec